K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2011, 14:57   #1
zhb2
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
zhb2 er ny på vejen
feriepenge samtidig med sygedagpenge?

Hej

Jeg har læst noget om man. Ikke. Må modtage sdp samtidig med feriepenge. Men jeg er sygemeldt fra 11. April.men har før det fortalt ferie konto at jeg tager på ferie i starten af maj. Nogen der ved hvad jeg kan gøre? Og hvordan ved kommunen om jeg rejser eller lign
?

Første gang jeg modtager offentlig ydelse så er lidt blank
zhb2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 13:43   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Når man er på sygedagpenge har man ikke ret til ferie, heller ikke selv om den er meddelt.
Man kan få sine feriepenge udbetalt, selvom man er syg.
Du skal snakke med din sagsbehandler omkring ferie.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 13:51   #3
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Hvis ferien ikke forlænger din sygdom, vil du godt kunne holde ferie og du kan også rejse inden for EØS/EU lande. Sygedagpengeafdelingen skal godkende det.

Jeg har hørt om andre, som har holdt ferie, så det skulle der ikke være nogen ben i.
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 15:11   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zolskin Se meddelelser
Hvis ferien ikke forlænger din sygdom, vil du godt kunne holde ferie og du kan også rejse inden for EØS/EU lande. Sygedagpengeafdelingen skal godkende det.

Jeg har hørt om andre, som har holdt ferie, så det skulle der ikke være nogen ben i.
Du kan ikke få sygedagepenge samtidig, husk det... Jeg har lige fundet dette en en kommunal hjemmeside....

Kan jeg holde ferie under sygemelding?
Efter aftale med beskæftigelsessagsbehandler, er det muligt for dig, både som fuldt sygemeldt eller delvist raskmeldt at afholde ferie. Sygedagpengeudbetalingen stoppes dermed i den aftalte periode, således at du kan afholde selvoptjent ferie.
Tal altid med din beskæftigelsessagsbehandler, hvis du ønsker ferie.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 15:25   #5
Lille mig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 72
Styrke: 14
Lille mig er ny på vejen
Feriehindring/sommerferie

Feriepenge kan udbetales efter den 30. september uden at der holdes ferie.

Er en person helt eller delvis afskåret fra at holde ferie i ferieåret, 1. maj - 30 april, på grund af sygdom, barsel eller adoption, kan syge-/barselsdagpenge udbetales sammen med feriepenge for hovedferien (15 dage efter den 30. sep.


Feriehindring/restferie

Feriepenge for restferien kan udbetales sammen med syge-/barselsdagpenge, hvis man har været afskåret fra at holde denne del af ferien af en af ovennævnte årsager inden 1. maj.

Dette er et faktum. Fik selv udb. 3 uger i okt. md. sidste år, da jeg pga sygdom ikke havde mulighed for at holde ferie. Og har også lige fået udb.de sidste 2 uger/restferie.

SÅ jo du kan godt få dine feriepenge udb. selvom du også modtager sygedag-penge. Feriepengene bliver IKKE modregnet i sygedagpengene

Men, at rejse til udlandet, er en helt anden sag, og mange gange op tilden enkelte sagsbeh.

Lille mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 15:43   #6
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Hvis det er feriepenge som er optjent i 2210, så kan de ikke udbetales nu Uden at man holder ferie, og altså ikke er sygmeldt, det kan man først efter 30 sep:
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 23:08   #7
Pissemyren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2015
Lokation: Varde
Alder: 64
Indlæg: 1
Styrke: 0
Pissemyren er ny på vejen
Har jeg "optjent" feriepenge? Det er 18 mådenede siden jeg fik en hjerneblødning! Kan jeg i givet fald få dem udbetalt nu? Jeg er stadig på sygedagepenge!
Pissemyren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 00:53   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det har du sandsynligvis hvis du var i arbejde da du blev syg og du ikke har afholdt ferie siden du blev syg.

Hvor meget ferie du har skulle gerne fremgå af din lønseddel. Du kan også have modtaget et feriekort hvis du er opsagt fra din stilling.

Nemmest er det hvis du henvender dig til din fagforening og får hjælp til at få styr på dine eventuelle feriepenge.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 07:41   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ferieoversigt kan ses ved at locke ind på borger.dk under feriepenge... De har overtaget feriepengeadministrationen fra de fleste andre ferieadministrationer efterhånden
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 07:48   #10
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Jeg kan huske da jeg var på sygemeldt og var på sygedagpenge og havde nogle feriepenge tilbage fra mit arbejde. Jeg ønskede at holde ferie og det var muligt, jeg har aftalt det med min sagsbehandler samtidig havde jeg kontaktet min tidligere arbejdsgiver, men jeg fik kun feriepenge udbetalt under min ferie og ingen sygedagpenge.
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
feriepenge mod sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-04-2013 06:59
vedr. sygedagpenge samtidig med arbejde(deltid) rasmuskong123 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 01-04-2013 20:05
feriepenge når man er på sygedagpenge?? Gekko Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 07-09-2011 02:39
Feriepenge på sygedagpenge Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 01-09-2011 13:34
Feriepenge optjent via arbejde samtidig med pensionen MultiMick Alt det andet 1 03-02-2010 16:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension