K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2011, 19:12   #1
JacobA
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
JacobA er ny på vejen
Hvad betyder det?

Hej
Er der nogen der ved hvad "virksomhedsrevalidering med en kort erhvervsafklaring" betyder og hvad jeg evt har af rettigheder?
JacobA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 19:55   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Sååfremt det foregår på revaliderings ydelse:

Det betyder at du kommer i oplæring i en virksomhed, i en periode på 1½ til 3 år. Når perioden så er udløbet, er du klar til at klare dig selv med et 37 timers helt alm job (selvforsørgende) og hører så under det alm KHJ system, med mindre andet er anført i din plan, det kan fx være at man revaideres til fleks, eller at målet er en nærmere afklaring af om man er i stand til at tage vare på lige den tybe jobfunktion.

Med andre ord raskmelder du dig selv ved at skrive under på en revaliderings plan.

Du kan finde mere om revlidering her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6

vær opmærksom på at du IKKE har samme rettigheder som dine kollegaer, bla har du ikke ret til ferie (de fleste virksomhedder/udder giver det nu alligevel) lige som du heller ikke må strejke ol som dine kollegaer må.

Du bør også læse denne:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=128679

Du hører under person gruppe 4 (som revalident) Der står bla noget omkring at du ikke har ret til ferie, lige som du kan finde mere omkring virksomhedsrevalidering.

God læselyst *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 15:54   #3
JacobA
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
JacobA er ny på vejen
Tak for svar
Min sb mener ikke at jeg er berettiget til revalidering fordi jeg for mange år siden tog jeg en udd indenfor kontor. Men har ingen erhverveerfaring så jeg vil være prisgivet når jeg sender en ansøgning ud -der er sket så mange ting siden jeg blev uddannet. Det jeg har arbejdet indenfor indtil nu kan jeg ikke holde til og min sb har søgt om ca 30 ugers forlængelse af sygedagpengene med virksomhedsrevalidering og kort erhvervsafkalaring. Kan jeg stille noget op eller skal jeg være tilfreds med det?
Vil det sige at jeg ikke optjener ret til ferie?
Hvordan er jeg stillet hvis mine gener forværres - er jeg dækket af en forsikring fra kommunens side?
JacobA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 16:43   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
der er 100 ud af 100, du kommer på kontanthjælp hvis du ikke kan følge din reva plan, se de mange sager herinde.en underskrift =selvforsørgelse dvs rask til 37 t pr uge
vær meget obs på, at du kan "forhandle" med sb om indhold, tid hensyn inden planen underskrives.

arbejdsmiljøloven gælder som den eneste lov for dig, men kun hvis det er en arbejdsulykke, ikke hvis det er en forværring i helbredet .

du optjener ingen rettigheder hverken ferie eller A kasse dagpenge.

det kan jo også gå rigtigt godt
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 20:14   #5
JacobA
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
JacobA er ny på vejen
Det SKAL gå rigtig godt Jeg er positiv og tænker at der kan komme noget godt, spændende og helt uventet ud af det Men jeg blev måske lidt meget påvirket efter at have læst hvordan mange er blevet behandlet. Min sb har været venlig men bestemt og jeg ved jo at hun har et hav af regler hun skal følge - det kan ikke altid være lige nemt.
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
der er 100 ud af 100, du kommer på kontanthjælp hvis du ikke kan følge din reva plan, se de mange sager herinde.en underskrift =selvforsørgelse dvs rask til 37 t pr uge Jeg er måske lidt langsom-opfattende men jeg forstår ikke helt hvad du mener med en underskrift....? Hjælp en grønskolling

vær meget obs på, at du kan "forhandle" med sb om indhold, tid hensyn inden planen underskrives.
Hvordan kan jeg gøre det? Sorry at jeg skal have det skåret ud i pap men jeg er virkelig en grønskolling indenfor det her system og jeg har svært ved at holde rede på alle reglerne i de § jeg har læst

arbejdsmiljøloven gælder som den eneste lov for dig, men kun hvis det er en arbejdsulykke, ikke hvis det er en forværring i helbredet . OK - ville bare være sikker så jeg ikke udelukkede noget.


det kan jo også gå rigtigt godt
Det skal det - jeg vil tilbage til livet
JacobA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad betyder det...? sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 28-07-2012 01:19
Hvad betyder det?? Smutter76 Alt det andet 10 22-08-2011 17:31
Hvad betyder det?? Tullepigen90 Dit og Dat 3 28-02-2011 22:03
Hvad betyder det ? Raadvild Alt det andet 2 03-02-2011 13:49
hvad betyder det sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 19-01-2011 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension