K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2011, 15:45   #1
linea
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
linea er ny på vejen
Hvis ansvar at afklare.........?

Hej alle sammen.
Jeg sidder lige nu og skriver klage over mit sygedagpenge stop.
Jeg er stødt på et vigtigt spørgsmål, håber i kan hjælpe.

Hvis ansvar er det at afklare min arbejds sitution?

Hvis ansvar er det at sende mig i behandling/jobprøvning så jeg når at få behandling før det føreste år er gået?

Hvis ansvar er det at afklarer om jeg er berettiget til flexjob eller førtidspension inden fristen for dette udløber eller mine sygedagpenge ophører?

Håber i kan hjælpe.
På forhånd tak.

Hilsen Linea
linea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 22:43   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Din læge har ansvaret for det lægelige.

Kommunen har ansvar for afklaring af din arbejdsevne, samt indhendtelse af det lægelige som er nødvendigt for at belyse din sag.

Læs §28 i sygedagpengeloven.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 22:47   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er et både og svar, fordi, du som den syge har et ansvar i forhold til at gøre alt i din magt, for at blive rask (arbejdsdulig) du kan ikke bare læne dig tilbage og vente på at kommunen siger at du skal fx til en specaillæge, der er det altså DIT ansvar at sørge for at komme til den rette behandling/læge.

MEN kommunen har altså også et ansvar i den retning, i forhold til at hvis de fx vurdere at du skal til en speciallæge, skal de opfordre dig til det, her skal du jo så bevise at de har vurderet sådan UDEN at give dig besked.

I forhold til arbejdsevneafklaring, så firkantet stillet op, kan kommunen godt kræve at behandlingen skal være så optimal som mulig før de vil spilde tid og penge på en arbejdsprøvning (for at få et så klart billed som muligt selv sagt) MEN når de så når til den erkendelse at der skal afklares i forhold til arbejdsevnen, er det så også deres ansvar at bede dig om at deltage i det, og deres hovedpine at finde et sted hvor du kan arbejdsprøves.

Du spørger til afkleing til fleks FP, nu kender jeg ikke din sag, men hvis kommunen har vurderet at du vil blive (eller er) rask nok til alm arbejde evt med lidt støtte, eller til en revalidering, ja så skal de heller ikke afklare dig i forhold til fleks eller FP. Og der skal du altså have et direkte afslag på afklaring, for at kunne sige at kommunen ikke har gjort det de skal, OG have lægelige udtalelser der meget tydeligt viser at det er meget usandsynligt at du nogen sinde mere i hele dit liv kommer tilbage på det ordinære arbejdsmarked.

Har kommunen nu vurderet at reva er en mulighed (og igen at du kan finde beviserne) så har de naturligvis pligt til at få det sat i værk.

Desværre er der intet sted direkte skrevet at kommunerne SKAL have folk afklarede inden sygedagpengene ophører, hvis det stod, ville der slet ikke være så mange i klemme, som der er. Der til har kommunerne jo ikke magt over ventetider på behandling.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Man kan kun afklare job situation på kontanthjælp? Gabriella Alt det andet 8 31-01-2010 21:56
Ansvar i Byråd. popiae Dit og Dat 4 18-04-2009 14:52
Hvis ansvar? Odenseaneren Politik og Samfund 0 08-11-2008 12:47
Hvor længe om at afklare arbejdsevne? zuza Nyt om loven 0 26-10-2007 15:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension