K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2011, 16:39   #1
SolenOgMånen
Følelses lammet i øjeblik
 
SolenOgMånens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2011
Lokation: Struer
Alder: 61
Indlæg: 31
Styrke: 13
SolenOgMånen er ny på vejen
Afklaring af arbejdsevne !

Jeg søgte FP og fik afslag efter 12 MND´ERS sagsbehandling.

Jeg fik afslag fordi der ikke vurderes at arbejdsevnen var afprøvet nok.

Det har jeg accepteret !

I min psykolog undersøgelse står det at min arbejdsevne IKKE fejler noget, men at det er min svære personlighedsforstyrrelse der går ind og "ødelægger" arbejdsevnen.

Jeg er nu kommet i "afklaring af arbejdsevne" ( 20 timer ) i minimum 3 mnd´er og jeg har også fået at vide at fleksjob kan lade sig gøre i mit tilfælde.

Jeg spurgte til hvad fleksjob er og fik at vide at det betød at jeg kunne arbejde 20 timer om ugen og få udbetaling for 37 timer ALTID ( også hvis jeg var sygemeldt ).

Det lyder for nemt:

Jeg arbejder 3 mnd´er i afklaring og springer glad over i en fleksjob fordi Jobcentret næsten allerede har godkendt det ?
SolenOgMånen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 17:22   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvorfor så denne
er det fordi du ikke vil i fleksjob

kommunen har indset du ikke kan arbejde 37 timer
men at du kan arbejde 15 til 20 timer og så hedder det fleksjob
pension er ubetydelig erhvervsevne og som regel ingen timer, eller under 5-10

Så ja så får du løn op til de 37 timer

formoder du er uden indtægt eller på kontanthjælp
du skal så huske du forbliver på denne ydelse, indtil du finder et arbejde

vil da ønske for i alt i verden, at kunne arbejde i et fleksjob
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 18:37   #3
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Får man pr definition løn for 37 timer hvis man er fuldtidsforsikret??
Tænker på, at hvis man f.eks har arbejdet ex 32 timer pr uge i den overvejende del af sit aktive erhvervsliv op til en sygemelding...er det så det der der ligges til grund ....eller??
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 22:12   #4
SolenOgMånen
Følelses lammet i øjeblik
 
SolenOgMånens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2011
Lokation: Struer
Alder: 61
Indlæg: 31
Styrke: 13
SolenOgMånen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvorfor så denne
er det fordi du ikke vil i fleksjob

kommunen har indset du ikke kan arbejde 37 timer
men at du kan arbejde 15 til 20 timer og så hedder det fleksjob
pension er ubetydelig erhvervsevne og som regel ingen timer, eller under 5-10

Så ja så får du løn op til de 37 timer

formoder du er uden indtægt eller på kontanthjælp
du skal så huske du forbliver på denne ydelse, indtil du finder et arbejde

vil da ønske for i alt i verden, at kunne arbejde i et fleksjob
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Får man pr definition løn for 37 timer hvis man er fuldtidsforsikret??

Tænker på, at hvis man f.eks har arbejdet ex 32 timer pr uge i den overvejende del af sit aktive erhvervsliv op til en sygemelding...er det så det der der ligges til grund ....eller??



Betyder bare at jeg har svært ved at tro på det jeg har fået at vide !

Jeg vil gerne i Fleksjob men ikke for enhver pris.

Jeg er gift, får ingenting og jeg vil aldrig komme til at klare en 37 timers uge.

Spørgsmålet er hvor mange timer jeg kan klare eller om jeg ikke kan være på arbvejdsmarkedet.
SolenOgMånen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 09:24   #5
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 56
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
For at få et fleksjob skal ens arbejdsevne være nedsat, så du kommer kun til at arbejde de timer som kommunen vurderer at du kan klare, altså omkring de 15 - 20 timer om ugen. Men du får udbetalt løn for fuld tid af din arbejdsgiver som så får reduceret lønnen for de timer som du ikke er på arbejde. Og du er ikke tvunget til at tage et hvilket som helst job. Du får hjælp af din jobkonsulent til at finde et egnet job for dig.

Et fleksjob er en ordning som staten indførte for personer der er for raske til førtidspension men for dårlige til et ordinært job på fuld tid, altså en mellemting mellem førtidspension og almindeligt arbejde.

Mange af os førtidspensionister vil nok ønske at vi kunne klare et fleksjob, da det giver en lidt større månedlig udbetaling og en følelse af at samfundet stadig kunne bruge os.

Desværre findes der ikke nok fleksjob til alle dem som får en fleksjob bevilling.

Så din arbejdsprøvning bliver brugt til at undersøge om du er i stand til at kunne varetage et fleksjob, altså et almindeligt job på nedsat tid.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 10:46   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Får man pr definition løn for 37 timer hvis man er fuldtidsforsikret??
Tænker på, at hvis man f.eks har arbejdet ex 32 timer pr uge i den overvejende del af sit aktive erhvervsliv op til en sygemelding...er det så det der der ligges til grund ....eller??
det har du ret i
men jeg mener 32 betyder fuld tid
mener det er under 30 timer og så kan man ikke få op til de 37 timer
er dog ikke helt sikker

man er rigtig dårligt stillet, hvis man havde 20 timer inden man blev syg
og bliver tildelt flex. for så får du kun op til de 20 timer, hvis man arbejder 15 timer.
kommunen kan også sige, når man havde 20 timer før
så kan man slet ikke få flex.
selvom man ikke kan vælge og arbejde flere timer, pågrund af sin sygdom
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 11:50   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Får man pr definition løn for 37 timer hvis man er fuldtidsforsikret??
Tænker på, at hvis man f.eks har arbejdet ex 32 timer pr uge i den overvejende del af sit aktive erhvervsliv op til en sygemelding...er det så det der der ligges til grund ....eller??
Siv jeg arbejdede i snit 28-30 timer pr uge inden jeg blev sygemeldt... arb. som fast aftenvagt .. var fuldtidsforsikret .. og da jeg blev sygemeldt kontaktede kommunen foa.. fik derefter sygedagpenge og senere ledighedsydelse som om jeg havde arb i 37 timer ...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 13:56   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Siv jeg arbejdede i snit 28-30 timer pr uge inden jeg blev sygemeldt... arb. som fast aftenvagt .. var fuldtidsforsikret .. og da jeg blev sygemeldt kontaktede kommunen foa.. fik derefter sygedagpenge og senere ledighedsydelse som om jeg havde arb i 37 timer ...

Knus Lone
Det er fordi at et aften/nattearbejde tæller for flere timer, da man mener det er hårdere for en person at arbejde på disse tider af døgnet.
Hvis man har arbejdet få timer i alm. dagarbejde bliver det ikke omregnet til flere timer, den forklaring har FOA givet mig, for 2 år siden.
Hvordan man var forsikret som inden sygedom, har ikke noget at gøre med hvad man får udbetalt af løn i fleks, det har udelukkende noget med ens arbejdstimer at gøre.
Jeg mener også at 31 timer vil blive til 37 timer, den skiller ved 30 timer, sådan som jeg fik det forklaret af FOA.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 14:45   #9
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Det er fordi at et aften/nattearbejde tæller for flere timer, da man mener det er hårdere for en person at arbejde på disse tider af døgnet.
Hvis man har arbejdet få timer i alm. dagarbejde bliver det ikke omregnet til flere timer, den forklaring har FOA givet mig, for 2 år siden.
Hvordan man var forsikret som inden sygedom, har ikke noget at gøre med hvad man får udbetalt af løn i fleks, det har udelukkende noget med ens arbejdstimer at gøre.
Jeg mener også at 31 timer vil blive til 37 timer, den skiller ved 30 timer, sådan som jeg fik det forklaret af FOA.
Det var også derfor at jeg skrev fast aftenvagt.....

Og det har virkelig indflydelse på om du får deltidssygedagpenge/deltidsledighedsydelse eller fuld.. som fast aften/nattevagt har du mellem 28-30 timer i snit pr uge.. - jeg havde 28 timer... og betalte fuldforsikret a-kasse...

Jeg ved ihvertfald at min kommune lagde stor vægt på hvordan min a-kasse indbetaling var... både da jeg fik højeste sygedagpengesats fra 2005 til 2008 og da jeg i 2008 blev visiteret til flex og også her fik den højeste ledighedsydelsessats.... fik jeg også at vide at det var heldigt at jeg havde været fuldtidsforsikret..

Jeg vil ikke kloge mig på hvad du evt har fået at vide.. jeg svarede på Sivs indlæg pga jeg selv havde været der...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Manglende arbejdsevne afklaring. fortvivlet- Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-06-2011 08:11
afklaring af arbejdsevne dj75dk Alt det andet 1 13-07-2010 20:56
arbejdsevne afklaring ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 23 06-05-2010 17:50
I job og afklaring af arbejdsevne GitteB Spørgsmål ang fleksjob 19 06-10-2007 20:50
Afklaring af arbejdsevne Hjorth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 20-04-2007 16:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension