K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2011, 13:57   #1
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
fremtidsangst 2020 planen og barn???

hej alle

hvordan håndterer i jeres fremtidsangt når i er havnet i det sociale system? tror ikke der går en dag hvor jeg ikke er bange for min fremtid er endda nu begyndt at tabe håret føler mig meget stresset hele tiden.

lige nu tager jeg zoneterapi uddannelsen da den kun er 6 timer om ugen (kan ikk klare mere) får den på kontanthjælp da kommunen ikke mener jeg var berettiget til revalidering da de kan se jeg ikke kan klare mig selv bagefter. får den som aktivering i et år. bagefter burde der arbejdes mod flex el pension.

er vildt bange for det politikkerne siger vedr. flex og pension for folk under 40 for jeg er 26 og har allerede været i systemet 4 år kan da ikke klare og vente endnu 14 år på flex el pension har da begået selvmord inden uden tvivl! det holder mig simpelthen vågen hver nat af angst!

det fattigdommen der skræmmer mig. har været på kh så længe og kan ikke forestille mig så mange år så fattig man blir jo desperat.

noget der også gør mig bange!!! hvis vi nu skulle få et barn en dag. Ud over vi ikke ville have penge nok til at give barnet alt man syntes det fortjener kunne kommunen så finde på at fjerne barenet nu man er i systemet og de kan se man kun kan arbejde 6 timer så mener de vel heller ikke man kan klare et barn!

er man mere udsat for at få sit barn fjernet når man er i det sociale system??? mener bare nu hvor man lider af kroniske smerter og depression om de så også bruger det mod en og kunne finde på sådan noget?

hvordan håndterer i angsten for fremtiden og hvordan undgår i at gå fuldstændig i spåner? og får i det ikke af og til værre ved at læse herinde og se al den håbløshed der findes?

mvh nency
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 16:02   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
hej alle

hvordan håndterer i jeres fremtidsangt når i er havnet i det sociale system? tror ikke der går en dag hvor jeg ikke er bange for min fremtid er endda nu begyndt at tabe håret føler mig meget stresset hele tiden.

lige nu tager jeg zoneterapi uddannelsen da den kun er 6 timer om ugen (kan ikk klare mere) får den på kontanthjælp da kommunen ikke mener jeg var berettiget til revalidering da de kan se jeg ikke kan klare mig selv bagefter. får den som aktivering i et år. bagefter burde der arbejdes mod flex el pension.

er vildt bange for det politikkerne siger vedr. flex og pension for folk under 40 for jeg er 26 og har allerede været i systemet 4 år kan da ikke klare og vente endnu 14 år på flex el pension har da begået selvmord inden uden tvivl! det holder mig simpelthen vågen hver nat af angst!

det fattigdommen der skræmmer mig. har været på kh så længe og kan ikke forestille mig så mange år så fattig man blir jo desperat.

noget der også gør mig bange!!! hvis vi nu skulle få et barn en dag. Ud over vi ikke ville have penge nok til at give barnet alt man syntes det fortjener kunne kommunen så finde på at fjerne barenet nu man er i systemet og de kan se man kun kan arbejde 6 timer så mener de vel heller ikke man kan klare et barn!

er man mere udsat for at få sit barn fjernet når man er i det sociale system??? mener bare nu hvor man lider af kroniske smerter og depression om de så også bruger det mod en og kunne finde på sådan noget?

hvordan håndterer i angsten for fremtiden og hvordan undgår i at gå fuldstændig i spåner? og får i det ikke af og til værre ved at læse herinde og se al den håbløshed der findes?

mvh nency
Tja helt ærligt, så tror jeg ikke at et barn er sagen.. det er sgi da synd når du allerede nu begynder at snakke om at begå selvmord pga noget som du slet ikke aner hvordan det vil blive i fremtiden...

Det er udentvivl ikke et svar som du forventer at få.. men jeg bliver bare så gal over at læse om at folk (måske) vil begå selvmord..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 16:23   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Gud ske tak og lov er jeg ikke angst for fremtiden, altså ikke at jeg ikke tænker over det, og ikke er bange, men jeg er ikke angst (bange og angst er 2 forskellige ting)

Børn skal jeg ikke have flere af pt er 3 rigeligt (lige for nu vil jeg ikke kunne magte et 4. barn) jeg drømmer om at få en efternøler, men fordi systemet er som det er vil jeg altså ikke, DET vil jeg ikke byde mine børn, for selv om at de så er raske og røre kan også de blive ramt af uheld, ingen er forskånede for trafikulykker arbejdsskader, kræft osv osv... det kender ikke forskeld på retfærdig uretfærdig penge ikke penge.

Fattigdomen skræmmer mig ikke, ikke mere, før jeg for alvor blev ramt at den var jeg hunde angst, nu hvor jeg står midt i den (får ikke en krone) så er det faktisk slet ikke så slemt, jeg får det bedste ud af det, med de penge vi nu en gang har, og sådan er det så.
Altså jo det gør ondt at ungerne fx ikke kan holde fødselsdag for klassen, og det gør ondt konstant at skulle sige nej vi har ikke råd, det der gør mest ondt er når ungerne bliver kede af det fordi de ikke kan få fx den der fødselsdag, men samtidig er det jo altså heller ikke noget værgen de eller jeg dør af, og med tiden vil det blive en vane, og de sikkert holde op med at spørge så meget efter luksus (og ja luksus er sådan noget som nyt legetøj)

Man får ikke fjernet ens barn bare fordi man er i systemet, det er i første omgang ikke økonomien de ser på, men forælderevnen.
Du skal huske at der også spares uhyggeligt på det område, sager med børn der burde være fjernet vil stige til uhyggelige mængder tro mig... for ca 5 år siden her i kommunen skulle man over i et misbrug OG vanrøgt af ens barn (et misbrug alene eller at mor fik tæsk ell oven i er IKKE nok) før kommunen ville gribe ind, og der vil indgriben først gå efter at klare tingene i hjemmet (fordi det er det billigste)

Det er først når der kommunen har øje på en, og de efter en vurdering har besluttet at der skal laves en §50 (forældre evne undersøgelse) at økonomien kan få en betydning, fx hvis barnet går for længe uden at få vintertøj (varmt tøj) og man så siger at man simpelthen ikke har råd... det er der altså ikke noget der hedder at man ingen penge har er IKKE en undskyldning og vil blive betragtet som uvilje fra forældrenes side (det er en pænt skidt en at have i sådan en sag) Så må mor og/eller far altså sulte så der er råd til vanter og flyverdragt, sådan er det altså bare.

At der også spares på børne området kan jeg skrive under på, sådan en lille ting som en sagsbehandler til ens barn... endnu har det taget os over 5 måneder at få, og vi har stadig ikke fået en. Her slås børne/unge afdelingen (som også dækker familier) med PPR om hvem der skal have udgiften, ingen af dem vil have den hvis de kan blive fri, så længe de slås om det længe så længe kommer vi ikke 2 cm videre med vores søns sag, som ellers er ret lige til, og dog for kassetænkningen gør det megat indviklet.

Så du kan være ret sikker på at der skal rigtig rigtig meget til før de begynder at fjerne dine evt børn, og i fremtiden skal der endnu mere til end i dag, de skal også spare pænt uhyggelige summer.

At du er i systemet tror jeg ikke får dem til at se på dig, men jeg ved at hvis der har været en sag på dig som barn, vil det i nogle kommuner automatisk åbne en dør i forhold til lige at tjekke op på om du nu også evner den opgave... en dør jeg altså tror vil blive lukket i alle kommuner i fremtiden fordi det er for dyrt at bruge tid og penge på de undersøgelser.

Nej jeg får det ikke dårligere af at læse her inde tværtimod faktisk, grunden?? jo jeg er mega egoistisk (i i hvert fald på det her område *gg*) her kan jeg altid finde nogen der har det værre end jeg, der er altid nogen som står dårligere end os økonomisk, og sikke befriende det er at jeg ikke er den eneste, og endnu mere befriende er det at der er nogen der har det langt værre... jeg har det jo faktisk godt, og enlig ikkie så meget at brokke mig over som jeg syntes jeg har.
At tænke på nogen bor på gaden, bruger jeg omvendt, forstået i stedet for at tænke på hvor forfærdeligt det er for de mennesker, tænker jeg på hvor heldigt og godt det er at jeg ikke bor på gaden (endnu da)

Om det er en overlevelses teknik... nej det tror jeg ikke, for sådan har jeg altid haft det, altså ikke at jeg er kold og peger fingre af dem, ha ha, tværtimod hjælper jeg alt det jeg nu en gang formår at hjælpe dem der er dårligere stillet end jeg (ellers ville man ikke kunne fungere på en side som k10) jeg giver tøj/legetøj til østbørn jeg er i beredskabet ol, så jeg er ikke et koldt menneske, men det ændrer ikke på at det ophøjer mig at tænke at jeg trods alt har det ret godt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 16:28   #4
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Kære nensypigen


Jeg kan godt forstå din angst for fremtiden — gid jeg kunne sige noget der kunne berolige dig.


Om ikke andet, for ikke at bekymre mere end godt er, vil det måske ligefrem være nødvendig for én selv at skelne mellen, hvad man ikke kan gøre noget ved og hvad man kan gøre noget ved. Pointen er, at det man ikke kan gøre noget ved må man acceptere at det er sådan, dog er det nemmere sagt end gjort det tager ressource og tid at være i sådan proces. Endvidere prøve at gøre det man er i stand til at gøre.


Måske kan man forsøge at undgå at gå ned med flaget og måske ligefrem forebygge evt. depression:


Hvis man kan er det en god ide med daglig gåtur eller sætte sig uden for og få sol i øjnene eller hvis du har overskud til det, vil jeg anbefale dig at lægge vejen fordi Latterens Verdensdag på Bakken d. 1. maj kl. 14:30. Der er god stemning og glade mennesker, og hvis man kan få et smil frem på læben tror jeg at det er med til at skabe ro i ens krop og sind.
__________________
Hilsen Adam Paulo Freire siger: '... at man ikke kan gå ind i en sand dialog, hvis jeg altid projicerer uvidenhed ind i andre mennesker og aldrig opfatter sin egen uvidenhed'.

'Allen gewalten/zum trotz sich erhalten' (at holde sig oppe trods al vold), af Goethe og ikke mindst tænkt af Sophie Scholl.

Sidst redigeret af Adam SR; 20-04-2011 kl. 19:20.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 16:43   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
efter 3 år i systemt og ingen indtægt og uden en afklaring
så går det faktisk meget godt
tror efterhånden jeg er blevet lidt immun
har været til to møder siden juni 2010
så har ikke meget kontakt til systemet
jeg venter på at blive visiteret til bosted
en længere afklaring på et halvt års tid
det bliver både min arbejdsevne og hvad fremtiden bringer
alså hvilken bolig form efter det halve år
tænk for 3-4 år siden havde jeg et rigtig godt job med god løn og egen bolig
nu ingen arbejde og min bolig er solgt og bor hjemme hos min forældre

så det med at tænke 5 år frem, det har jeg lært på en hård måde
det skal man ikke, højst en uge frem
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 18:00   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
efter 3 år i systemt og ingen indtægt og uden en afklaring
så går det faktisk meget godt
tror efterhånden jeg er blevet lidt immun
har været til to møder siden juni 2010
så har ikke meget kontakt til systemet
jeg venter på at blive visiteret til bosted
en længere afklaring på et halvt års tid
det bliver både min arbejdsevne og hvad fremtiden bringer
alså hvilken bolig form efter det halve år
tænk for 3-4 år siden havde jeg et rigtig godt job med god løn og egen bolig
nu ingen arbejde og min bolig er solgt og bor hjemme hos min forældre

så det med at tænke 5 år frem, det har jeg lært på en hård måde
det skal man ikke, højst en uge frem
Når man få ikke noget fra de offentlige så vil systemet ikke bekymrer sig om en, det er nok også derfor du har været indkaldt kun til to møder.
Nå det er sagt, så jeg er også en af dem som tænker kun en uge frem.....måske højst 2 uger.
Men det er da klart at dem som har små børn bekymrer sig om fremtid, fordi de har et ansvar for deres liv. Det er et naturlig instinkt at beskyte dem man elsker.

Sagen er bare den, at det hjælper ikke på problemer at gå rund og være konstant bekymret.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 23:09   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
er vildt bange for det politikkerne siger vedr. flex og pension for folk under 40 for jeg er 26 og har allerede været i systemet 4 år kan da ikke klare og vente endnu 14 år på flex el pension har da begået selvmord inden uden tvivl! det holder mig simpelthen vågen hver nat af angst!
Hvis det er den holdning du har m.h.t. at møde massiv modstand i livet, så vil jeg kraftigt fraråde dig at få børn.

Jeg kom på sdp i 1995, fødte min datter i 1996 og røg kort efter på kh, i 2000 fik jeg min søn og først i 2010 blev jeg tilkendt fp.

Det har da ikke været superfedt, men meget af det handler om prioritering.

Udlandsrejser har der ikke været råd til, men nogle endagsture i løbet af sommerferien har der altid været råd til, derudover har vi benyttet os af div. gratis fornøjelser.

Nyt og ordentligt tøj, skoletasker, cykler m.m. har de også altid fået.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 23:27   #8
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
tak

tak for alle jeres svar. Ved godt jeg ikke er helt klar til et barn endnu. vil være psykisk stabil før det kommer på tale. Men da jeg er et meget børneglad menneske med massere kærlighed at give kan jeg ikke forestille mig et liv uden et barn nogensinde bare fordi jeg har smerter og er fattig.

men skal nok bare lære og nøjes med at se en uge frem og ikke 5 år. Er 26 og drømmer om at få en familie. er bare så bange for mit barn får et dårligt liv hvis jeg er på kh. ved godt penge ikke er alt men eftersom jeg bor i nordsjælland hvor alle børn er snotforkælet vil mit barn nok hurtigt føle sig anderledes når der ikke er råd til mærketøj og playstation..

men ellers må jeg jo flytte ud hvor der er flere som mig. nok bare et nederlag for mig at indse det er dette der er mit liv. Jeg skulle jo have boet i en stor villa i hellerup el gentofte og kunne købe hvad jeg ville med et godt job. Og ikke blive syg og i systemet og føle mig som white trash men sådan går det bare ikke for alle.

føler i der er på kh og lign at i kan give jeres børn nok til de har det godt?
hvad får man af tilskud om md. når man er på kh og har et barn? friplads? børnepenge?
hvordan accepterer i at i er havnet her føler i aldrig jalousi eller had til dem der har alt??

mvh nensy
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 23:42   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser

føler i der er på kh og lign at i kan give jeres børn nok til de har det godt?
Ja, men mærkevaretøj og playstation er blevet valgt fra.

M.h.t. playstation er den ikke kun blevet valgt fra p.g.a. økonomien, men børn er tilbøjelige til, at bruge alt for meget tid bag en skærm, så min holdning har hele vejen været, at når vi har en god pc (som kan klare de gode spil, som knægten gerne vil spille) og knægten har en Nintendo, så må det være nok.

Min datter har så købt en bærbar for nogle af sine konfirmationspenge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2011, 02:09   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Mine unger kan spise sig mætte hver dag, holde varmen om vinteren, og har massere af plads at lege på (udendørs... for med godt 100 KVM er der bare ikke til 3 store værelser et til dem hver) og så har de en fordel langt de fleste andre børn IKKE har, de har nemlig altid en voksen hjemme, de kommer aldrig (yderst sjældent) hjem til et tomt hus, lige som jeg har LANGT mere tid end alle de andre stressede forældre, som styrter ind af døren for at hente styrter ud igen for vi skal nå at handle lave mad lege lave lektier med den stor hygge kvalitetstid, bade, pakke til ferien, altid halte bag efter, puh godt det ikke er mig.
Gider ungen ikke lige hjem fordi de leger godt vil vise mig et eller andet, spille et af børnehavens spil eller noget helt andet, jamen så venter jeg da bare, lige som vi aldrig skilles som uvenner om morgenen, når vi ikke at blive gode igen, så holder vi da bare en fridag (og hygger) og jeg ikke behøver at stå og... skynd dig nu, *grr* NU gør jeg det, basta. Jeg har tid til at have tid, og det er MEGET sundere end den arbejdende families evige stressen, og evige, nu har vi endelig fri så nu skal vi alle være gode venner føjen ungerne, og evige køben sig til at slippe for ungerne, fordi de skal nå, og det er hurtigere at gøre uden ungerne i skørterne.

Mærketøj, jamen altså vil de have det må de selv finde pengene, sådan er det bare, af os får de hvad de har brug for (men heller ikke mere) lige som lommepenge beløbene er meget lave (læs man laver noget for dem, og man får slave-løn, her hjemme) men de er hjertens velkommene til at tjene penge, og samle flasker (rydde op i naturen) fx har min knægt opdaget at der er penge i snerydning, ret mange penge endda, hvis man gør det ordentlig, så det gør han, og lige om lidt er han stor nok til at slå græsplæner.

PS2/3 har vi ikke, vi har en wii, penge vi fik i arveforskud, godt givet ud, og en trampolin (går den i stykker er det ærgerligt, som det ser ud pt) så her er reglen når trampolinen er oppe (tager dugen af til efteråret, den har ikke godt af alt det vand og frost, og blæser ikke væk i en storm ) er der lukket for Wii, og PC for vores søn kan ikke styre det spillen (man er vel ADHD´er *ss*) kun ved flere dages dårligt vejr åbnes der for de ting.

Ferie kan vi da sagtens holde, vi finder da bare en shelter og bor der nogle dage (faktisk er der en ikke så langt her fra, hvor der er et hus tilknyttet, med pejs køjesenge bad og WC, det da ikke så ringe endda, og så koster det kun turen der til, og der kan man jo sagtens bruge rugbrødsmotoren) Vi vælger så haven og et interimistisk telt, samt bål i et gammelt kloakrør (du ved de store af beton) men det mere fordi vi sys de er lidt for små, til det der med frilufts WC, og vi enlig gerne vil have de kan cykle selv (og sikkert) ej der går lige ca 2 år endnu før den mindste på 3 er stor og trafik sikker nok. (ud over problemet med at spare sammen til en primus og et ekstra sæt gryder... det ikke nemt at slæbe 3 alm gryder og en stegepande stor nok til 5 næser med på cyklerne, og med vores budget så er det vist godt der lige er lidt tid at spare sammen i, og lede efter billige brugte *s*)

Det eneste jeg gerne vil give mine unger som jeg syntes er et hvert barns ret, og som vi bare ikke har til, er fødselsdagsfesten, vi kan ikke finde de 3/400-600 kr det koster, selv det at skulle finde 100-150 er tæt på at vælte budgettet (og når der skal fyres er det umuligt at finde selv skalle 50 kr til at kaste ud af vinduet)
Men bort set fra det mangler ungerne ikke noget, der er en masse de gerne vil have, men det er ting de reelt ikke behøver, de har massere de kan gøre med bare de gider bruge deres fantasi, og der er massere af billige forlystelser, dryppe stirren, sten og skal-dyr (salme strandskaller lim dem sammen og mal dem) drager, tommer (en urtepotteskjuler tapetklister og papir 1 2 3 en tromme) våben kan laves af genbrugstræ (lige som man man lave mange spil med det fx kroket (stav selv) en urtehave er heller ikke så tosset tidsfordriv sys ungerne (og så det sjovt at spise, og billigere end at købe grøntsagerne... fx de kartofler man ikke når at få spist ligt dem til spiring og man har faktisk gratis kartofler, lige som peper chilli melon ol frø-frugter kan gøres helt gratis)

Selv om at det er biligt til tider helt gratis, så er meget af det gamle dyder som moderne børn bare ikke lærer/prøver hjemmefra, ting ungerne kan bruge når de selv bliver voksende, og så er det RIGTIG kvalitets tid, ikke bare 14 dage syd på hvor meningen er at ungerne skal passe sig selv og æde is til de revner og svømme i pølen til de dejser af træthed, mens mor og far slapper af fra hverdagens evige ti nu stille skynd dig nu lidt vi har travlt, og skælden og smelden på børnene over at de er børn.

Legetøj og tøj kan man tit finde til billige penge i gul og gratis på loppemarkeder ol steder, fx fandt vi 1½ sæk dublo togbane til 800 kr for et par pr siden, i den sæk var der for ca 20000, alm lego har vi også været pænt heldige med og det er legetøj som holder i mange mange år... nabo knægten på 13½ er først begyndt at blive træt af hans lego nu, og vi begyndte med de små klodser da den store var 3 det er 10 års leg. Tøj får vi 4-5 forskellige steder fra, så det er ikke meget vi skal ud at købe (og det vi ikke selv bruger får østbørn, måske det er derfor det er ekstra nemt for os at få tøj?) også jeg får aflagt tøj, ellers hedder der max 75 kr delen (gælder dog ikke jakker) jo man kan sagtens finde nyt for de penge, fx fandt jeg forrige vinter en super lækker jakke i Bilka til 25 kr. Mandens tøj er så noget dyre, herretøj er bare ikke til af finde til fornuftige penge (sys jeg) men så det jo godt han bliver læseet op med ret lækkert arbejdstøj, så det kan han sagtens gå i til hverdag.

Man får det der hedder økonomisk friplads, det udregnes individuelt, vi betaler ca 800 om måneden for 1 fuldtids børnehave + 75 kr om måneden i frugt-penge (en ekstra ordning der ikke er friplads til)
Har ens barn, eller familien som helhed særlige behov kan man søge om pædagogisk friplads (nej det ikke sådan at få)

At være fattig forælder er faktisk slet ikke så tosset, for det giver en meget mere børnevenlig barndom til børnene, specielt hvis mor eller fra så oven i er syg og derfor går og "dovner" den der hjemme, og der ved har massere af tid, til at have tid.
Så den side af sagen skal du prise dine kommende børn lykkelige for, tænk sig et møg stresset liv med 4 kantede øjne, og en mor som altid jager og skælder, måske de så ville have alt hvad penge kan købe, men hvor er det børnene virkelig har brug for?? tid sammen med deres forældre, godt det ikke er mine unger, så hellere være lud fattig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension i stedet for folkepension i 2020 planen miskat Politik og Samfund 4 31-05-2011 20:37
2020 reformen er vedtaget... Pip Politik og Samfund 10 28-05-2011 22:58
2020-planen: De økonomiske planer har hidtil vist sig ubrugelige gunvor Politik og Samfund 1 16-05-2011 17:11
2020 plan ingen på overførselsindkomst østerbro Politik og Samfund 19 16-04-2011 08:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension