K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2011, 14:00   #1
FightForIt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
FightForIt er ny på vejen
Sygedagpenge ophør?

Jeg har pt. været sygemeldt i 52 uger og kommunen har nu valgt at lade mine sygedagpenge ophører.
De har grundigt gennemgået alle paragrafer i forbindelse med forlængelse af sygedagpenge og dermed konkluderet at en forlængelse ikke er aktuel.
I paragraf 27.1.3 vurderer de ikke at der er grundlag for forlængelse. Dette bygger de på, at jeg ikke er i, eller venter på lægelig behandling, som skønnes at kunne genskabe min arbejdsevne så jeg kan genoptage erhversmæssig beskæftigelse indenfor 2 gange 52 uger, regnet fra varighedsbegrænsningens indtrædelse.
Sagen er den, hvilket kommunen ER oplyst om, at jeg ER i behandling og har været det i 7 uger nu. Min Reumatolog har endvidere oplyst, at såfremt behandlingen har den ønskede effekt, vil jeg kunne genindtræde på arbejdsmarkedet i løbet af 3-4 måneder. Sansynligheden for at behandlingen virker er overvejende stor, da 2 ud af 3 har den ønskede respons på behandlingen. Dog skal det tilføjes, at der skal tages skånehensyn når jeg vender tilbage til arbejdsmarkedet.
Jeg har idag klaget over afgørelsen, da jeg mener at lægens udsagn taler imod.
Men jeg kunne egentlig godt bruge nogle "nye øjne" på sagen, spørgsmål, råd, osv. til hjælp til det videre forløb, så jeg står så stærkt som muligt og med så meget viden som muligt.
Håber der er nogen der vil komme med indput.
På forhånd tak.
FightForIt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 20:09   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan ikke hjælpe dig, jeg er ikke nok inde i sdp-reglerne, men bumper lige din tråd op så den ikke "forsvinder".
Der skal nok komme andre, som har noget at byde ind med.

I ventetiden kan du se, om der er noget du kan bruge her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 20:31   #3
FightForIt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
FightForIt er ny på vejen
Mange tak skal du have.
Har været inde og kigge rundt omkring og mener heldigvis stadig jeg har fat i den lange ende. Men én ting er hvad der står med skrift, en anden er erfaringer. SÅ håber også inderligt der kommer indput fra andre.
Men endnu en gang mange tak!
FightForIt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 21:16   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Når du siger, der skal tages skånehensyn, hvad betyder det så? Altså, forventes du at kunne vende tilbage i et almindeligt 37 timers job, blot med visse hensyn?

Jeg tænker bare om kommunen har fundet noget i dette, som de mener kan stille spørgsmålstegn ved om du kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked

Bortset fra det gjorde du ret i din klage. Hvis du virkelig kan vende tilbage til ordinært arbejdsmarked kan jeg ikke se, hvordan kommunen kan undgå at forlænge dig
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 21:30   #5
FightForIt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
FightForIt er ny på vejen
Det er netop dér, jeg er bekymret for slåskampen opstår. For jeg kommer med sikkerhed tilbage til arbejdsmarkedet, men højst sansynligt på nedsat tid - selvom medicineringen virker som ønsket - da jeg lider af en kronsik sygdom (Morbus Bechterew). Med denne vurderer lægen ikke at det vil være optimalt for mig at komme tilbage på fuldtid.
MEN i paragraf 27.1.3 står der;

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden.

Der står intet om at jeg skal kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse fuldtid?

Derudover er der i de andre begrundelser fra Kommunen skrevet om netop manglende afklaring omkring hvilket omfang jeg kan vende tilbage, men i denne begrundelse er der ikke nævnt andet end ovenstående....
FightForIt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 21:34   #6
FightForIt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
FightForIt er ny på vejen
Samtidig er jeg jo herinde blevet bekendt med den "nye" paragraf.

16. I § 27, stk. 1, indsættes efter nr. 3 som nyt nummer:

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Som vel i bund og grund også er dækkende for min sag. MEN kan den bruges, eller er den stadig en "løsgænger"?
FightForIt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 23:47   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville anbefale at gå efter både stk 3+4.

Jeg synes nu, at lægen måske er lige nok optemistisk, vedr sygdommen.

Har selv fået at vide at det er langt mindre %, det virker på, men..

Ordinært arbejde er formodentlig ikke en mulighed, men fleks, virker nok gangbar.

Kunne man evt starte/søge efter en arbejdsprøvning allerede nu, da dette ofte tager tid, så er der mulighed for 39 ugers forlængelse(husker ikke lige stk).

Evt efterfølgende stk 4.

Kan du allerede nu mærke en bedring?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 09:52   #8
FightForIt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
FightForIt er ny på vejen
I samtlige papirer jeg har fået, ståer der 2 ud af 3. Men omregnet er det jo også "kun" lige omkring 66%.
Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke vúrdere om medicinen hjælper, da jeg først med sikkerhed har fået den rigtige medicin nu. (de første 6 uger var en "test" og jeg har nok fået placebo).
Min SB har ikke ville igangsætte hverken arbejdsprøvning eller revilidering, da hun mente at risikoen for at forværre situationen var for høj. Det er jo i og for sig en dejlig tanke, men nu står jeg jo så med problemet.....
Jeg har i min klage kørt på pkt. 3, da deres begrundelse var stik modsat af de oplysninger de var blevet givet fra Reumatologen. I tilfælde af, at dette ikke går igennem, vil jeg tage hånd om pkt. 4, da den burde give "dødsstødet".

Mvh
M
FightForIt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 10:06   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Super!

Ellers spøger du bare igen.

Men godt at du har fået diagnosen.
Jeg er selv kun mistænkt for denne, siden sommer 2003.

Men bindevævslidelse har jeg, men man regner med at måske kunne bekræftige dette, når jeg har store forandringer nok.

Er selv blevet behandlet med kemo, og nu predinisolon kure i højdosis.

problemet med disse lidelser er dog, det uforudsigelige forløb.

Men det lyder som om din læge er ret kontant, men vær opmærksom på dette ved div erklæringer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 10:15   #10
FightForIt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
FightForIt er ny på vejen
Åh kender det alt for godt. Jeg har selv gået med dette siden 2001 og har først fået det konstateret nu. Min tidligere lægeville ikke give mig en scanning, derfor har de først set forandringerne sidste år.
Min Reumatolog og alle andre der har med min behandling at gøre, er virkelig grundige og effektive. Og jeg har min Reumatologs opbakning 100%.
Btw. kan se du er fra Hillerød - Me 2.

Tak for svar!

Mvh
M
FightForIt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge JesperR Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2013 13:24
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
Sygedagpenge ophør kimfei Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 02-12-2012 09:40
Ophør af sygedagpenge AJT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-02-2012 09:39
Ophør af sygedagpenge. Amy Alt det andet 0 28-10-2010 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension