K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2011, 19:18   #1
Alpen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 65
Indlæg: 20
Styrke: 14
Alpen er ny på vejen
Question Efterlønsreforms indflydelse for fleksjobbere?

Hej allesammen

Det er første gang jeg skriver herinde. Jeg har kun været medlem kort tid. Derfor kan det være at denne tråd jeg starter op her, allerede findes et andet sted og det beklager jeg, hvis det er tilfældet.

Jeg mener at have læst et sted herinde, at de fleksjobbere som IKKE har indbetalt til efterløn (det hedder vist fleksydelse for os fleksjobbere), vil blive smidt over på kontanthjælp et halvt år efter at de er fyldt 60.
Hvis den nye efterlønsreform går igennem, er der rygter om, at man først kan gå på efterløn som f.eks 63 årig.

Hvad sker der så for os som har indbetalt til fleksydelse for perioden 60½-63? For os som ikke har job medfører det så, at det hedder kontanthjælp i denne periode? Og jeg mener også at have læst et eller andet om, at hvis man er på kontanthjælp i en periode inden fleksydelsen, så forsætter man på denne sats?

Jeg ved godt at der ikke er nogen som kender svaret på disse spørgsmål, men måske var det en god ide at kontakte de politikere som i kender og gøre opmærksom (skriftligt) på denne problemstilling. Så kan de ikke sige at de har overset det. Det er rigtig mange penge som det drejer sig om.
Alpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 20:53   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
velkommen.

Jeg vil mene du har plaseret det korrekt, det kunne også være havnet under politik, men... jeg jeg sys det passer lige godt bække steder

Det der med at kontakte politikere, det foregår for langt de flestes vedkommende ved at skrive til dem, altså såre simpelt gå ind på tingets hjemmeside (eller partiet eller kandidatens hjemmeside) finde deres mail, og så af sted, og ellers håbe på nogen gider høre.

Den der med at de ikke kan påstå, det er de noget så hamrende ligeglade med, medierne vil ikke tage en henvendelse fra en borger med i 19-nyhederne, der går på at dem på borgen lyver når de siger at de ikke viste. De får simpelthen lov til at slippe af sted med det, og derfor er de ligeglade.

Så det bedste du kan gøre er at formulere et brev og smide det af sted til så mange politikere som overhovedet mulig, der har bare det mindste berøring med emnet, og så håbe på en af dem stiller ministeren spørgsmålene i inde i tinget (send også til ministeren)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 11:10   #3
Alpen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 65
Indlæg: 20
Styrke: 14
Alpen er ny på vejen
Tak for dit svar LUM. Du har nok ret i, at de vil sige at de ikke har hørt om/tænk på denne problemstilling. Til gengæld er jeg sikker på, at de trods alt helst ikke vil snuppes i en usandhed. JP kører for tiden en serie om udtalelser fra politikere er sande eller usande. Du kan tro, at de politikere som bliver snuppet i løgn, ikke kan lide at blive udstillet på den måde.
Alpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 16:07   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Måske de ikke kan lide udstillingen (det er der jo ingen der kan når det er negativt) men hvad er straffen?? ingen! og der går jo kun kort tid så har borgerene glemt alt om den fejltagelse, der til vil det alligevel ikke koste dem betydeligt med stemmer til valget, så jeg tvivler på det skræmmer nogen af dem til at være mere reele, de fortsætter i samme spor som alt tid.

Ærlig talt tror jeg ikke de ved hvordan man ikke lyver og omgås sandheden samt lader være med at svarer på direkte spørgsmål... de er uden for pædagogisk rækkevide, jeg kender kun til en politiker som er ærlig og reel, men han tør så også godt sige at han ikke er stolt af det, men sådan er det nu en gang, desværre ville vælgerene hellere have en stor fed løgnhals som hytter sit eget firma, og som er totalt ligeglad med sine borgere (især de svageste) Men flertallet bestemmer jo (desværre)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 20:22   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.b.dk/politiko/efterloensr...n-er-paa-plads
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ønsker du indflydelse? phhmw Alt det andet 0 09-08-2013 12:53
Egen økonomis indflydelse på indstilling til FP Nalle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-08-2011 15:26
lægekonsulenternes indflydelse på pension MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 27-01-2011 00:28
K10´s indflydelse på sagsbehandling ? Mr x Alt det andet 15 19-05-2010 23:42
Førtidspensions indflydelse på SU Danielsan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-03-2010 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension