K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2011, 14:15   #1
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
stop af sygedagpenge

Hej. Håber at der er nogen der kan hjælpe med et godt råd.
Kommunen vil stoppe mine sygedagpenge. Ifølge min reumutolog har jeg
hypermobileled, leddegigt og lupus. Men kommunens lægekonsulent og min
sagsbehandler mener ikke at jeg fejler noget, og at jeg derfor ikke længere er berettet til sygedagpenge. HJÆLP. Hvad fanden skal jeg gøre. Jeg er gift,
har 2 børn og bor i eget hus. Jeg skal til møde på kommunen på tirsdag.
Jeg er røget helt ned i kulkælderen. ( Har været i anti depresiv behandling i
2 1/2 år. )

Alle gode råd er MEGET velkommen.

Rinse.
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 14:24   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Rinse,

Du er nok nødt til at fortælle lidt mere.

Hvad er der foregået under de 52 uger med sdp. ? Eller har du været forlænget tidligere ?

Må du komme i arbejdsprøvning mhp. afklaring af arbejdsevne ?

Hvad siger papirerne på det helbredsmæssige område, er din lidelse stationære ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 14:50   #3
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
Hej igen.
Der er ikke sket meget i de 52 uger jeg har været på sygedagpenge. jeg har været til et fælles møde, og til et møde med min sagsbehandler. derudover har jeg haft telefonisk kontakt med min sagsbehandler 3 gange. senest i dag. det eneste jeg får at vide er at jeg ikke længere er berettet til sygedagpenge og at jeg heller ikke kan få anden økonomisk hjælp, da jeg er gift og bor i eget hus. Jeg har ikke været i arbejdsprøvning men har i dag bedt om at komme det. Svaret var at det ændrede jo ikke på noget, og at det ikke er begrundelse for at de kan forlænge mine sygedagpenge. Har hele dagen forsøgt at komme i kontakt med min reumotolog, men kan ikke komme igenem.
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 15:01   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Rinse,

Du skal straks bede om aktindsigt således at du får kopi af de rapporter der er givet under din sag. Der ligger en formular på forsiden af K10 du kan maile til din sagsbehandler herfor.

Er du blevet partshørt omkring sdp. stop ? Dette skal se senest 2 uger før stop og her skal du komme med indsigelser til det stop de påtænker. Når du alligevel har fat i Rheumatologen, så bed om en kopi af den rapport han har lavet, så det går lidt hurtigere.

Det er vigtigt hvad lægerne siger i forhold til en arbejdsprøvning af dig. Det ser ud til at tiden er gået med at søge afklare dig helbredsmæssigt og det er så også fint nok, men spørgsmålet er hvad papirerne her siger.

Vil du være i stand til at tiltræde det ordinære arbejdsmarked eller er det "helt ude i hampen"? Hvis det er det og det står skrevet i læge papirerne samtidig med at dine lidelser er stationære så burde du kunne forlænges iht. §27 stk. 4:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=125394

Der er vigtigt at du fra nu at kører alt på skrift pr. mail med din sagsbehandler. Du bliver nu din egen sagsbehandler og skal være opmærksom på hvad du kan gøre for at få dine sdp. forlænget. Til dette skal du bruge argumentation fra din helbredsmæssige afklaring. Pt. ved vi og du jo ikke hvad der konkluderes omkring dig og din funktionsevne i det daglige. Ej heller ved vi hvorfor din sagsbehandler vil stoppe dine sdp. Det må du spørge til skriftligt og det kan ikke gå for langsomt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 15:41   #5
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
Hej Enteneller.
Tak for dit svar.
Vil straks søge agtindsigt.
Min mand har fået fri på tirsdag og tager med mig til møde.
Kan først få fat i min remutolog i morgen, så der prøver jeg igen.
Hilsen rinse.
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 16:52   #6
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Har du selv journalnotater fra din reumatolog, hvor der står dine diagnoser. Ellers vil jeg råde dig til at få dem tilsendt omg. Hvis du ikke kan få fat i din reumatolog imorgen, så bed sekretæren sende en kopi af dine journaler til dig.

Nu ved jeg jo ikke hvordan du har det og hvor mærket du er af dine sygdomme pt, men f.eks ang. din diagnose på lupus, så find en evt. noget information omkring sygdommen på nettet og tag med til din sagsbehandler, for de kender garanteret ikke sygdommen og dens symptomer, da det jo er en forholdsvis sjælden sygdom.

Jeg har selv brugt den metode, med at sende information om min sygdom, da jeg også har en sjælden diagnose og selv lægerne siger "du har hvad for noget".

Men i mit tilfælde har det givet mig forlængelse, først i henhold til § 27 stk. 2, som kan give 39 uger. Disse var til en arbejdsprøvning, som det også er meget vigtigt at du får.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 00:29   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Derudover SKAL kommunen indhendte en speciallægeerklæring FØR de stopper dine sygedagpenge.

Dette bør du skrive og efterspørge hos din sagsbehandler.
Mail, eller brev, husk stempel og kopi til dig selv, når du aflevere på kommunen.''

VH POPIae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension