K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2011, 22:10   #1
Tanjuda
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 36
Styrke: 14
Tanjuda er ny på vejen
Partshøring og klage.

Ja jeg er sent ude, men havde også kort tid fra jeg fik afgørelsen og en depression gør at jeg har svært ved at samle mig om det! Men jeg har fået afslag på forlængelse af sygedagpengene. Skal aflevere partshøring senest i morgen (kan man ikke sende den på en mail til sagsbehandler så jeg har hele dagen i morgen??) og jeg har ikke skrevet noget endnu. Har så svært ved hvad det er jeg skal jeg kan jo ikke gennemskue om de har glemt noget eller ej, jeg kan sagtens sige jeg er uenig men ? Kan man "springe over" partshøring og så gemme alle klage ordene til når jeg har de 4 uger til at klage??? Håber meget nogen vil svare i aften og i morgen formiddag til hvad i vil råde mig til. Kan kort fortælle det er om min ryg. De vil ikke sende mig i job prøvning fordi jeg skal på center for sundhed og træning til september. De siger jeg er alt for uafklaret, men derfor mener jeg jo ikke at man ingen penge skal have, jeg skal jo afklares!!!!??
Tanjuda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 22:17   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Tanjuda.

Parthøring og klage er ikke det samme. Partshøring er din ret til at skrive de pkt.'er du er ueninge m. Jobcerntret ang. deres afgørelse om stop af dine SPD, forlængelse af dem. Klagen kommer forhåbentlig ikke, men hvis først efter de har fastholdt deres afgørelse får du 4 uger til at klage.

Må jeg hurtigt spørge om, hvor lang tid du har fået til at svare på dit partshøringbrev?

hvis du har fået kun et par dage, kunne du maile for yderligere et par dages respite pga. din tilstand og deres alt for korte svarfrist.

Hvilken begrundelse har de givet?

Og om du har fået aktindsigt?

Og om du har fået din RP til gennemlæsning, som min.?

Mange hilnser

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 11-05-2011 kl. 22:43. Årsag: mangel
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 00:13   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du afvendter nogen form for behandling, skal denne tid fretrækkes perioden for sygedagpenge.

Skriv og ring til sagsbehandler for at få yderligere frist pga sygdom/dårlig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 00:46   #4
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Der er ikke noget i vejen med at sende dit partshøringssvar på mail. Jeg sender aldrig andet end mails. Så har jeg fuldt overblik og samling på hvad der er indgået til kommunen fra mig. Og står også selv altid i tidnød, da det som oftest er en uoverkommelig opgave.

Jeg har også præsteret at gøre hvad jeg kunne og derefter skrevet at jeg havde brug for hjælp til at færdiggøre det. Gad vide om ikke også at kommunen bør hjælpe dig med at medvirke i partshøringen?
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 14:43   #5
Tanjuda
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 36
Styrke: 14
Tanjuda er ny på vejen
Tak skal i have. Pyha sved på panden det er jo i dag det skal afleveres!! Jeg modtog brevet lørdag d. 6 maj og skal aflevere i dag d. 12! Ville ønske jeg havde turdet ringe og få mere tid, men nu er jeg alligevel snart færdig, med lidt hjælp fra HK. Syntes det er SÅ svært. Ja jeg har bedt om akt indsigt og har dermed ALT for mange papirer og kan slet ikke overskue hvad jeg skal skrive eller ej. Og det med at man skal finde kommunens "fejl" altså hvor skulle jeg vide fra hvad der er rigtigt og forkert, jeg er ikke jurist!!! Men jeg har i bund og grund bare skrevet at jeg ikke er færdig behandlet, har ikke været i job prøvning, mangler at komme til reumatolog osv. De begrunder meget af det med at jeg er SÅ uafklaret, jamen så AFKLAR mig dog!!!??
Tanjuda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 20:21   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tanjuda,

Håber at HK har kunnet hjælpe dig med at påpege HVORFOR dine sygedagpenge ikke skal stoppes, netop i denne partshøring. For rammer de forkert stadfæster kommunen blot sygedagpenge stoppet.

Når du magter det bør du lige skimte §27 der omhandler hvilke betingelser der er gældende for forlængelse af sygedagpenge efter de "normale" 52 uger. Nu ved jeg ikke om du er blevet stoppet undervejs i de 52 uger, men jeg håber som sagt blot at I har noget konkret at holde på i forhold til at du bibeholder dine sdp.

Mange fagforeninger har desværre ikke meget forstand på sdp. loven og tror som dig og mange andre at man bare skal have sdp. når man står for en afklaring. Dog er det således at såfremt at man ikke er i stand til at blive afklaret bl.a pga. ens helbredsmæssige tilstand så kan man heller ikke være på sdp. efter varighedsudløb, så kommer der i al fald andre regler i brug. §27 kan du finde på flg. link bl.a:http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Det er vigtigt at I får alt konkret på plads nu, så du ikke kommer ud i en klagesag, BAN osv.

Orker du det hører vi gerne om jeres punkter i forhold til bibeholdelse af dine sdp., måske kan vi hjælpe yderligere. Og ellers så skal du bare passe på dig selv.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 07:28   #7
Tanjuda
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 36
Styrke: 14
Tanjuda er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Tanjuda,

Håber at HK har kunnet hjælpe dig med at påpege HVORFOR dine sygedagpenge ikke skal stoppes, netop i denne partshøring. For rammer de forkert stadfæster kommunen blot sygedagpenge stoppet.

Når du magter det bør du lige skimte §27 der omhandler hvilke betingelser der er gældende for forlængelse af sygedagpenge efter de "normale" 52 uger. Nu ved jeg ikke om du er blevet stoppet undervejs i de 52 uger, men jeg håber som sagt blot at I har noget konkret at holde på i forhold til at du bibeholder dine sdp.

Mange fagforeninger har desværre ikke meget forstand på sdp. loven og tror som dig og mange andre at man bare skal have sdp. når man står for en afklaring. Dog er det således at såfremt at man ikke er i stand til at blive afklaret bl.a pga. ens helbredsmæssige tilstand så kan man heller ikke være på sdp. efter varighedsudløb, så kommer der i al fald andre regler i brug. §27 kan du finde på flg. link bl.a:http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Det er vigtigt at I får alt konkret på plads nu, så du ikke kommer ud i en klagesag, BAN osv.

Orker du det hører vi gerne om jeres punkter i forhold til bibeholdelse af dine sdp., måske kan vi hjælpe yderligere. Og ellers så skal du bare passe på dig selv.
Hejsa. Ja altså jeg er gået ud fra de 7 forlængelses muligheder der er, har skrevet hvorfor jeg mener jeg skal forlænges. ANER ikke om vi har fået det rigtige med??? De skriver jeg er for uafklaret, men hvad skal man så gøre? Kommunens egen lægekonsulent OG anæstiologen på smerteklinikken skriver begge 2 at jeg skal tilses af en reumatolog men det har jeg nu fået 2 afslag på. Jamen hallo, hvad er det jeg så skal gøre for at komme videre det forstår jeg bare ikke!?! Jeg skal på et 4 ugers ophold på center for sundhed og træning til september, derfor vil de ikke sende mig i job prøvning inden. Men hvad skal der ske bagefter? Jeg er så usikker på det hele... Hvis jeg gerne vil have hjælpe til klagen (hvilket der sikkert bliver behov for), hvad er det så du skriver jeg kan lægge herind for at få lidt hjælp (fantastisk mulighed)?
Tanjuda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 07:29   #8
Tanjuda
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 36
Styrke: 14
Tanjuda er ny på vejen
Nej, jeg er ikke stoppet undervejs i de 52 uger...
Tanjuda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 08:10   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tanjuda,

Det jeg mener er; Hvad du bruger som begrundelse for forlængelse af dine sdp.? Hvis du blot skriver at du er uafklaret, så vil kommunen sikkert begrunde stoppet med at du ikke kan arbejds afklares da den helbredsmæssige del for dig ikke er afklaret endnu og ikke er stationær !!?

Hvad siger din fagforening HK ?

Hvad siger dine læger pt. til at sende dig i afklaring, de siger vel også nej ?

Jeg ville måske ty til at du kunne forlænges iht. §27 stk. 3, da du jo venter på at komme over en rheumatolog:

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

Men, det er svært at sige om hvorvidt dine læger vil kunne skrive under på det mht. dette. Det er jo svært at garantere noget indenfor den helbredsmæssige del.

Hvad er der egentlig sket under de 52 uger du har været på sdp ? Husk at få din ressourceprofil tilsendt snarest, er du blevet varslet en dato for stop af sdp ?

Lige et spørgsmål mere, er der på noget tid skrevet at du ikke kommer tilbage til ordinær beskæftigelse ? I såfald vil man evt. kunne forlænge dig iht. §27 stk. 4 der citere afklaring med fleksjob eller ftp. i sigte. Generelt er det i forbindelse med sdp. stop, vigtigt at man/I pointere hvilket pkt. eller punkter man/du kan forlænges efter, dermed er der større base for at være konkret i partshøringen med kommunen.

Vi siger ikke at vi ved alt omkring sdp. Vi er bare nogle der har egne erfaringer med i bagagen og har lært en del via sager her på K10. Håber dog at HK kan være behjælpelige i din sag ligeså.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 10:33   #10
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg ville måske ty til at du kunne forlænges iht. §27 stk. 3, da du jo venter på at komme over en rheumatolog:

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

Men, det er svært at sige om hvorvidt dine læger vil kunne skrive under på det mht. dette. Det er jo svært at garantere noget indenfor den helbredsmæssige del.
Som jeg er orienteret behøver lægen ikke garantere at man kan komme i ordinær beskæftigelse efter endt behandling eftersom der, som der står er tale om et skøn....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
partshøring vs. klage. LBH Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 03-04-2014 11:41
Partshøring? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-06-2012 15:37
Partshøring Adam SR Alt det andet 6 20-03-2011 17:24
til partshøring sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-12-2010 09:15
partshøring tije At søge førtidspension 15 18-08-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension