K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2011, 18:03   #1
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg opgir....

Tjaaaa....

Ved ikke helt hvor jeg vil hen med dette indlæg. Tror nu egentlig bare jeg vil sige tak for den hjælp jeg tidligere har fået - og ikke mindst tak for det jeg trods alt har lært igennem de talrige tråde jeg har fulgt!

Jeg er nu kommet dertil, at jeg kaster håndklædet i ringen. Jeg VIL ikke mere og jeg KAN ikke mere.

Jeg har idag været til møde med min SB, da hun vil standse mine SD. Min psykiater kan ikke komme med en varig prognose, så hun afviste ALT jeg kom med. Ventetider på offentlig hjælp, manglende arbejdsprøvning, A-38... ALT... Og henvisning til tidligere klage over gamle kommune, får jeg jo heller ikke noget ud af... Heller ikke selv om den ikke blev sendt videre til BAN (eller hvor den burde have været efter kommunen afviste den...)

Samtidig fortalte hun mig, at hun godt er klar over jeg ikke kommer tilbage til ordinært arbejde, men at hun ikke kunne gøre noget for mig...

Jeg er ifølge hende bedre stillet på kontanthjælp. De har flere muligheder for at sende mig i et beskyttet arbejdsforløb og derefter i praktik, da det jo er DET kontanthjælpsafdelingen sigter mod, hvorimod SD jo (som vi ved) er sigtet mod ordinær beskæftigelse.... Og jeg må jo ikke se det som en raskmelding - nej jeg er jo meget meget syg, og det vil skam også blive noteret! Og så kan jeg MASSER fred og ro til at blive afklaret... JO TAK....

4 års sygdom (3 i Dk og 1 i Sverige), 4 års økonomiske problemer, 4 år med et netværk der startede stort, men nu er helt væk. 4 år med psykiske problemer, der bare er blevet værre og værre.... For ikke at snakke om de foregående 15 år med problemer, der har vist sig i form af rigtig mange sygedage, flere sygemeldinger af kort varighed og 17 forskellige job inden for perioden...

Så nu er det nok. Jeg vil ikke klage, lave problemer, kræve eller noget som helst andet. Jeg vil bare afvente, afvente, afvente - og så TRO på at kommunen SELVFØLGELIG gør det bedste for MIG - ung under 40 år og syg!!

Pas på jer selv og jeg ønsker jer det bedste i jeres kampe/liv....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 18:31   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Et kram til dig!

Få kontanthjælpen i hus, og brug så kræfterne på at komme ud i solen, læs en god bog og tag dig af dig selv
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 20:01   #3
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg er tom for ord, men du skal have nogle med på vejen i fremtiden....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 21:44   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Er det bedre på kontanthjælp
1 ja det er bedre for kommunens pengepunge
2 har selv været uden indtægt snart et år og kommunen har ikke kommet med et eneste tilbud om afklaring endnu.

men du får også et kram for mig, det er som at flytte en mur
er selv under 40 og kan godt frygte den nye refom, nemlig 5 år i udviklingsforløb
tro mig der bliver ikke meget udvikling i det, for der er ikke afsat en krone til de forløb
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 08:28   #5
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
et hav af dem
ja, vil også bare sige " håber du kan nyde solen, familien måske - en god bog, gå ture ? ooog roen der falder over Danmark i påsken"

Du har det behov - har ikke fulgt din tråd - men håber virkelig det vender sig, til dit bedste
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 11:30   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kram herfra også.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2011, 10:12   #7
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Kæmpeknus herfra.
Jeg tror Vi er mange herinde der, som dig, bare opgiver til tider.
Så er det, som de andre skriver, bare om at komme ud/væk og tage en time-out.
Så vender Du friskere tilbage.
Rigtig god påske.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2011, 10:58   #8
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Tjaaaa....
Ja, det siger jeg også ... så: tjaaaa ...


Din situation synes at være et af disse "klassiske" tilfælde, hvor myndigheden siger: 1) du er for syg til at vende tilbage til ordinært arbejde, 2) du opfylder ikke betingelserne for visitation til fleksjob og 3) du opfylder ikke betingelserne for visitation til førtidspension så 3) du visiteres til: kontanthjælp (og lykken være med dig dersom du kan modtage KH ellers er du havnet i "den sorte gryde").


I et valgår er det jo rigtig interessant, om politikerne mener, det er vejen frem.

Specielt når Helsingørdommen fastslår, at der ikke findes sådan noget som: for syg til ordinært arbejde men for rask til fleks og førtidspension.


Kommunekassen burde ifalde dagbøder, indtil du var udredt eller forlænget på sygedagpenge ...

Du kan principielt ikke lande imellem 3 stole (ordinært arbejde, fleks og FP).

Og kontanthjælp er en midlertidig ydelse ... Kommunekassen burde falde dagbøder dersom perioden for hjælpen overstiger 6 - 12 måneder.

Jeg er sikker på, at politikere på valg til Tinge mener at Danmark ikke er at sammenligne med en bananrepublik ... men et er: hvad de siger og et andet er: hvad de viser vælgerne.

Lad det kunne mærkes næste gang der bliver kaldt til stemmeurnerne ;-)


BTW: Der er selvf. de politikere, der er eksperter i at have gang i en skjult agenda, samtidig med at de siger til vælgerne: Der er intet fejet ind under gulvtæppet ... ... ... og så bliver de alligevel taget med fingrene langt nede i kagekassen.

Sidst redigeret af TimeGuest; 21-04-2011 kl. 12:15.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension