K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2011, 13:26   #1
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
ny herinde og bøvl med sygedagpengestop

jeg er ny herinde og håber nogle kan hjælpe mig med den situation jeg er havnet i. Jeg har før været i systemet mange gange pga angst som jeg har haft i 16 år. Nu har jeg så gået sygemeldt i et år og kommunen har fra 1 april valgt ikke at forlænge min sygedagpenge. Lige pt går jeg på angstklinik og de har hele tiden sagt at fleksjob ville være løsningen for mig, og at jeg aldrig skal ud på alm arbejdsmarked igen. Jeg har været i en jobprøvning, men var der kun 2 dage, så fik jeg meget angst igen. Nu skal jeg så flyttes til en anden angstklinik, da de har andre værktøjer jeg kan hjælpes med pga den angst, men der kan gå op til 6 mdr før jeg kommer til. Kommunen mener så at jeg må på kontanthjælp nu, men vi har ikke råd til jeg skal gå på kontant hjælp særligt længe. Jeg kan bare ikke forstå jeg ik kan forlænges med sygedagpenge, når de jo ved jeg er i behandling, og at det er fleksjob de professionelle mener vi skal over i. kan kommunen da ikke nå at afgøre noget i en forlænget periode? ikke særligt fedt at bøde for man er syg med angst. Overvejer at raskmelde mig for at slippe for alt det bøvl, men det hjælper jo desværre heller ikke, for jeg kan jo ikke klare et almindeligt arbejde. Andre der har prøvet at være i min situation? og hvad kan man gøre? mvh maggie.
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 13:48   #2
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej maggie

Velkommen til

Jeg vil bestemt ikke råde dig, til at raskmelde dig.
Har du fået lavet en resourceprofil ? Har du fået aktindsigt i din sag ?

Jeg vil råde dig, til at klage over stoppet af sygedagpenge, dette skal du gøre skriftligt og personligt aflevere den og du skal bede om en kvittering for den.

Har du en fagforening der kan hjælpe dig ?

Nu har jeg givet dig et par oplysninger og jeg ved, at der kommer andre på banen, som ved meget mere om det end jeg gør

Held og lykke i din sag.

tlf_dame
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 14:14   #3
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
Jeg har sendt klage afsted idag, dog på mail. Ressourceprofil osv har jeg også lavet. De mener vidst ikke de kan forlænge sygedagpengene når jeg skal i yderligere behandling. men hvorfor skal jeg kontakte fagfoening? kan de da hjælpe?
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 14:19   #4
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Fagforeningen er altid god at have i baghånden, de kan alt det der med det juridiske f.eks. om kommunen har overholdt reglerne i din sag.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 00:22   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du burde kunne forlænges på sygedagpenge fordi du afvendter behandling, og eller afgøres efter det der kaldes ymerpragraffen, hvor du tilkendes fleksjob, og senere afgør timer og skånehensyn.

Men få hurtigt fat i din fagforening.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mere bøvl, Inger Webmaster K10 Nyheder 0 31-03-2011 02:20
bøvl med kommune sygedagpenge emeena Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-01-2011 13:09
200 forslag til mindre administrativt bøvl buster Politik og Samfund 1 02-01-2011 00:13
Fibromyalgi - bøvl med kommunen Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 10-09-2008 19:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension