K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2011, 22:57   #1
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Ressourceprofil og afslag på forlængelse

Min tidligere tråd er her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=16873

Mit spørgsmål er: Hvordan skal forløbet med en ressourceprofil være op til en afgørelse?

Årsagen til mit spørgsmål er, at jeg i dag har fået afslag på forlængelse.

Jeg fik arbejdsevnevurderingsjournalen i partshøring d. 8/3

D. 15/3 afleverer jeg partshøringssvaret hvori jeg bl.a redegør for det manglende tidsperspektiv de mener at mangle ifht en forlængelse.

Det var min opfattelse, at man så skulle have den endelige ressourcprofil med egne kommentarer til sb's vurderinger til gennemlæsning og underskrift og derefter ville der komme en afgørelse der selvfølgelig skal være velbegrundet og tage afsæt i det samlede billede.

I dag kommer afgørelsen så. Og det er kun det(incl klagevejledning og hvordan jeg evt kan søge kontanthjælp hvis jeg ikke kan forsørge mig selv ved arbejde eller arbejdsløshedsdagpenge).

Jeg har ikke fået min endelige ressourceprofil til gennemlæsning og underskrift og jeg kan se, at intet af det jeg har skrevet overhovedet er taget til efterretning. Hun forholder sig stringent til lægekonsulentens skøn, der ligger temmelig fjernt fra egen læge samt psykolog.

Derudover havde vi (min mand førte samtalen da jeg pt har problemer nok med bare at holde sammen på mig selv!) en telefonsamtale med sb (som selvfølgelig blev optaget) og hun lovede at hun ville tage vores henvisninger til tidsperspektiver med forbi lægekonsulenten, men det er mildt sagt uklart om dette er sket.

Nu er mit spørgsmål, om det er den korrekte fremgangsmåde og hvis ikke, hvad jeg kan gøre? Min sag er så latterligt håndteret hvilket resulterer i, at jeg nu sidder her efter godt 52 uger og har en prut jeg kan pille i og føler mig i den grad røvrendt. Jeg har flere gange henvist til at jeg havde brug for en langsigtet plan, de har ikke overholdt deres opfølgningsmøder osv og sb siger bare, at det er der jo ikke noget at gøre ved nu og taberen er så mig!

Og jeg kan kun sidde tilbage og ved ikke om jeg skal grine eller græde imens jeg kan læse, at min arbejdsevne ikke kan afklares nu, at jeg skal have medicin og at jeg iøvrigt forventes at kunne finde arbejde uden støttende aktiviteter når jeg bliver rask grundet min uddannelse og tidligere beskæftigelse - så skide være med, at min psykolog har skrevet at jeg ikke må vende tilbage til tidligere beskæftigelse ligesom ufaglært arbejde heller ikke er en løsning i mit tilfælde. De har simpelthen klokkeklart tilsidesat ALLE de papirer der ligger i min sag og imens de går hjem og hygger sig med familien, kan jeg så sidde og få det værre og værre og risikere aldrig mere at komme på arbejdsmarkedet....fordi kommunen vil spare lidt her og nu. Det giver jo mening.....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 23:08   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg kan ikke komme med så mange råd
desværre er vi mange i samme båd
kommunerne er ikke til at hjælpe folk, men så hurtig som muligt at smide folk på kontanthjælp eller ingen indtægt
det er den virkelighed vi lever under desværre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 23:09   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Håber,

Nu har jeg ikke lige fået sat mig ind i din tidligere tråd, det vil jeg søge at gøre, men du skal blot vide at du ikke er alene i den båd du pt. sidder i, det er rimeligt sædvanligt at man bliver smidt ud af sdp. efter 52 uger, så jeg håber at du har argumenterne i orden for at komme tilbage på sdp.

Du skriver noget om kommentarer fra din psykolog, har du andre kommentarer evt. fra en psykiater, denne er læge uddannet og vejer ofte højere end en psykolog. Dog kan det hvis der steder i dine papirer er nævnt at du ikke kommer tilbage til det ordinære arbejdsmarked, være at en forlængelse i hht. §27 stk. 4 kommer i betragtning.

Har du en fagforening der kan hjælpe, så er det også et godt træk, de må efterhånden være vant til sdp. loven.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 22-03-2011 kl. 23:14.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 23:19   #4
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Ja jeg ved der er mange i samme både....det gør det ikke mindre tragisk

Jeg har ingen kommentarer fra psykiater da det ikke har været på tale at jeg skulle til en sådan. Jeg er efter aftale med min læge og psykolog ikke i medicinsk behandling og hverken læge eller psykolog (eller kommunen for den sags skyld) har fundet grund til at jeg skulle forbi en psykiater (dvs før nu selvfølgelig, hvor sb både dikterer psykiater og medicin)

Jeg har masser af argumenter og har brugt dem i mit partshøringssvar - hvilket så ikke er taget til efterretning overhovedet.

Bl.a at min læge og psykolog uafhængig af hinanden beretter, at kommunens håndtering af min sag har forhalet min helbredelse. Jeg har bl.a været sygemeldt fra aktivering grundet tiltagende stresssymptomer fordi de sendte mig på et aktiveringsprojekt der var næsten identisk med et tidligere hvor jeg fik det markant værre af at være på (der var så psykolog og coach tilknyttet, så det var muligt at arbejde med det hvilket er grunden til at jeg ikke blev sygemeldt dengang, men det var ikke tilfældet i den sidste aktivering)
Fagforeningen er ikke til nogen hjælp overhovedet desværre.

Til det har lægekonsulenten vurderet, at med en stressbetinget mild depression (som ikke står andre steder end i lægekonsulentens skøn) er det ikke forventeligt at jeg ikke er rast efter 1 års behandling. Det er så i sb-sprog blevet oversat til, at jeg ud over at være helbredsmæssig uafklaret, også er tidsmæssig uafklaret eftersom jeg endnu ikke er rask og det er derfor ikke sandsynligt at jeg kan afklares inden for 39 uger ligesom den behandling jeg modtager ikke virker og jeg derfor ikke kan forlænges i op til 2x52 uger.....

Fagforeningen er desværre ikke til nogen hjælp....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 07:46   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er ikke meget inde i sdp-reglerne, men jeg ved da så meget, at når du modtager en afgørelse, så skal der følge en klagevejledning med.

For du bør selvfølgelig anke det afslag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 11:02   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Håber, du har ret...

Der er 12 punkter i en RP., og de skal alle 12 udarbejdes i samarbejde med DIG. Du skal endvidere have den til gennemsyn med mulighed for at komme med tilføjelser og kommentarer, hver gang der skal træffes en afgørelse !!!

Giv IKKE op, det er helt normal kotume at sagsmishandlerne bruger deres dyrebare tid på at få en syg medborger ned med nakken, også selv om de ved det er ulovligt og det vil ende med at borgeren får medhold i en klage(for dem der har overskud til at klage).

Desværre sidder der så mange sv!n der sagsmishandler alle de sygedomsramte medborgere, at man skal være mere end heldig hvis man får hjælp fra dem


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 16:18   #7
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej Håber, du har ret...

Der er 12 punkter i en RP., og de skal alle 12 udarbejdes i samarbejde med DIG. Du skal endvidere have den til gennemsyn med mulighed for at komme med tilføjelser og kommentarer, hver gang der skal træffes en afgørelse !!!

Giv IKKE op, det er helt normal kotume at sagsmishandlerne bruger deres dyrebare tid på at få en syg medborger ned med nakken, også selv om de ved det er ulovligt og det vil ende med at borgeren får medhold i en klage(for dem der har overskud til at klage).

Desværre sidder der så mange sv!n der sagsmishandler alle de sygedomsramte medborgere, at man skal være mere end heldig hvis man får hjælp fra dem


.
Tak for dit svar.

Jeg har haft min RP til partshøring og har også indsendt mit svar til sb. Jeg var af den opfattelse, at mit partshøringssvar skulle indskrives i RP og jeg skulle så endelig godkende den og underskrive den? Som det er nu, aner jeg ikke, om sb overhovedet har læst mit partshøringssvar. Afgørelsen bærer ihvertfald ikke præg af det.

Hun har kvitteret for modtagelsen, så hun har fået den, men jeg har ikke set nogen RP siden hvor mine kommentare er skrevet.

Jeg synes det er SÅ svinsk at de trækker tiden og når sagen først har været igennem BAN, der i vores region pt har 28 ugers sagsbehandlingstid incl de 4 uger kommunen har udsat afgørelsen, de 4 uger jeg har til at klage og de 4 uger kommunen så har til at behandle den klage, så er der jo gået langt over 39 uger hvis det er den forlængelse der ender med at blive brugt, og man står præcis samme sted som ved udgangen af de 52 uger....måske endda værre fordi man i mellemtiden risikerer at få det dårligere pga det umenneskelige pres man er udsat for
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 16:38   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
BAN har jeg ikke meget tilovers for eller også er sygedagpenge loven helt til grin
ventede i 5 måneder på svar plus de 4 uger som kommunen havde til at svar
kommunen fik fuldt medhold
fordi jeg ikke var afklaret psykisk
på det tidspunkt mine sygedagpenge stoppede have jeg aldrig været hos en psykiater eller psykolog. Når min sygdom var fysisk
men de var da så flinke og skrive det kunne være en god i idé at opsøge en psykiater
men brugte tiden på at være indlagt i 2 måneder på et psykisk skadestue fordi jeg ikke kunne klare mere af denne uvished
de fandt så ud af jeg også var psykisk syg
så nu bruger kommunen den undskyldning at tage stilling til noget som helst
der kunne være behandlingsmuligheder
skal snart til møde på kommunen om bosted, fordi jeg ikke klare mig selv
hverken fysisk eller psykisk

har dog aldrig støt ind i, at nogen på kommunen har stillet spørgsmål tegn ved at jeg er meget syg.

Men det hele handler om arbejdsevne og behandlingsmuligheder
det er netop det som kan tage 5 år eller mere
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 17:51   #9
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg synes det er en helt grotesk historie du fortælle Især set i lyset af, at mange formentlig istedet for at ende med en førtidspension, kunne ende med at bidrage på arbejdsmarkedet i mange år....det er meget meget kortsigtet i mine øjne
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 18:00   #10
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Til Multe

Du skriver, at RP skal udarbejdes sammen med SB på kommunen.... Jeg fik bare min stukket i hånden og skulle selv udfylde den og så medbringe den til det næste møde jeg skulle til...dette var i august sidste år og fik den først til gennemlæsning og egne kommentarer i februar i år, med besked om, at den skulle returneres i underskrevet tilstand og så har jeg ikke set den siden.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. forlængelse eller afslag. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 26-06-2013 20:41
Afslag af forlængelse af sygedagpenge Culotten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 72 17-10-2012 20:14
Forlængelse af SDP, 2. afslag. Soleil Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 28-09-2012 16:44
Afslag på forlængelse af sdp ,kan ikke rigtig finde rundt. arh Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 28-09-2012 09:05
dagpenge - forlængelse - retlig mangel - ressourceprofil - konkret væsentlighed Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 0 19-10-2007 11:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension