K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2007, 14:39   #1
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Question Hvad kan man få i tilskud?

Hej
Jeg er ny her, men jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig.

Jeg har fået pension efter 2003 og er så med i den nye slags førtidspension, men jeg kender intet til reglerne om hvad man kan få tilskud til. Efter hvad jeg kan læse mig til på kommunens hjemmeside, og hvad jeg har fået af vide på borgerservice (misvisende ord i øvrigt!) kan jeg ikke få hjælp/tilskud til noget som helst.

Kan dette virkelig være rigtigt?

Jeg har hørt om andre som har fået et ophold på højskole betalt, men jeg kan ikke engang søge om hjælp? I snart 7 år har jeg siddet hjemme alene og ikke lavet noget, har intet socialt netværk, ingen familie, og jeg er kommet dertil, at jeg simpelthen ikke kan holde det ud mere. Jeg føler at ensomheden er ved at slå mig ihjel.

Har haft ringet utallige gange til Odense kommune for at få et møde med en sagsbehandler, men det kan jeg åbenbart ikke få. Jeg blev stillet om adskillige gange mellem centret i vollsmose og borgerservice på skulkenborg, og begge sagde at jeg ikke var deres problem. Hvem pokker skal jeg tale med?

For 7 år siden blev jeg kørt ned af en bil og fik slået hovedet og ødelagt mit ben. Jeg var uddannet, havde kæreste, venner og var lige startet på endnu en uddannelse, men så gik alt bare ned af bakke.

Hjælp mig..
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2007, 14:48   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hej med dig... godt du fandt herind for så kan vi snakke sammen her ik...jeg ville lige svare dig hurtigt Antoniette og så vil jeg søge info om hvad man kan søge på den nye ordning...jeg ved at man ikke kan få ret meget på den...

Du kan søge skånejob...men det er ikke sikkert du kan arbejde så det er måske ikke lige sagen.

Kommer tilbage og vent lige til andre kommer med deres svar...nogle ved det bedre end mig da de også er FTP på ny ordning. læs lige her

http://hjem.get2net.dk/foertidspensionist/

VELKOMMEN TIL ANTONIETTE..

Sidst redigeret af Stella; 16-08-2007 kl. 14:54.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2007, 16:01   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
prøv at kontakte foreningen i Odense og snak med dem ..de ved det og de laver også hyggemøder og sådan.

http://www.123hjemmeside.dk/LF_Foert...odense/5505821

jeg tror også at man godt må lave frivilligt arbejde og gå på folkeuniversitetet

og så er der jo væresteder .

du skal bare ud og møde nogle folk først og fremmest...

Ensomhed er en dræber så kom ud og mød nogle mennesker evt igennem Foreningen af førtidspensionister I Odense.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2007, 16:15   #4
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hvad med noget frivilligt arbejde?

Hej og velkommen til
Jeg kender desværre heller ikke reglerne tor tilskud og hjælp. Men jeg tænkte at det måske kunne være en ide med noget frivilligt arbejde?? Min erfaring er at man kan møde mange søde mennesker ad den vej. Så behøver du heller ikke at slås med kommunen først. Man kan bruge ufatteligt meget energi på at prøve at komme igennem hos kommunen. Det kunne evt være noget med at hjælpe med passe en genbrugsbutik. Røde Kors har butikker i mange byer. Som besøgsven eller noget helt andet?? Mange byer har også foreninger der formidler frivilligt arbejde. Held og lykke med det
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2007, 16:35   #5
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hej Stella - vi skrev nok samtidigt

Men ideen var den samme...
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2007, 17:12   #6
ninabj
På vej til at lære K10
 
ninabjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2007
Lokation: roskilde
Alder: 46
Indlæg: 8
Styrke: 0
ninabj er ny på vejen
Hej og velkommen til

Jeg er også ny herinde, og er også førtidspensionist efter de nye regler. Det er rigtigt at der ikke er meget man kan søge om hjælp til. Nu ved jeg ikke lige helt hvad du søger om hjælp til, men der er noget der hedder §100 - tilskud til merudgifter der er i direkte relation til dit handicap. Dvs at hvis du har medicinudgifter, taxa og alle mulige andre ting. Du kan læse mere her
http://www.social.dk/ministeriets_om...5-7159496bc30b
Via denne paragraf har jeg fået hjælp til medicin, taxa, forsikring og hjælper. Inde på www.ryk.dk kan du læse hele vejledningen til §100.

Håber du finder ud af det

knus
ninabj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2007, 17:47   #7
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Smile

Tusind tak for jeres svar, jeg troede slet ikke at der var nogen som svarede så hurtigt og på samme dag.

Nu vil jeg gå ind og læse på de forskellige link, som I har givet mig.

Jeg har lavet lidt frivilligt arbejde, men synes bare at det er svært, har virkelig sparket mig selv hårdt i røven for at komme af sted. Har det svært med at skulle hjælpe andre (ikke fordi jeg ikke vil), når jeg føler mig så usikker og min selvtillid er i bund.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2007, 17:56   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Smile

Så start med at skrive herinde først...brug K10 til at snakke med folk ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2007, 17:57   #9
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Til Stella

Takker for den fine velkomst.

Har været inde og kigge på foreningen for førtidspensionister, måske vil jeg prøve at kontakte dem.

Angående skånejob, så har jeg spurgt kommunen om det (over tlfén da jeg ikke kunne få et møde), men de sagde at så skulle jeg selv kende nogen som ville ansætte mig, og at kommunen ikke kunne hjælpe mig med at finde et sted. Hm, lidt svært eftersom jeg ikke kender nogen som har et firma.

Hvilken væresteder vil I anbefale?
Har selv set forskellige opslag på steder i avisen og sådan, men synes ikke rigtigt at jeg passer ind nogen steder. Jeg er 31 år, er ikke alkoholiker eller narkoman og er ikke psykisk syg. Jeg kan bare ikke gå som meget som normale mennesker (eller sidde), kan ikke bære tunge ting og bliver meget hurtigt træt. (sover mindst 12 timer i døgnet).

Sidst redigeret af Antoniette; 16-08-2007 kl. 18:12.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2007, 18:01   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
...glæder mig at høre... jeg har hørt at de også laver sjove middage sammen og andre ting...hyggeaftener...bare man får kontakt med et par stykker så går det helt af sig selv...det er ikke godt at sidde alene altid vel...

held og lykke med det hele og kom ind og snak med os når du vil.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilskud til køb af bil Miss-crone Hjælpemidler til handicappede 7 22-05-2013 20:32
Tilskud Stueplanten Alt det andet 9 27-11-2011 14:14
Tilskud Dinky67 Dit og Dat 7 18-03-2011 10:06
Hvad kan en revalidend få tilskud til? Nullemusen Alt det andet 2 21-08-2010 12:08
Ang. Tilskud docholiday Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2008 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension