K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2011, 18:46   #1
vesby
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
vesby er ny på vejen
sygedagpenge ....opfølingssamtale o.s.v.

hej ,vil gerne bede om gode råd jeg er 39 år har været på dagpenge næsten 2 år ,har sygemeldt mig den 10 02 11 og er nu på sygedagpenge .har været til min færste samtale i baldersgade hvor jeg følte mig frivillig tvungen til at tage et kursus forløb på 5 uger i struensgade 9 på nørrebro med start den 12 april.dagen efter jeg var derinde fik jeg brev fra dem igen om at jeg skal komme til samtale nu på mandag igen den 11 03 kl 10 ,ringet så ind og spurgte om hvorfor ,fik at vide at ham jeg var inde hos havde været frem i skoene ved og bede mig tage på det kursus men hun understreget at jeg under alle omstændigheder skal på det kursus!!!!grunden til at jeg har sygemeldt mig er post traumatisk strees og en svære depression hvor jeg får medicin ....har fået 12 gange psykolog hjælp hvor jeg selv skulle betale 300 kr pr gang og var glad for det ,min læge har søgt om yderlige 12 gange men det er svært da jeg bliver 40 snart og så er reglerne noget andet.min tilstand er blevet forværret efter jeg har været i balders gade (skal til min læge i morgen og snakke om det) kan ikke sove ,urolig ,ked af det ,angst for hvad der skal ske nu..... er meget "naiv" når jeg er inde til sådane samtale siger ja og amen ,for jeg kan ikke fører en længervarnde samtale så kobler min hjerne fra og jeg blir ukoncentret og lytter ikke til hvad de siger.......de har ikke fået mine lægepapir så det undrer mig at de sender mig på et kursus når jeg faktisk blir mere syg af det. min sygdom har også gjort at jeg blir utrolig vred på mig selv over at jeg har det svært lige nu ...........nogle som har nogle råd om hvordan og hvad jeg skal sige på mandag og hvad har jeg krav på ???? vh vesby
vesby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 21:44   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vesby Se meddelelser
hej ,vil gerne bede om gode råd jeg er 39 år har været på dagpenge næsten 2 år ,har sygemeldt mig den 10 02 11 og er nu på sygedagpenge .

har været til min færste samtale i baldersgade hvor jeg følte mig frivillig tvungen til at tage et kursus forløb på 5 uger i struensgade 9 på nørrebro med start den 12 april.

dagen efter jeg var derinde fik jeg brev fra dem igen om at jeg skal komme til samtale nu på mandag igen den 11 03 kl 10 ,ringet så ind og spurgte om hvorfor ,fik at vide at ham jeg var inde hos havde været frem i skoene ved og bede mig tage på det kursus

men hun understreget at jeg under alle omstændigheder skal på det kursus!!!!

grunden til at jeg har sygemeldt mig er post traumatisk strees og en svære depression hvor jeg får medicin ....har fået 12 gange psykolog hjælp hvor jeg selv skulle betale 300 kr pr gang og var glad for det ,min læge har søgt om yderlige 12 gange men det er svært da jeg bliver 40 snart og så er reglerne noget andet.

min tilstand er blevet forværret efter jeg har været i balders gade (skal til min læge i morgen og snakke om det) kan ikke sove ,urolig ,ked af det ,angst for hvad der skal ske nu..... er meget "naiv" når jeg er inde til sådane samtale siger ja og amen ,for jeg kan ikke fører en længervarnde samtale så kobler min hjerne fra og jeg blir ukoncentret og lytter ikke til hvad de siger.......

de har ikke fået mine lægepapir så det undrer mig at de sender mig på et kursus når jeg faktisk blir mere syg af det. min sygdom har også gjort at jeg blir utrolig vred på mig selv over at jeg har det svært lige nu ...........nogle som har nogle råd om hvordan og hvad jeg skal sige på mandag og hvad har jeg krav på ???? vh vesby
Jeg har lige delt dit indlæg lidt op, ellers er der mange der opgiver at læse det.
Hvis din læge har haft sendt dig til en speciallæge, så gå op til lægen og få en kopi af speciallægens erklæring inden du skal til mødet på kommunen.

Tag en kopi af den, så du har en selv, og så afleverer du den ene ved skranken på kommunen, men husk at bede om en kvittering på, at de har modtaget den.

Der kommer sikkert andre og byder ind.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 23:45   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør have en bisidder med til ALLE møder ved/på kommunen!

Helst en fra din fagforening eller en god ven.

Du bør også optage samtalen, gerne skjuldt, så du kan gennemgå efterfølgende.

Mange bør også optage af hensyn til at sagsbehandlere ofte siger mærkelige ting, som ikke passer ift loven.

Aftaler SKAL laves på skrift. du skriver/mailer efter hvert møde, således at sagsbehandler kan korigere, hvis du har misforstået noget.

Forud for hver aktivering, kursus mv, skal der laves en job.plan, og helhedsvurdering.

Som du rigtig nok stiller spørgsmålstegn ved. Hvorfor kursus i din situation, som de iøvrigt IKKE kender, da de ikke har indhendtet noget lægeligt om.

Dette gør du iøvrigt også skriftlig opmærksom på, ellers kan dette faktum hurtigt gå i glemmebogen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 08:45   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
min tilstand er blevet forværret efter jeg har været i balders gade (skal til min læge i morgen og snakke om det) kan ikke sove ,urolig ,ked af det ,angst for hvad der skal ske nu..... er meget "naiv" når jeg er inde til sådane samtale siger ja og amen ,for jeg kan ikke fører en længervarnde samtale så kobler min hjerne fra og jeg blir ukoncentret og lytter ikke til hvad de siger.......

de har ikke fået mine lægepapir så det undrer mig at de sender mig på et kursus når jeg faktisk blir mere syg af det. min sygdom har også gjort at jeg blir utrolig vred på mig selv over at jeg har det svært lige nu ...........nogle som har nogle råd om hvordan og hvad jeg skal sige på mandag og hvad har jeg krav på ???? vh vesby
Du bør med det samme skrive til den sagsbehandler som du har lavet aftalen med og stille spørgsmål ind til det kursus, hvad er formålet med det, hvor længe vare det, hvor mange timer osv .

Så skriver du at du ikke kan forstå at de kan sende dig på kursus allerede inden der er indhentet papir på dig og at du frygter at det vil forværre dit helbred og om de i så fald tager ansvar for forværring i helbreddet ..

Og som Popiae skriver så skal du have en kontrakt inden du starter, hvor alle ting om kurset fremgår ..
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 09:21   #5
vesby
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
vesby er ny på vejen
tak for hjælpen alle :-) det med lægen ordner jeg i dag og får nogle papir med og båndoptagern er klar
vesby er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension