K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2011, 12:44   #1
mettekm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
mettekm er ny på vejen
kan de forlænges igen

hej har lige brug for lidt hjælp igen .jeg har været sygemeldt i over 52 uger og fik sygedagpenge forlænget i 39 uger mere altså til sep ,jeg skal i arbejdsprøvning på agenda, jeg er lige for 14 dage siden blevet opereret i ryggen igen og må først begynde arbejdsprøvning om 8 uger når jeg er færdig genoptrænet mit spørgsmål er om mine sygedagpenge kan forlænges igen hvis jeg ikke er afklaret på agenda til sep ,jeg har prøvet at læse mig til det men har svært ved at forstå reglerne .håber der er nogle der ved noget om det
hilsen mette
mettekm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 13:14   #2
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hejsa

Jeg er en af dem, der har været RIGTIG længe på sygedagpenge, fra 04.01.07 til 31.03.10. Men det er vidst mere en undtagelse end en regel. Men jeg blev forlænget efter flere forskellige §, de glemte mig lidt og jeg havde en del sagsbehandlere. Men de sørgede for, at jeg havde penge hele tiden, indtil fleksbevilling d. 01.04.10. Og nu er jeg så på ftp. fra d. 01.03.11.
Så ja, det kan lade sig gøre, men jeg hører desværre også tit det modsatte.
Kan ikke huske de forskellige §, men det er der nok andre, der kan....
Håber at alt kommer til at gå dig godt...

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 14:03   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mettekm Se meddelelser
hej har lige brug for lidt hjælp igen .jeg har været sygemeldt i over 52 uger og fik sygedagpenge forlænget i 39 uger mere altså til sep ,jeg skal i arbejdsprøvning på agenda, jeg er lige for 14 dage siden blevet opereret i ryggen igen og må først begynde arbejdsprøvning om 8 uger når jeg er færdig genoptrænet mit spørgsmål er om mine sygedagpenge kan forlænges igen hvis jeg ikke er afklaret på agenda til sep ,jeg har prøvet at læse mig til det men har svært ved at forstå reglerne .håber der er nogle der ved noget om det
hilsen mette
Hej Mettekm,

Hvilken forlængelses stk. iht. §27 http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop blev du forlænget efter første gang ? Jeg formoder §27 stk. 2 ??

Umiddelbart burde du kunne forlænges såfremt din kommende arbejdsprøvning forløber som den skal og ikke afbrydes pga. "sygdom". Det kommer dog helt anpå om man kan afslutte dig efter arb.prøvning og tilkende dig fleks eller returnere dig til det ordinære arbejdsmarked. Står du til fleks eller ftp. efter endt arbejdsprøvning vil en forlængelse højst sandsynligt kunne ske iht. §27 stk. 4 hvor du skal afklares (ikke mindst helbredsmæssigt) netop iht. fleks eller ftp.:

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 14:08   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af anniss Se meddelelser
Hejsa

Jeg er en af dem, der har været RIGTIG længe på sygedagpenge, fra 04.01.07 til 31.03.10. Men det er vidst mere en undtagelse end en regel. Men jeg blev forlænget efter flere forskellige §, de glemte mig lidt og jeg havde en del sagsbehandlere. Men de sørgede for, at jeg havde penge hele tiden, indtil fleksbevilling d. 01.04.10. Og nu er jeg så på ftp. fra d. 01.03.11.
Så ja, det kan lade sig gøre, men jeg hører desværre også tit det modsatte.
Kan ikke huske de forskellige §, men det er der nok andre, der kan....
Håber at alt kommer til at gå dig godt...

anniss
Aniss, du skal i den grad sætte pris på den kommune du bor i og har haft til at køre din sdp. sag. For den da, det kunne alle de andre kommuner lære noget af. Jeg blev selv "hældt" ud af sdp. systemet i sept. 2007 og har været uden off. forsørgelse siden. Nu er jeg på ved mod ftp. forhåbentlig.

Gud være lovet for at der findes kommuner som din og endnu engang tillykke med din ftp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 10:27   #5
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej

EE, kan kun give dig ret. Jeg har været utrolig heldig og haft nogle gode medmenneskelige ildsjæle ved min side, men jeg har så også været sendt ud i rigtig meget, afklaringsforløb, arbejdsprøvning m.m. Og når vi stadig udforskede mulighederne, så kunne og ville de forlænge mig. Men ja, der kunne godt være flere af slagsen...
Mettekm, håber at du får den samme gode behandling som mig, og at alt flasker sig....

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 14:15   #6
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mettekm Se meddelelser
hej har lige brug for lidt hjælp igen .jeg har været sygemeldt i over 52 uger og fik sygedagpenge forlænget i 39 uger mere altså til sep ,jeg skal i arbejdsprøvning på agenda, jeg er lige for 14 dage siden blevet opereret i ryggen igen og må først begynde arbejdsprøvning om 8 uger når jeg er færdig genoptrænet mit spørgsmål er om mine sygedagpenge kan forlænges igen hvis jeg ikke er afklaret på agenda til sep ,jeg har prøvet at læse mig til det men har svært ved at forstå reglerne .håber der er nogle der ved noget om det
hilsen mette
Jeg mistede mine sygdagpenge efter de 52 uger, jeg var stadig under udredning, og grunden til at det trak ud var de lange ventetider på diverse undersøgelser, men de påstod hårnakket at der ikke var andet at gøre, de havde overholdt loven. Jeg var knust, fordi det betød at jeg kom på kontanthjælp, og det er jeg stadig, nu har jeg så fået en diagnose ½år efter de lukkede for sygedagpengene.
Jeg havde en jurist på sagen, som skrev et brev til kommunen, men der var ikke noget at gøre....
Jeg tror der er meget forskel fra kommune til kommune hvordan de fortolker loven, der er jo meget debat for tiden hvordan kommuner ulovligt stopper for udbetalingen af sygedagpenge.
Så om du er sikker på fortsat at få dine sygdagpenge kan jeg ikke svare på, jeg ved bare hvordan min egen sag blev behandlet, på trods af at jeg var under udredning....

Bertha65
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop- kan jeg forlænges??? minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 30-05-2012 19:17
Hjælp - kan jeg forlænges? vallud Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 25-11-2011 01:05
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Kan mine sygedagpenge forlænges? ??? Alt det andet 18 13-06-2010 15:26
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension