K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2011, 07:50   #1
kira 54
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2011
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
kira 54 er ny på vejen
sygedagpengestop..hjælp

hej alle i søde og hjælpsomme mennesker

mit problem er at sdp er stoppet fra 30/4 2011...blev kørt ned d.15/6 2009(har forsikringssag kørende..ligger pt.i arbejsstyrelsen)går og venter på operation i min skulder(lægen kan ikke sige om den bliver bedre)sagsbehandleren siger at det skal være afgjort indenfor 4uger,derfor kan hun ikke forlænge sdp.jeg har været til arbejdsprøvning men fik ondt i ryggen af busturen til vordingborg,så fik kun teorien og måtte så stoppe...selve arbejdsprøvningen fik jeg aldrig(via aktindsigt har jeg læst at kurset gerne vil have mig tilbage til selve arbejdsprøvningen)og det vil jeg gerne,så jeg bliver klar over,hvad jeg evner i arbejslivet.har nævnt dette overfor sagsbehandleren,men hun siger at det er uden betydning for stop af sdp..hun siger også at min sag har taget lang tid...hmmm,hvad betyder det?og hvem er skyld i det?har haft 5sagsbehandlere siden jeg flyttede til møn 1/2 2010 og en læge(har fået ny læge)der sagde at jeg bare skulle igang med at arbejde
jeg har læst her på siden at jeg skal anke afgørelsen af sdp.stop...hvor lang tids frist er der herpå?vil blive glad,hvis i kan hjælpe mig...p.f.tak
kira 54 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 10:47   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er ikke meget inde sdp-reglerne, så jeg vil afholde mig fra, at komme med gode råd, men på forsiden fandt jeg denne, som du kan kigge på og se, om der er noget du kan bruge, og så kommer der nok andre med gode råd.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 11:07   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Er der lavet en ressourceprofil på dig og hvad siger den ? er den opdateret og er der en konklusion på den ?

Kan lægerne ikke sige noget, altså om det er en stationær lidelse eller om den kan bedres ?

Du bliver nød til at skrive lidt flere oplysninger om selv dit sagsforløb har de feks prøvet med en anden arbejdsprøvning, prøvede de at hjælpe dig til at komme til arbejdsprøvningsstedet, har du lægepapir der bakker dig op omkring forværring ved at tage til arbejdsprøvningsstedet ?

Hvis de allerede har stoppet dine sygedagpenge har de så gjort det på lovlig vis det vil sige , da de stoppede dem varslede de det så to uger før, var alle § forklaret og hvorfor du ikke kunne forlænges efter dem ?

var din ressourceprofil opdateret og partshørt ..
  Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 12:32   #4
kira 54
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2011
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
kira 54 er ny på vejen
hej heiden
der er lavet resourceprofil på mig..men ved ikke hvad den siger..
lægerne kan ikke vurdere om min skade i skulderen er stationær,før operation og først efter 3mdr.genoptræning.
som skrevet ved indledningen,fik jeg kun taget arbejsprøvnings-teorien..ikke selve arbejdsprøvningen..min ryg er blevet scannet ...har haft brud på 5torntappe (som er vokset skævt sammen)..jeg er ikke blevet partshørt(hvad vil det sige)
sagsbehandleren har ringet til mig igår og fortalt mig at mine sdp. vil ophøre om 14dage,da hun kun har 4uger at give mig til at få udredning på min sag og da lægerne ikke kan sige noget endnu,er det så grunden til at jeg får sdp..stop.
håber dette hjælper dig
hilsen kira
kira 54 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 17:33   #5
kira 54
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2011
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
kira 54 er ny på vejen
hvad er en partshøring?er der nogle der kan hjælpe mig med det?
kira 54 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 18:02   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Kira54,

Partshøring, betyder at du skriftligt får en melding fra kommunen om at de har tænkt sig at gøre dit eller dat ved din sag, som f.eks. at stoppe dine sygedagpenge, derefter har man mulighed for at blive "hørt", dvs. at man svarer på det kommunen skriver, giver sine kommentarer, begrundelser osv.

Netop i forbindelse med stop af sdp. skal man partshøres min. 2 uger før stop iht. §7a, er du det ? Har du modtaget et brev fra kommunen hvori de begrunder hvorfor du ikke kan forlænges iht. §27 omkring betingelserne for forlængelse ud over de 52 uger ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 06:52   #7
kira 54
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2011
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
kira 54 er ny på vejen
hej enteneller
jeg har modtaget brevet 19/4 om begrundelse for dagpengestop...kuverten er stemplet 18/4,men selve brevet er dateret den 15/4.hun forlanger i brevet at jeg skal have svaret hende senest 27/4..så jeg mener ikke at de 14 dages varsel er overholdt.sb skriver
varsling om ophør af dagpengeret......
som tidligere meddelt ,skal dagpengeudbetaling efter dagpengelovens &24 stk 1 som hovedregel ophøre,når der er udbetalt dagpenge under sygdom i mere end 52 uger i de forudgående 18 kalendermådneder- den såkaldte varighedsbegrænsning..
denne regel betyder for dig,at varighedsbegrænsningen indtrådte 31/7.kommunen traf imidlertidig afgørelse om,at din ret til sygedagpenge kunne forlænges iht.&27 stk 1 nr.1-7(klart at de gjorde det,på daværende tidspunkt,havde jeg ikke været i arbejdsprøvning...kunne desværre kun klare teorien og fik aldrig selve arbejsprøvningen)som jeg nu mener at have ret til????denne forlængelse udløber 30/4 2011
det er herefter vuderet ,at der ikke er grundlag for yderligere forlængelse jf dagpengelovens &27 stk1 nr1-7det fremgår af sagen at du har været sygemeldt siden 15.6.2009 pga. skulder og rygsmerter,som følger af et trafikuheldvar på ulykkestidspunktet i et ansættelsesforhold,men er nu arbejdsledig(hvad mener hun med det,jeg er da ikke istand til at arbejde???)

BEGRUNDELSEN ER AT
1.det på det foreliggende grundlag ikke anses for overvejende sandsynligt,at der kan iværksættes en revalidering,herunder virksomhedspratik,der kan føre til,at du kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,idet din fremtidige arbejsevne ikke er lægeligt afklaret
2 det anses ikke for nødvendigt at gennemføre virksomhedspratik eller andre afklarende foranstaltninger mhp at klarlægge din arbejdsevne,idet du på nuværende tidspunkt er helbredsmæssigt uafklaret.
3du ikke er under eller venter på lægebehandling,som udfra en lægefaglig vurdering forventes at kunne medføre genindtræden på arbejdsmarkedet indenfor max 2 gange 52 uger fra varighed at regne.
4 det ikke er vurderet,at du ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked
5 du har ikke en livstruende sygdom,hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte
6 der ikke er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade
7 der er ikke påbegyndt en sag om førtidspension
kira 54 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 07:09   #8
kira 54
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2011
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
kira 54 er ny på vejen
jeg venter på en skulderoperation og min sagsbehandler har talt med kirugen.han kan på nuværende tidspunkt ikke sige om min skulder bliver bedre af operationen..desuden skal jeg efter operationen til genoptræning i 3-6 mdr.
det lyder ikke godt i mine ører at han er usikker omkring operationens udfald..har også hørt nogle skrækhistorier om at folk får flere smerter efter skulderoperationer og da jeg talte med kirugen ,sagde han ,at jeg ville få mange smerter efterfølgende.så er det spørgsmålet, om det bare er på forsøgsstadiet med den slags operationer..vil sgu ikke have flere smerter end nu...ved hvad man har ,ikk...må man have lov til at sige nej tak til sådan en operation?er meget nervøs for at få flere smerter end nu.
kira 54 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 08:18   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er der lavet en status/eller speciallægeerklæring på dig, og hvornår sidste gang?

Du bør klage over sygedagpengestop, uanset at du umiddelbart ikke har de store chancer.

Måske du kan få din læge, til at skrive/sige noget om forvendtlig prognose?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 09:02   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Enig med Popia, men hvad med din sag ved arbejdsskadestyrelsen, kan den ikke være med til at forlænge iht. §27 ?

Du skal for guds skyld ikke lægge dig under kniven "bare" for din sags skyld. Forbered en klage over din sag, det er vigtigt at du også får kommenteret på din partshøring hvor du nu er uenig i denne !!?

Ps. husk masser af linie skift i dine indlæg, så er der mange flere der kan være med.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp Sygedagpengestop HASTER. Solvangen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 21-05-2013 09:43
sygedagpengestop HJÆLP rosa34 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 04-05-2013 13:15
Hjælp ang regler ved sygedagpengestop ladytass Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2012 10:16
Hjælp! sygedagpengestop og lægekonsulent lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 17-11-2011 12:08
Sygedagpengestop Hjælp mag999 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 22-05-2011 01:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension