K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2011, 14:33   #1
linea
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
linea er ny på vejen
når man har fået afslag

Hej alle sammen...
Jeg har gået og tænk på om hva jeg er nu...?
kommunen har givet mig afslag på sygedagpenge...
er jeg stadig syg i deres øjne?
kan jeg bare tage mig et job?
linea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 16:25   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
a hvad for en fisk

du kan vil ikke bare tage et job, hvis du er syg
men hvis du mener du kan arbejde, så er det vil bare og komme igang
min kommune er godt klare over jeg er syg, selvom jeg ingen sygedagpenge får
men for at få flex eller pension, skal alle behandlingsmuligheder være udtømte
det kan godt tage mange år, for en kommune at bedømme
sygdagpenge er kortsigtet ydelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 16:56   #3
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Kan jeg bare tage mig et job??
Hvis du kan det så har de da ret i at afslå sygedagpenge.

Lidt svært at svare på hvordan kommunen ser dig.
Har du en anden tråd, ellers mangler der vist lidt info.

Håber der er mere i det end som så, ellers provokerer den mig en smule.
Ja sorry.
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 18:20   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tag du bare et job, hvis du er rask nok til det.

Alt efter hvilken grund til dine sygedagpenge er stanset, og alt efter om du har ret til KHJ (og hvilken kategori du så er vurderet til der) så betraktes du som rask ja.

Også jeg blev først lidt provokeret, men måske det er så indgroet i os k10´ere at vi straks tænker forlængelse og ulovlig stansning (fordi vi er så vand til kommunernes bæ) hvis vi nu dropper den tankegang bare for et lille minut, så er der jo enlig ikke noget at blive provokeret af, så er det jo et reelt spørgsmål.

Antaget at jeg er blevet sygemeldt i 3 måneder pga stress, og de 3 måneder så er ved at være gået, og sygedagpengene derfor skal stanses, i det jeg ikke har en forlængelse (inden fordi lægen ikke vil, eller fordi jeg ikke har tænkt så langt) samtidig er jeg så blevet fyret... Så er spørgsmålet jo reelt nok... er jeg så stdaig syg i systemets øjne eller er jeg rask??
Og er det ok at jeg bare finder et job jeg mener jeg kan holde til??

Der vil jeg jo være rask, og må selvfølgelig finde et job hvis det er det jeg har lyst til (hvilket jeg jo også hjertens gerne må som syg) men som vi alle ved så snart det kommer til vores egen sag er vi gerne lidt bilnde og stiller spørgsmål, hvor hvis en anden stillede et tilsvarende, ikke ville have problemer med at svare, men fordi det er os selv, så er det altså lige den tak for personligt, lige den tak for svært at se på sagen fra systemets øjne.

Men altså hvis du stadig er syg og ikke er i tand til at tage vare på et job (være selvforsørgende) vil det så absolut være nyttigt med lidt info. Kan du tage vare på et job, så ses vi her på siden hvis du en dag er uheldig at blive for syg til at forsørge dig selv
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 20:50   #5
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Altså uden at vide, hvad ts mener, så har jeg haft samme tanke - om jeg stadig er syg i systemets øjne. Min situation er, at jeg ved varighedsbegrænsningen har fået afslag på forlængelse af sdp grundet kommunens kreative vudering om helbredsmæssig og tidsmæssig uafklaret og så smækker kassen jo selvom de intet har gjort for at afklare mig overhovedet i løbet af de 52 uger.

Da jeg så fik afslaget stod der en masse om, at hvis jeg ikke kunne varetage et job eller få fra min a-kasse så jeg kunne være selvforsørgende, ja så kunne jeg jo søge kontanthjælp. Nu ved jeg jo godt selv at jeg er syg, så overfor mig selv er jeg jo ikke tvivl, men ja jeg kan da godt være i tvivl om, hvorvidt jeg fra kommunen/systemets side anses som værende syg, siden de henviser til arbejde/a-kasse/kontanthjælp hvor ihvertfald de to første kun er for folk der er raske....

Så hvis man ser på det på den måde, kan jeg godt tænke, at det måske kan opfattes som om kommunen regner med, at man spontant bliver rask i det øjeblik man ryger ud af de 52 ugers sdp og ikke kan forlænges.....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 00:25   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Håber
Ja de 2 første hører du selv sagt ikke under (du jo syg og er sygemeldt af din læge, slut punktum) Så det er KHJ, men der kan du altså godt være syg... der BØR du være i mach (stav lige selv) 2 eller 3, de 1´eren er for raske, hvor der ingen hindringer er for at tage et job i morgen.

Søg evt selv lidt på det *s*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 08:19   #7
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Hej lum
Tak for svaret. Det var mest for at fortælle at jeg godt kan forstå hvordan tvivlen kommer. Mht khj har jeg hørt flere fortælle at de i den afd ikke aner hvad de skal stille op når man er sygemeldt selv er jeg været så heldig at være røget helt ud på ægtefælleforsørgelse og har intet hørt fra kommunen i 3mdr nu
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 08:40   #8
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Ja jeg er også faldet for varrighed på sygedagpenge og er røget over i kontanthjælpssystmet - men uden ydelse dvs min mand skal forsørg mig og vores 3 børn.....
Og ja de vidste hellr ikke hvor de skulle gør af mig - jeg har simpelthen ikke råd til at gå sådan her ret længe....Så jeg har kontaktet min sagsbehandler hver uge for at holde dem til ilden....Selvom jg frygter at komme ud i en ny prøvning ( sidst tog det mig 7 uger at få nogenlunde hold på mine smerter igen...) ja så har jeg nu irriteret dem så meget at jeg efter påske skal starte på 2 timer 3 dage om ugen ....Hvis ikke jg havde holdt dem til ilden hele tiden, ja så tror jeg ikke jeg havde hørt noget fra dem endnu....
Så hvis man vil, der skal ske noget, må man selv holde dem til ilden......Utroligt når det ikke ligefrm er ekstra energi vi syge har mest af....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 09:12   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Lidt morsomt 3 af samme slags i enden på hinanden, som hos dig Heidi er vi også 5 næser for en indkomst, og ja det ski svært, rigtig svært er det når man må sige til sine børn at de ikke kan få klassen hjem til fødselsdag fordi man ikke har råd... en gave er ungen ligeglad med at måtte undvære, men at klassen ikke, det har har virkelig gjort ONDT på ham.

Jeg kan så bare ikke det der med at banke dem oven i hovedet, ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke kan, jeg er dødsens angst for de mås-hulder, min tur gennem systemet har været SÅ fuld af trudsler talen ned til lovbrud og jeg skal komme efter dig, at jeg simpelthen er blevet ødelagt for livet af det, kommunen kan jeg bare ikke.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 09:25   #10
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
I mit tilfælde har kommunen besluttet, at de intet vil foretage sig i min sag før jeg får medicin (dvs de siger det ikke direkte, men at min psykiske lidelse skal være behandlet, og eftersom de tidligere har skrevet, at de vuderer at jeg skal i medicinsk behandling, så er det ikke svært at regne ud), så den strander der.....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jer der har fået afslag på flex supersus Spørgsmål ang fleksjob 27 11-02-2012 21:05
Lige fået afslag på fleksjob ;( Sivtop Spørgsmål ang fleksjob 14 31-10-2010 14:24
stadig ikke fået mit skriftelige afslag på paragraf 34 sndnkm67 Alt det andet 3 29-09-2010 19:26
har fået afslag på at afdrage frupia1 Alt det andet 36 27-09-2010 06:43
Nogle der har fået afslag på FTP??? sara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 16-06-2008 22:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension