K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2011, 16:59   #1
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
skrig...stop af sygedagpenge!

Hej derude...

jeg er fuldstædigt lamslået lige nu, har netop nu, fået at vide i en mail, at mine sygedagpenge stopper her fra 1-5. Jeg var helt sikker på, at min SB ville forlænge dem, da jeg slet ikke er færdig afklaret endnu! Hun har intet foretaget sig det sidste halve år og jeg var fredet det først halve år, efter neuropsykolog og neurologs erklæringer. Har været til undersøgelser, samtaler osv, og enkelt forløb med afspænding, men ellers intet. Først her tæt på de 52 ugers udløb, sætter hun gang i smerteklinik og beder om henvisning til kognitiv terapiforløb...ja for alle sten skal vendes, så jeg ikke senere bliver afvist ( af pensionsteamet formoder jeg). HVORDAN kan sygedagpengene dog bare stoppe nu, uden forlængelse, når jeg stadig er under afklaring? Hun har sat gang i de to ting her...kommer jeg ikke under § 27 stk 4??

Min ressourceprofil modtog jeg til gennemlæsning HELT op til påske hvor alt har lukket, jeg kæmpede som en vild med rettelser, som der var ekstremt mange af! Fik sendt dem tilbage i tide, så hun havde dem d. 26, hvor hun var tilbage fra sin påskeferie. De rettelser skrev hun i mail at hun var ved at indarbejde i profilen og den modtager jeg sikkert imorgen, dagen før de 52 uger udløber. Fandme flot gået! Igår svarede hun ikke på, om jeg blev forlænget...da jeg spurgte igen idag, kom svaret lige inden hun gik hjem på weekend! Så er hun helt sikker på at jeg intet kan gøre jo. Jeg har fulgt ALT hun har sagt, mødt op til ALT, svaret ærligt på ALT...hun vidste at min store frygt netop var at havne i et hul i systemet, så vi mister hus og hjem...OM jeg dog forstår man kan være så pisse ligeglad med andre mennesker, og så gå roligt hjem til sin familie og holde weekend...er så chokeret og ked af det!! Jeg står netop nu og risikerer at alt skal mistes, for vi kan ikke klare os med 1 indtægt og jeg bliver ikke berettiget til at modtage kontanthjælp...hvilket hun udmærket ved! Alligevel skriver hun, at HVIS(?) jeg står uden indtægt fra 1-5, bør jeg søge kontanthjælp.

Min hjerne er meget ramt på de kognitive funktioner, og jeg kan ikke læse mig til alt muligt om § osv, for jeg forstår dem ikke og kan ikke holde rede i tingene...

hvad pokker gør jeg??


Knus Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 17:08   #2
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Fibro

Nu har jeg ikke det store kendskab til det, men synes jeg har læst herinde at sygedagpendestop skal varsles mindst 2 uger inden stoppet. Det giver også bedre tid til at få forlænget. Har de ikke skrevet hvorfor de stopper dem? og hvorfor du ikke kan forlænges?

Håber andre, med bedre viden, kan komme med noget mere brugbart..

Mange hilsner fra

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 17:09   #3
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Kære Fibro .
Det hjælper dig sikkert ikke meget men jeg oplevede samme omgang som dig tilbage i 2007 - jeg var heller ikke afklaret - nøleri i kommunen og jagten på den "billigste behandling" gjorde at jeg røg på KH !

Er det et afslag på forlængelse af sygedagpenge du har fået ?
Der skal tydelige fremgå af brevet at det er et afslag på forlængelse - ligeledes skal du have 14 dage til partshøring - hvorefter de skal sende dig en endelig afgørelse !!!!
- og fastholder de at sygedagpengene stopper skal du naturligvis anke den ! Hvor anken skal sendes hen afhænger af hvor du bor i DK.

Men at tage sygedagpengene fra dig over en weekend uden varsling - det kan de ikke !!!!

MEN HVIS : Du skal søge kontanthjælp - og for mit vedkommende skulle den ske DEN FØRSTE HVERDAG I DEN MÅNED hvor jeg skulle have kontanthjælp ! - og hvis det stadig er sådan så skal du allerede på mandag stå på klar . Her i sønderjylland skulle jeg både på jobcenter og ydelseskontoret førend jeg fik alle de stempler der gjorde mig berettiget til kontanthjælp !

Kæft hvor kan jeg huske afmagten da jeg oplevede det ! Og jeg kan ikke gøre ret meget end at sende dig en masse kærlige tanker - prøve at støtte dig herinde - for fanden hvor er det bare hårdt for dig !
Knus knus og kram
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 17:44   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
for at sætte det meget simpelt op
hvis der endnu ikke er fastslået, at din tilstand er varig og alså stadig er under behandling
inden for de 52 uger, ja så stopper ens sygdagpenge
1 der skal være lægedokumentation på du er fuldt afklaret inden for 39 uger
ja så kan dine sygdagpenge foresætte
det er her de fleste mister deres sygdagpenge,

trist men sådan er loven desværre
kommunen fik netop medhold i min sag fra BAN, på den bagrund
jeg vil næsten sige jo mere syg du er, jo mindre er chancen for at ens sygedagpenge foresætter efter de 52 uger


Men det er dybt udlovligt hvis du ikke er parthørt inden for 14 dage.
så de kan ikke stoppe dine sygedagpenge fra på mandag, hvis du ikke har modtaget noget skriftligt
er du sikker på du ikke får dine sygdagpenge, på mandag
så det først er fra den 1.6 du ikke modtager nogen sygdagpenge

det er faktisk lige meget om du har været samarbejdsvilig eller ej, så vil de prøve og stoppe ens sygdagpenge
det eneste på 3 år kommunen har sat i værk, er en arbejdsprøvning. ellers har de absolut intet gjort for at afklare mig
selvom det er alså kommunen der skal afklare ens situation
efter min mening er systemet helt ubrugligt.

Sidst redigeret af MTVRV1; 29-04-2011 kl. 18:02.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 17:48   #5
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Blev pludselig i tvivl - jeg mener du skal varsles 14 dage før et sygedagpengestop til udgangen af en måned - men har 4 uger til partshøring. !!!!

Kommunen bøjer alle de 7 punkter der står som mulighed for at forlænge din dagpengeperiode til deres egen fordel !!!!! !
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 19:01   #6
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Desværre er der ingen lov der siger, at man SKAL være afklaret før de må stoppe sdp Jeg står selv samme sted som du - har gjort alt hvad jeg blev bedt om osv og alligevel lukkede de for mine sdp pr 28/2 med henvisning til, at helbred og tidsperspektiv var væsentligt uafklaret.

Du skriver hun har svaret, at du ikke kan forlænges, men jeg går ikke ud fra, at du har fået den endelige afgørelse endnu?

Har du nogen papirer på, at du arbejdsevne er varigt nedsat siden du selv vil mene du kan afklares efter 27,4?

Desværre kan de godt stoppe dine sdp fra d. 1/5 selvom det er ulovligt - hvis der ikke er nogen forlængelsesgrund er det ulovligt at sdp fortsætter og det er sjovt nok selektivt hvilke love kommunerne vælger at overholde.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 19:52   #7
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg sidder lige med mit eget brev om forlængelse af sygedagpenge, og der gælder de samme regler som for stop af sygedagpenge, nemlig:

Du skal varsles 14 dage før ophør, og fra modtagelsen af brevet om ophøret, har man 4 uger til at klage i.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 21:30   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Fibro,

Som andre skriver, bør du modtage en skriftlig varsling om stop af dine sygedagpenge, det er højst sandsynligt den din sagsbehandler netop har "briefet" dig om.

Det er desværre fakta at sdp. stopper brat efter 52 uger og dette vedligeholdes såfremt man ikke opfylder et af pkt. under 27 hvad enten man er blevet afklaret eller ej.

Umiddelbart har du ikke været i arbejdsprøvning, fornemmer jeg, da dit helbred formodentlig ikke er dertil ?

Hvis det iflg. din helbredspapirer fremgår at du næppe vil kunne komme tilbage til det ordinære arbejdsmarked "ever", ja så er der chance for at du kan forlænges iht. §27 stk. 4 mod fleks eller ftp. Alternativt ser det ikke for godt ud, men afvent den skriftlige varsling/partshøring, som du så kan kommentere på.

De/kommunen vil højst sandsynligt skrive at du ikke opfylder nogle af de 7 punkter for forlængelse af sdp. iht. §27 og der er det så dit job at "svare igen". Vi må prøve at hjælpe dig så godt vi kan, i mellemtiden bør du se på om der mangler helbredsmæssig afklaring af dig og din sag eller om der er ting du kan pin pointe i din sag for at få dine sdp. genoptaget.

Det er nu du må tage kampen op, der er ikke andet at gøre og desværre hjælper det ikke at være syg.

EE - som selv røg ud af sdp. i 2007.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2011, 09:16   #9
siffeline
Føler sig hjemme på K10
 
siffelines avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 40
Styrke: 14
siffeline er ny på vejen
min mands sygedagpenge stoppede også efter 52 uger. Vi har self. klaget over afgørelsen, men vi får sikkert ikke medhold.
Loven er skruet mærkelig sammen. Man skal være rask for at være syg i vores system i dag.
siffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2011, 09:21   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af siffeline Se meddelelser
min mands sygedagpenge stoppede også efter 52 uger. Vi har self. klaget over afgørelsen, men vi får sikkert ikke medhold.
Loven er skruet mærkelig sammen. Man skal være rask for at være syg i vores system i dag.
man burde faktisk kalde sygdagpenge noget andet
for loven er faktisk indrettet sådan, jo mere syg du er
jo hurtigere mister du dine sygdagpenge
Så ja det er skruet mærkeligt sammen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge supp Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 21-09-2012 06:04
Stop af sygedagpenge træt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 15-04-2012 18:40
Stop af sygedagpenge. Nyvang28 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 21-02-2012 00:58
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Skrig- Snørrer de mig ??????? Jeannette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-09-2009 19:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension