K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2011, 15:34   #1
mrlart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2011
Lokation: Hjørring
Indlæg: 18
Styrke: 14
mrlart er ny på vejen
Hvad er mine muligheder.

Jeg har lige fået brev om at jeg fra den 18 april ikke længere kan modtage sygedagpenge.
Jeg har fået et brev som de kalder ” Partshøring” i forbindelse med stillingtagen til fortsat ”sygedagpengeberettigelse. ” som jeg læser det, kan jeg her give indsigelse, hvis jeg mener der er noget som ikke passer. I min journal
jeg skal svare tilbage inden den 8 april.
Derefter vil der blive truffet en afgørelse.

Betyder det, at jeg når den afgørelse kommer, så kan jeg anke den igen. Eller ophører alle muligheder, når jeg har svaret på denne partshøring.

Jeg kan fortælle at jeg har været sygemeld siden 21.08.2007.
og at selv min egen læge flere gange har skrevet til dem, at jeg ikke ville kunne klare et 37 timers job men anbefaler skåne eller flexjob.

I deres afslag skriver de også, at da jeg lige er startet på en ny medicinsk behandling, hvoraf effekten ikke kendes, vurderes min tilstand ikke som stationær og det er ikke muligt at sige, hvornår den bliver det. Derfor vurderes der, ikke at være flere forlængelses muligheder
(har kørt på de nye piller i 10 dage nu)

Nogen der har nogle gode råd til hvad jeg skal gøre.
mrlart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 17:28   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mrlart Se meddelelser
Jeg har lige fået brev om at jeg fra den 18 april ikke længere kan modtage sygedagpenge.
Jeg har fået et brev som de kalder ” Partshøring” i forbindelse med stillingtagen til fortsat ”sygedagpengeberettigelse. ” som jeg læser det, kan jeg her give indsigelse, hvis jeg mener der er noget som ikke passer. I min journal
jeg skal svare tilbage inden den 8 april.
Derefter vil der blive truffet en afgørelse.

Betyder det, at jeg når den afgørelse kommer, så kan jeg anke den igen. Eller ophører alle muligheder, når jeg har svaret på denne partshøring.

Jeg kan fortælle at jeg har været sygemeld siden 21.08.2007.
og at selv min egen læge flere gange har skrevet til dem, at jeg ikke ville kunne klare et 37 timers job men anbefaler skåne eller flexjob.

I deres afslag skriver de også, at da jeg lige er startet på en ny medicinsk behandling, hvoraf effekten ikke kendes, vurderes min tilstand ikke som stationær og det er ikke muligt at sige, hvornår den bliver det. Derfor vurderes der, ikke at være flere forlængelses muligheder
(har kørt på de nye piller i 10 dage nu)

Nogen der har nogle gode råd til hvad jeg skal gøre.
Det er en partshøring, du er ude i lige nu, som du skriver - ikke den endelige afgørelse. Og ja, du skal tjekke alt op i det brev, du har fået. Forhåbentligt har de vedlagt f.eks. ressourceprofil, lægeoplysninger og lignende, da det er netop på baggrund af de oplysninger, de skal afgøre efter. Finder du noget eller mener, der mangler noget, som kommunen ikke kender til, så kan man skrive det som kommentar til dem.

Der kan også være tale om nyere lægelige oplysninger (især speciallæge-oplysninger er væsentlige), så kan man indhente journaloplysningerne hos lægen/speciallæge - lave en kopi af dem og vedlægge det til kommentar.

Hvis lægen har skrevet, at din tilstand ER stationær, så må du oplyse det til dem, hvis de mener, den ikke er.

Kig også på forlængelsesmulighederne, om du ville kunne gå ind under nogen af punkterne i § 27:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Det er ikke din læge, der skal afgøre eller kan vurdere, om du skal have fleksjob eller skånejob. Det er altid kommunen, der vurderer og afgør det. Lægen skal kun oplyse om sværhedsgraden i din funktionsnedsættelse, om den er varig, om der fortsat er behandlingsmuligheder osv...

Ang. ny medicin, her kan du f.eks. oplyse dem, hvorfor du er startet på det - det kunne være skift af medicin, og at din tilstand ikke vil ændres/forbedres pga. skift til ny medicin. Hvis medicinen måske kan hjælpe dig til at få det bedre, så er det muligt, at de har retten til at stoppe sygedagpengene. Men det er svært at vide.

Når de vil stoppe din ydelse, så forlang at få afgørelsen skriftligt, det har du ret til. Det er altid godt at få den skriftligt. Får man den skriftligt, vil man kunne læse deres begrundelse for afslaget, og begrundelsen har stor betydning. Her kan man så vælge at klage over afslaget. Man har 4 uger til at klage over en afgørelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 17:39   #3
mrlart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2011
Lokation: Hjørring
Indlæg: 18
Styrke: 14
mrlart er ny på vejen
Ang. ny medicin, her kan du f.eks. oplyse dem, hvorfor du er startet på det - det kunne være skift af medicin, og at din tilstand ikke vil ændres/forbedres pga. skift til ny medicin. Hvis medicinen måske kan hjælpe dig til at få det bedre, så er det muligt, at de har retten til at stoppe sygedagpengene. Men det er svært at vide.

grunden til at jeg har fået ny medicin er at det jeg fik før ikke mere kunne holde min angst og depration nede mere

hvad med den tid hvor de behandler min klage over afslaget vil jeg da stadig få sygedagpenge

Sidst redigeret af mrlart; 01-04-2011 kl. 17:46.
mrlart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 17:47   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mrlart Se meddelelser

grunden til at jeg har fået ny medicin er at det jeg fik før ikke mere kunne holde min angst og depration nede mere
Ok hvis medicinen kan forbedre din tilstand, ville det være dejligt, men hvis lægen mener, at det ikke vil forbedre din tilstand i fremtiden, så at du kommer helt 100 % ud af angsten og depression, så bør lægen oplyse det til kommunen, at der er tale om varig tilstand, uanset hvordan effekten vil være af den nye medicin.

Jeg tænker også på, at der kan jo også være bivirkninger af medicin. Jeg kender f.eks. selv én, som sover meget hver dag pga. megen medicin. Det må jo også have en betydning, der gør, at man ikke kan holde til eller klare så meget hver dag. Selvom medicin kan virke godt, må der være bivirkninger som følge af indtagelse af medicin.

Ang. sygedagpenge. Nej hvis de afgør, at du ikke skal have sygedagpenge mere, så stopper de den. Hvis du f.eks. klager over afgørelsen, og at kommunen så ser på klagen og vurderer, at de vil give dig medhold. Giver de dig medhold, så kan du få sygedagpengene i tilbagevirkende kraft.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 10:01   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er godt hvis din læge har skrevet noget om, at din tilstand er stationær, eller at du aldrig bliver istand til at vende tilbage til ordinært arbejde.

At medicinen forbedre din livskvalitet og ikke din arbejdsevne.

Du bør derfor forlænges efter stk 4(fleks eller pension).

Du skal tjekke især din ressourceprofil, helbred og samlet vurdering.

Du skal tilføje dine bemærkninger, i ressourceprofil, samt tjekke at alt relevant ligger i din sag, som bilag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 10:56   #6
søster1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
søster1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er godt hvis din læge har skrevet noget om, at din tilstand er stationær, eller at du aldrig bliver istand til at vende tilbage til ordinært arbejde.

At medicinen forbedre din livskvalitet og ikke din arbejdsevne.

Du bør derfor forlænges efter stk 4(fleks eller pension).

Du skal tjekke især din ressourceprofil, helbred og samlet vurdering.

Du skal tilføje dine bemærkninger, i ressourceprofil, samt tjekke at alt relevant ligger i din sag, som bilag.

VH Popiae

Jeg vil bare lige hører hvor du ser 27.1.4 komme ind henne? det kan selvf. være du kender til nogle oplysninger der ikk er sat ind her?
søster1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 12:08   #7
mrlart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2011
Lokation: Hjørring
Indlæg: 18
Styrke: 14
mrlart er ny på vejen
jeg kan se i de parpier jeg nu har fået at både min egen læge og den neuropsykologisk undersøgelese der er blevet lavet så skriver de at der er tale om varige skånehensyn.

jeg har været i arbejdsprøvning. som ikke gik og man skulle så finde et nyt, det blev ikke gjort.
Hjørring Kommune skriver i deres afslag for sygedagpenge at " Der har efterfølgende været arbejdet at finde en ny pratik. " det har jeg så ikke hørt noget til???
mrlart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 12:18   #8
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mrlart Se meddelelser
jeg kan se i de parpier jeg nu har fået at både min egen læge og den neuropsykologisk undersøgelese der er blevet lavet så skriver de at der er tale om varige skånehensyn.

jeg har været i arbejdsprøvning. som ikke gik og man skulle så finde et nyt, det blev ikke gjort.
Hjørring Kommune skriver i deres afslag for sygedagpenge at " Der har efterfølgende været arbejdet at finde en ny pratik. " det har jeg så ikke hørt noget til???
Vi kæmper også med Hjørring Kommune, og sagen er nu sendt til BAN.
Hjørring Kommune nægter at anerkende at min mand er meget syg, og så må vi ellers selv om resten.

Marianne

Dette blot for at fortælle dig at du ikke er alene, og at Hjørring Kommune er meget aggressive overfor klienterne. Så kæmp, kæmp!
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 14:19   #9
mrlart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2011
Lokation: Hjørring
Indlæg: 18
Styrke: 14
mrlart er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Vi kæmper også med Hjørring Kommune, og sagen er nu sendt til BAN.
Hjørring Kommune nægter at anerkende at min mand er meget syg, og så må vi ellers selv om resten.

Marianne

Dette blot for at fortælle dig at du ikke er alene, og at Hjørring Kommune er meget aggressive overfor klienterne. Så kæmp, kæmp!

jeg har indtil nu ikke haft problemer med Hjørring Kommune, men det skal jeg da lige love for jeg har fået fra den ene dag til den anden.

som det ser ud lige så ryger jeg på kontanthjælp, og da jeg er gift med en folkepansonist, så kan vi ikke få ret meget. så alt er sort lige nu.
mrlart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 14:24   #10
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mrlart Se meddelelser
jeg har indtil nu ikke haft problemer med Hjørring Kommune, men det skal jeg da lige love for jeg har fået fra den ene dag til den anden.

som det ser ud lige så ryger jeg på kontanthjælp, og da jeg er gift med en folkepansonist, så kan vi ikke få ret meget. så alt er sort lige nu.
Det er først når man når forlængelsesproblemerne at de smækker kassen i - men så gør de de ganske eftertrykkeligt.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er mine rettigheder? Lola78 Spørgsmål ang fleksjob 17 09-05-2013 23:58
Hvad er mine chancer for FP? Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 06-06-2012 22:00
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Hvad mon mine chancer er fruensvilje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 24-04-2008 20:44
Hvad er mine muligheder?! Camille Dit og Dat 3 16-04-2008 17:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension