K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2011, 00:52   #1
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
efterfølgende genoptagelse af sdp?

Jeg har talt med en advokat der sagde, at selvom man fik afslag på forlængelse af sdp, så kunne de, hvis man senere kom til at opfylde en forlængelsesmulighed, genoptages......er der nogen der har hørt det?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 09:49   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den eneste mulighed jeg kan se
1 du bliver først raskmeldt og finder et arbejde
2 herefter du bliver sygemeldt igen og kan få sygedagpenge igen
3 men de fleste som har fået taget deres sygedagpenge, de kommer i ikke almindeligt arbejde igen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 15:29   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror du ikke der er vist du vinder en anke sag.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 11:14   #4
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Det er ikke hvis man vinder en anke, men hvis man er røget ud og senere kommer til at opfylde betingelserne igen.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2011, 23:57   #5
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
uh den hører jeg også gerne om, jeg er netop røget for varighedsbegrænsningen og de venter med en endelig beslutning om forlængelse, til de har fået en status rapport fra smerteklinikken jeg skal starte i behandling på nu her...men de kan jo ikke svare på, hvordan min arbejdsevne ser ud til at blive, når jeg end ikke er startet den medicinske behandling endnu!!

Til min læge har SB nu sagt, at da de ikke tror på at jeg bliver bedre, vil de ikke forlænge mig! Fandme for langt ude!! samtidigt har de sat gang i flere ting jeg skal afklares med, hvordan pokker kan de vide allerede nu, om jeg bliver så meget bedre, at jeg kan arbejde senere?

Og som dig HÅBER, så hører jeg også gerne om nogen ved man senere kan forlænges, hvis først man er røget af og nægtet forlængelse...****esystem, grrr

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 00:34   #6
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Du bad vel ikke vedkommende om at give dig en uddybning eller et eksempel på hvad han/hun mente....

Tror ikke det er noget du skal satse på... hvis det er sket er det næppe hverken almindeligt eller sjældent. Synes du skal vende tilbage til vedkommende og få en uddybning. Er sikker på at mange gerne vil høre mere om hvad det går ud på.

Jeg vil gerne høre mere, scenariet virker helt umuligt
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 09:40   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
den eneste mulighed jeg kan se
1 du bliver først raskmeldt og finder et arbejde
2 herefter du bliver sygemeldt igen og kan få sygedagpenge igen
3 men de fleste som har fået taget deres sygedagpenge, de kommer i ikke almindeligt arbejde igen.
Jeg kender ikke reglerne, men jeg har fået sygedagpenge, revalidering, sygedagpenge igen - uden raskmelding. Er det ikke snarere at man har været i gang med en form for 'erhversrettet foranstaltning', som gør, man er berettiget til sygedagpenge igen? Altså at sygedagpengeforløbet er blevet afbrudt, dog uden krav om raskmelding

Det hjælper dog ikke dig, Håber
Jeg har godt nok heller ikke hørt om forlængelse efter en pause. På den anden side har jeg heller ikke læst noget sted at det ikke kan ske. Så det kan jo være, at din advokat har ret i forhold til loven, men at kommunerne bare ikke benytter denne praksis. Det kunne være lidt spændende, hvis der var tilfældet
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 09:42   #8
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Tak for jeres svar. Jeg vil skrive og spørge hende og så vender jeg lige tilbage.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Genoptagelse af sag om mengrad? Frk.Himmelblå Dit og Dat 3 14-03-2013 22:03
genoptagelse af erhvervsevnetab tumnus Alt det andet 7 02-07-2011 22:17
praktik uden mulighed for efterfølgende ansættelse palette Spørgsmål ang fleksjob 14 28-02-2009 02:03
Genoptagelse af førtidspension Hejdien Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 01-03-2007 00:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension