K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2011, 21:43   #1
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Question sygedagpenge stop / Flexjob bevilling.

Jeg har modtaget afgørelse vedr. flexjob. Jeg er bevilliget flexjob.

At mine sygedagpenge udb. er stoppet for 2 dage siden.

At jeg skal kontakte ydelsesservice, afd. Kontanthjælp, for at høre om jeg er berettiget til en anden ydelse.

Jeg er stadig syg. og er ikke interesseret i at komme på kontanthjælp.

Mit spørgsmål er derfor. Er der nogen her på k 10 der ved, om jeg i denne situartion er berretiget til at gå fra sygedagpenge udb. til i stedet at modtage flexjob ydelse ?

le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 22:47   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil tro at du overgår til ledighedsydelse.

Men hvad skriver de til dig?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 00:06   #3
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Question tja....

De skrev det som jeg har nævnt..

Men jeg tror de laver numre med mig...

I deres brev står, at mine sygedagpenge ophører dagen før deres afgørelse om at jeg er bevilliget til flexjob.

Tror derfor at jeg så ikke er berettiget til flexjob - ledighedsydelse el. ledighedsydelse, men at de da sygedagpenge udb. er ophørt dagen før flexjob bevilling, kan henvise til kontanthjælp.

Spekulerer på om jeg skal anke afgørelsen.

Begrundelse - at de stoppede mine sygedagpenge dagen før deres afgørelse om - at jeg har ret til flexjob ...
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 08:28   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
SKRIV hvordan din meddelse skal forstås.

Du kan jo ikke fra samme dag modtage både sygedagpenge og ledighedsydelse.

Jeg tror den er god nok, men skriv evt på mail, for bekræftigelse på dette, ellers skal du selvsagt klage.

PS Jeg mener at ledighedsydelse er under kontanthjælpsloven.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 13:28   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
de skal jo varsle dit sygedagpenge stop i ordentlig tid, er det mindst 14 dage tror jeg.
og ja du skal klage over det.. hvis det står som du har beskrevet.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 14:18   #6
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Question Sygedagpenge / flexjobbevilling

Jeg fik fra sygedagpenge brev d. 2 / 4.

I brev står, at jobcenter Sygedagpenge d. 29 / 3 har afgjort at jeg har ret til flexjob.

At jeg vil få udb. sygedagpenge sidste gang d. 28 / 3.

At JSV vil kontakte mig vedr. Flexjob.

At jeg skal kontakte ydelsesservice. / kontanthjælp som skal vurdere min ret til en anden ydelse, som jeg kan få indtil jeg starter i flexjob.

Men da man først kan få ydelse fra den dag man henvender sig, og det er mandag, så mister jeg jo 1 uges ydelse.

Medmindre jeg overgår til ledighedsydelse, og får den ydelse gældende fra d. 28 / 3. ?
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 08:55   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg vil umiddelbare forstå det sådan at du skal kontakte ydelsecenteret og det er så med henblik på ledighedsydelse og ikke kontanthjælp det er nok bare deres formulering der ikke er den bedste , men prøv at ring til ydelsescenteret i dag og hør hvad der skal ske og snakker de så kontanthjælp så vend tilbage ..

Det der sker (som burde ske) er at du får sygedagpenge til og med den 28-3 og derefter får du ledighedsydelse fra og med den 29-3
kan godt se at deres skrivelse er skrevet på en forvirrende måde , men du er lige nød til at ringe og få det opklaret send mig evt en pb med link til den her tråd hvis det viser sig at de vil sætte dig på kontanthjælp så skal jeg hjælpe dig med at skrive noget til dem ...

Men umiddelbart tror jeg bare der er tale om dårlig formulering de ved godt at de ikke kan slippe afsted med at stoppe dine sygedagpenge og sætte dig på kontanthjælp

du er ikke varslet sygedagpenge stop og du §7a er heller ikke overholdt

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
  Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 17:48   #8
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Question svar

Hej Hejdien.

Jeg er usikker vedr. ydelse. Sygedagpenge sagsbehandler har tidligere henvist til kontanthjælp.

Jeg mener, at hvis man er på sygedagpenge og får flex - bevilling, så overgår man til ledighedsydelse

Jeg har mailet mange gange til ydelsesservice uden at få svar.

Forsøgte igen i dag.

Fik svar, at de ikke har noget at gøre med flexjob.

Men de må ha kigget i min sag, for de skrev mit pers. nr og det havede jeg ikke oplyst.

Mailede igen, at jeg er blevet henvist til at kontakte dem. At jeg stadig er sygemeldt, at det handler om hvilken ydelse jeg kan modtage indtil jeg får flexjob.

Fik svaret - Det ved de ikke, at det ikke er deres arbejdsområde. At de ikke kan vejlede.

Godt jeg mailede, for så har jeg bevis på at jeg har kontaktet dem, hvis de senere vil sige, at man kun får ydelse fra den dag man kontakter dem.

Forstår ikke hvoffor de henviser til den mail adresse, når de ikke har med den slags sager gøre. ?

Suk...........
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 00:31   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Så må du kontakte den sagsbehandler der har skrevet til dig og evt job-center chef.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
kan en jobkunsolent tage ens flexjob bevilling fra en. og evt. kræve en ny vudering annech Spørgsmål ang fleksjob 11 04-02-2012 20:59
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Så fik jeg en fleksjob bevilling - efter 3 år og 2 mdr på sygedagpenge fighteren Din historie 6 18-01-2009 23:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension