K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2011, 13:39   #1
Marjen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2010
Lokation: Sorø
Indlæg: 11
Styrke: 14
Marjen er ny på vejen
Ferie på sygedagpenge

Hej.....

Er der nogen herinde der kender reglerne for ferie, når man er sygemeldt?? Jeg tænker på det kommende ferieår 2011/2012.

Jeg har fået nogle papirer fra kommunen, hvor der er beskrevet noget omkring ferie, jeg kan fx raskmelde mig, afholde min ferie og så sygemelde mig igen. Eller hvis jeg bliver indenfor landets grænser, kan jeg holde ferie som jeg vil, hvis bare jeg kommer til mine møder på kommunen.

Har talt med min fagforening om det, som ikke mener jeg må planlægge og afholde noget ferie??

Vil jo rigtig gerne på ferie med min familie, det bliver indenfor landets grænser og forværrer ikke min sygdom.

Kan I svare mig på dette???

VH
Marjen.
Marjen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 13:44   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Skal loven følges til punkt og prikke må man ikke holde ferie når man er sygemeldt, men nogle får lov hvis de spørger deres sagsbehandler pænt, og bliver her i landet.

Man kan jo også holde ferie uden at sige noget, gøre det man vil, her i landet og få en man kender til at tjekke post og evt. mail, og hvis der dukker noget "officielt" brev op tjekker vedkommende det og tager kontakt til dig, men kan jo komme ret hurtigt hjem indenfor landet grænser... hvis det skal være...
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 13:53   #3
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Modtager du sygedagpenge, så kan du ikke afholde ferie med feriedagpenge via a-kassen.

Med ferie med løn kan man høre sygedagpengeafdelingen, om man må holde ferie. Ifølge loven må det ikke forlænger sygeperioden og man må rejse rundt i Europa (EU/EØS Lande)
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 16:33   #4
brønshøj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
brønshøj er ny på vejen
Jeg fik lov af sagsbehandler, til at skifte "opholdssted" på sygedagpenge. Det var i Nordjylland jeg havde leget et sommerhus. SB fik ikke engang adressen på sommerhuset.

Jeg fortsatte på sygedagpenge i hele perioden
brønshøj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge/Ferie Dalsgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 18-03-2012 23:58
Ferie og overførlseindkomst/sygedagpenge c.l.e.o. Alt det andet 2 14-02-2012 22:12
sygedagpenge og ferie lung Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 23-10-2011 13:23
Sygedagpenge/ feriepenge under ferie??? jyden74 Alt det andet 30 24-06-2010 14:16
ferie penge under sygedagpenge.. annette Skal kommuner ikke overholde loven? 10 12-02-2007 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension