K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2011, 20:47   #1
wanttonwu
På vej til at lære K10
 
wanttonwus avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2011
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 4
Styrke: 0
wanttonwu er ny på vejen
Fleks eller ej? hvor står jeg?

Kunne næsten tude over det hele lige nu. blev for 8 år siden opereret i højre knæ pga smerter, dette hjalp og jeg var lykkelig for jeg følte jeg kunne klare hele verden efter at ha levet med smerter siden 11 års alderen. (er i dag 30)

Sidste sommer væltede min verden så igen da jeg faldt ned af en trappe og vriklede rundt på højre ankel. Resultat : tre forstrakte ledbånd og et næsten overrevet korsbånd. Igen begyndte jeg at få smerter i knæet blev derfor sygemeldt tre mdr efter uheldet.

Går stadig sygemeldt, men er nu blevet sendt ud i praktik som de så fint kalder det i aabenraa kommune. Jeg er startet i en butik i mandags da de på kommunen ved at det er det jeg brænder for og er god til.

Nu ligger landet sådan at de har sagt at jeg de første 14 dage skal arbejde 20 timer pr uge+ en halv times pause og derefter på fuld tid.

Drømmer de eller hvad ******* har de gang i. Jeg har aftalt med chefen at jeg arbejder fra 8 til 13.30 4 dage om ugen med fri tirsdage de første 14 dage.

Men allerede nu kan jeg mærke hvor hårdt det er på mine knæ jo mere jeg prøver at aflaste det dårlige h.knæ jo værre bliver det med det venstre.

Kan jeg tillade mig at gå hjem hvis jeg ikke kan holde til det for smerter hvor langt skal jeg gå før jeg kan tillade mig at sige fra?
Jeg ved ikke om sagsbehandlerens hensigt er at visotere mig til fleks eller hvad, aner intet synes jeg. P.T har jeg allerede 3 skånehensyn, ingen tunge løft, ingen knæbelastende arbejde, skiftende mellem sidde, stå og gå.

Er de tre hensyn ikke tegn på at der virkeligt er et problem, hun har sagen fra sygehusets seneste opfølgning hvor de siger at jeg nok skal lære at leve med smerterne da de er bange for at operere igen da det kan forværre smerterne.

Allerede efter disse tre dage i "praktik" kan jeg mærke at det går ud over familielivet, jeg orker simpelthen ikke at lave noget med min datter på 4 når jeg henter hende i børnehaven og alt det huslige må manden sørge for, jeg kan ikke engang stå en time og lave aftensmad når jeg har været afsted.

Håber der er nogen der har "gidet" og læse denne lange smøre og evt komme med gode råd og vejledning.
På forhånd tak
wanttonwu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 21:01   #2
mette thorsage
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 52
Styrke: 14
mette thorsage er ny på vejen
Er selv lige kommet i arb.prøvning p.g.a. rygproblemer, og planen var at jeg skulle arb. 20t/ugentlig de første 2 uger, derefter 1 uge med 28t/uge og så gerne 37t/uge i sidste uge. Havde så samtale med SB og "Bossen" i dag efter 1,5 uge og fik forlænget min tid med yderligere 8 uger hvor jeg så gradvis skal øge timeantallet. For mig lyder det også mere realistisk og er tilfreds med det.
Jeg tvivler dog stærkt på jeg opnår at klare 37t/ugen og skulle mine smerter forværres i takt med jeg går op i tid må jeg simpelthen sige fra og gå hjem.
mette thorsage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 21:08   #3
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa søde ven
ja du kender jo min holdning til det. sige fra fra og atter fra så snart du kan mærke det ikke gå og det gøre ondt så må du sige jeg kan ikke klare det. også må kommunen og bossen jo snakke sammen om hvordan de så får det passet til dig kan jo være der skal mindre timer til før du kan klare det. men lav ikke noget du ødelægger dig selv på med smærter det er dig der skal leve med det
knus sanne
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 21:26   #4
mette thorsage
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 52
Styrke: 14
mette thorsage er ny på vejen
M.h.t. fleksjob, udtalte "Bossen" i dag til samtalen at hvis jeg ender med at få et fleksjob, var det ikke utænkelig han ville kunne bruge mig. Kom dog hurtig "ned på jorden" igen da min SB meddelte at det er faktisk er ovre med at blive visiteret til fleksjob...
mette thorsage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 21:37   #5
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hmm at det skulle være slut med at visiter folk til fleks det tro jeg nu nok jeg havde bedt hende om at få på skrift lyder helt forkert i mine øre. utrolig hvad de ikke alt siger.
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 21:42   #6
mette thorsage
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 52
Styrke: 14
mette thorsage er ny på vejen
Ja..... har ofte på "fornemmeren" at SB'er "slynger" om sig med usandheder der får os sygemeldte til at opgive på forhånd så vi ikke orker kæmpe mere.På den måde er der ik' så meget "døje" med os......MEEEEN.....de bli'r klogere!!!!
mette thorsage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 21:48   #7
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
ja for det lyder da virkelig positiv med mulighed for et fleks nu bare ikke præs dig håre end du selv kan for at få jobbet husk dine hensyn....
mist ikke gajsten over en sb
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 00:51   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Din SB´ers mål er at du bliver raskmeldt, det ses ret tydeligt på en start på 20 timer og hurtigt der efter 37 timer.

Kan du klare 37 timer har du i systenets øjne absolut intet at lave på fleks skånebehov eller ej.

Nu er det sådan at den plan SB´erene ligger SKAL stile efter selvforsørgelse på det ordinære arbejdsmarked (det er lovbestemt) men det ændrer ikke på det (ofte) er tydeligt om de mener det er muligt IRL, eller ej, og hos dig er det tydeligt at de mener det er muligt.

Samtidig begår du en fejl (nej du er absolut ikke ene om den) du presser dig selv for hårdt og siger ikke fra.
Jeg ved godt det er svært at sige fra både fordi man er bange for hvad ens kollegaer tænker, men også fordi man ikke vil vider give arbejdsbyrden, men sådan skal du holde op med at tænke NU! lige nu i dette sek, du giver ikke dem en arbejdsbyrde derimod fratager du dem en arbejdsbyrde, var du der ikke ville de selv skulle gøre det du gør, og hvad de tænker, jamen søde hvad er det værste at du om 1 år ikke kan gå, eller at de tænker du er hypokonder?? Du skal ikke leve med den 24/7 resten af dine dage, du skal derimod leve med din krop den tid, så hvad er værst?

Når du kan mærke at grænsen er ved at være nået, så du ikke har et liv og har så du kan passe det der ellers skal passes der hjemme, siger du STOP, tak for i dag (eller jeg tager 1 times pause og ser hvordan det ser ud der efter)
Ved ikke at sige stop gør du 2 meget dumme ting 1. ødelægger din krop en ødelæggelse du skal leve med til den dag du dør, OG fortæller kommunen at du kan meget mere end du faktisk kan, dvs du risikere at blive raskmeldt, eller risikere at blive fleksvisiteret på mange flere timer end du reelt kan holde til. OG du får absolut ingen tak for det, du får derimod ballade når du så bag efter kommer og siger at du ikke kan.

Nu du er begyndt at tænke rigtigt skal du også begynde at føre det ud i livet, samtidig med skal du oppe i toppen af siden finde den grønne fane "nyttige links" bladre ned til 2. sorte overskrift og der under finde skemaerne til arbejdsprøvning... du skal føre smerteskema OG dagbog, det starter du på allerede i morgen. Dem sender du til din SB´er (en gang om ugen eller hver 14 dag) og holder en kopi til dig selv, de bliver nemlig super vigtige for din sag i fremtiden, det er bevismatreale, og beviser kan du ikke få nok af.

En anden ting du skal gøre, er at bruge din læge, også til de mest tossede ting (beviser beviser beviser) dvs går du før tid, så kontakter du din læge og fortæller at du måtte gå før tid og hvorfor du gik, og beder lægen registrere det... Er der en dag hvor du har måtte holde pauser ud over de normale indarbejdede pauser, så er det igen lægen...måske du skal have mere medicin, fys eller noget helt tredie?? en vurdering din læge af gode grunde ikke kan tage (få skrevet ned) hvis lægen ikke ved hvad der foregår.
Det er også lægen hvis du får hovedpine oftere end ellers, bivirkninger af medicinen osv osv... jamen alle små detaljer, tro mig du får brug for det senere i din sag på kommunen, de er nemlig ligeglade med at du siger x hvis du ikke skriftligt kan bevise x.

Og så skal du holde op med at foretage dig ting du ved du får ondt af, bed om hjælp, løft ikke kasserne nede fra gulvet når du sætter varer på plads, og sæt ikke varer på de aller øverste hylder, lad være med at vaske gulvet (heller ikke med gulvvaskeren, den er ikke sund for dine knæ, osv osv du har af skånebehov... lad være, den eneste der kommer til at slæbe rundt på takken er dig selv, og den består i ondt, ingen kommer og siger: Hvor er det fedt du gør det og det selv om at du ikke kan" eller giver dig mere i løn (KHJ sygedagpenge eller hvad du nu får) du får KUN ondt og fortæller at du kan mere end du kan, og får så ballade fordi du alligevel ikke kan.

Det her er der massere af tråde med her inde, så du skal ikke være ked af at det er svært at sige fra, det gælder stort set alle her på siden (jeg selv inklusiv) og det er derfor jeg banker dig sådan oven i knolden.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 07:17   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Læs mette thorsage's tråd, det er stort set de samme gode råd i kan gøre brug af.

Og så har LUM skrevet nogle rigtig fornuftige ting til dig.

Det handler om, at du skal passe på dig selv, du kan ikke forvente, at der er andre der gør der.

En dagbog er meget vigtig, den er din dokumentation for hvordan tingene hænger sammen og det er vigtigt, at du skriver den for hele døgnet og ikke kun arb.tiden, skriv f.eks. også hvis du vågner om natten p.g.a. smerter ell.l.

Hvis du går hjem før tid, så skriv om det i dagbogen, sådan, at du kan dokumentere alt hvad du gør.

Og så sender du en kopi af din dagbog til sagsbehandleren en gang om ugen, gerne i mail, så kan h*n ikke senere påstå, at have været uvidende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 14:58   #10
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Selv om du brænder for butiksarbejde, og er det du gerne vil og er god til, så overvej om butiksarbejde ikke er alt for hårdt for dine knæ. Desværre kan man ikke altid bestemme sit job selv, og med de skånehensyn du har, så vil kommunen sikkert kigge mere bredt og få dig i en anden arbejdsprøvning i et mindre belastet job. Har du evt. andre ønsker for job, så prøv at tal med kommunen om det, når nu butiksarbejde har vist jeg at være for hårdt.

Tal med kommunen og vær ærlig omkring at du ikke klarer butiksarbejde med dine knæ, så må de hjælpe dig til afklaring et andet sted, i et job du bedre kan klare.

Syntes det var fint af din kommune, at lytte til og tage hensyn til dit brændende ønske om butiksarbejde, enten så ville det gå eller også ville det ikke. Det går så ikke, og du må selv sige fra, så kommunen kan finde en anden mulighed.

Jeg tror desværre ikke at din kommune lige nu ser på muligheden for fleksjob, planen lyder til at du efter arbejdsprøvningen bliver raskmeldt med skånehensyn til ordinært arbejde. Derfor sig fra nu, i butiksjobbet og få fat i kommunen. Så en anden mulighed kan afprøves inden du ryger for sygedagpengebegrænsningerne. Måske muligheden for revalidering til et mindre hårdt job. Ingen siger at jobbet absolut SKAL være i butik.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor står jeg drivhus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-02-2013 15:36
Hvor står jeg nu :)? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 26 18-01-2012 01:45
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Hvor står jeg henne nu?? lunamaria Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 63 02-06-2008 19:48
hvor står jeg majeli Alt det andet 15 12-03-2008 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension