K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2011, 10:06   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Question Bideskinne

Hej Alle.

Jeg er visiteret til fleksjob pga. piskesmæld og kronisk hjernerystelse. Ulykken skete 150607.

I det sidste halve års tid, er min hovedpine øget og jeg har bemærket at jeg ofte bider (kind)tænderne hårdt sammen, pga. smerter. Det er både når jeg sover og når jeg er vågen. Har talt med lægen der mener at min øgede hovedpine sagtens kan være pga. dette.

Jeg har været hos tandlægen, der ikke kunne se nogen forandring på mine tænder. Det er da meget godt.

Vi talte om bideskinne. Den koster 2804 kr. (sådan ca. sagde hun) så får jeg lidt tilbage af "Danmark". Vist nok 400 kr.

Men det er mange penge for mig. 2804 kr. Kan jeg søge en bideskinne via kommunen?

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 12:39   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja du kan altid søge, om de så vil give dig dem, kommer nok and på din økonomi og om du har papir på, at det vil geve dig et beder liv.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 15:08   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg undersøgte selv det samme i sin tid, da en af mine kroniske stressreaktioner er at bide tænderne hårdt sammen + plus presser mine tunge hårdt op i ganen. Det giver mig alverdens problemer i hele mund/næse området + kroniske smerter

Jeg fik at vide at jeg ikke kan få tilskud til bideskinne, så klarer mig uden

Det eneste, der kan hjælpe en smule på dette er kraniosakralterapi, som hjælper mig til at slappe af, så jeg bider knapt så hårdt. Men det kræver bare en ny periode med stresspåvirkninger, og hele balladen er tilbage igen

Jeg overvejer godt nok ganske kraftigt at skaffe råd til denne udskrivning, da det på sigt jo også kan ødelægge tænderne. Men mange penge er det...
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 15:22   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Hej Alle.

Jeg er visiteret til fleksjob pga. piskesmæld og kronisk hjernerystelse. Ulykken skete 150607.

I det sidste halve års tid, er min hovedpine øget og jeg har bemærket at jeg ofte bider (kind)tænderne hårdt sammen, pga. smerter. Det er både når jeg sover og når jeg er vågen. Har talt med lægen der mener at min øgede hovedpine sagtens kan være pga. dette.

Jeg har været hos tandlægen, der ikke kunne se nogen forandring på mine tænder. Det er da meget godt.

Vi talte om bideskinne. Den koster 2804 kr. (sådan ca. sagde hun) så får jeg lidt tilbage af "Danmark". Vist nok 400 kr.

En anden mulighed kunne være Tandlægeskolen i København, hvis du har mulighed for at tage herop.

Du betaler kun for materialer, men det forudsætter man har brug for din kategori i undervisningen.

Det hedder BIDskinne :-)


Men det er mange penge for mig. 2804 kr. Kan jeg søge en bideskinne via kommunen?
Samme tip til Tassi, blot i Århus.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 16:28   #5
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg har en og den er bare god er så glad for den. har holdt i godt 6 år. Den kører på det sidste nu men den skal klare det end til august der får jeg en nu eller tæt der på. SÅ de 2804 kr ville jeg gerne give for sådan en. Jeg kan godt mærke når jeg ikke bruger den hvis det ikke var fordi at jeg skal ha togskinner på i over munden. havde jeg fået en tid nu.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 17:44   #6
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
min bedrehalvdel har også en uden en bideskinde så ville jeg sove inde hos en af ungerne så det er en god indvestering.men prøv tandlæge måske du kan afbetale.eller søge en paragraf 100 osv
Citat:
En anden mulighed kunne være Tandlægeskolen i København, hvis du har mulighed for at tage herop.
hvis jeg huske rigtigt er der også en i århus hvis det er tættere på.for skolerne betalerm an kun matrialerne og ikke andet

anden mulighed er måske det lan have noget med ylykken at gøre du er begynd at bide/skære tænder ved aldrig om det kunne have noget på sig
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 18:39   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Min søn bruger også bideskinde ,og vi snakkede om det mon kunne betale sig st tage til sverig og få den lavet,de skulle være billiger -måske det er en mulighed.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 20:03   #8
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
avmintand.dk har priser osv i hele norden hvis også verden.men ja kronen er stadig højere en den svenske så der er sikkert penge at spare også enda i tyskland osv
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 09:02   #9
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Tak for jeres svar Jeg vil da prøve at se om jeg kan komme igennem nåleøjet via en §100.

Ellers må jeg finde ud af den billigste løsning, eller måske få lavet en afdragsordning via min tandlæge.

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 09:08   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg fatter slet ikke at den kan blive så dyr der skal et aftryk til og for 15 øre blastik leveret i en bøtte til 4 kr.
Der er virklig nogle der tjener kassen der.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension