K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2007, 21:45   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lediges "Min side"

Citat:
Folketingsmedlem Per Clausen (EL) har den 20. juli stillet følgende spørgsmål nr. S 5424, som hermed besvares.


Spørgsmål nr. S 5424:

”Vil ministeren redegøre for og konkretisere, hvilke nærmere analyser der kræves for at borgere og sagsbehandlere kan få en egentlig fælles digital indgang, jf. afbureaukratiseringsprojektet på beskæftigelsesområdets forslag 2.12.?”

Endeligt svar:

Forslaget om én fælles, digital indgang for borgere og sagsbehandlere vil blive gennemført på længere sigt. I oktober 2007 implementeres det første trin i form af ”Min side”, hvor borgere og sagsbehandlere har adgang til samme oplysninger om den lediges status. Der igangsættes også et pilotprojekt, hvor borgeren har mulighed for selv at booke samtaler i Jobcenteret.

Efterfølgende undersøges mulighederne for at udvide siden med alle beskæftigelsesrelaterede oplysninger om borgerne. En videre integration med én fælles indgang kræver imidlertid et omfattende analysearbejde, der desværre ikke kan konkretiseres på nuværende tidspunkt. Det forudsætter data- og snitfladesamkøring mellem en række IT-systemer, der ejes af forskellige myndigheder og leverandører, ligesom det optimalt skal omfatte alle målgrupper i beskæftigelsesindsatsen.

Med venlig hilsen


Claus Hjort Frederiksen
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...0807/index.htm
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2007, 02:02   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu kan jeg ikke huske linket men det kan være at Zuza også har det

Tror det er fra samme runde af §20 spørgsmål , der spørges ihvertfald ind til hvordan det kan være at man ved sådan en genial portal vil have at sagsbehandlere kan kontakte og formidle sig til borgen via en side til hver borger,
hvordan kan det så være at borgeren stadig skal ringe til sagsbehandleren altså ikke kan komme med spørgsmål eller forslag via en personlig side,

det skal åbenbart kun være nemmere for det offentlige ikke for borgerne de skal stadig nå at fange deres sagsbehandler i en times telefontid..

her i kommunen hvor jeg bor er det til at få fat i sagsbehandlers mail adresse men det er langt fra alle kommuner der har denne mulighed til rådighed for borgerne...

så i og for sig er det jo lidt strengt .. det offentlige skal du stå til rådighed for 24-7 omvendt skal de stå til rådighed for dig mellem 9-10 ...
  Besvar med citat
Gammel 09-08-2007, 02:07   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
OKI Zuza skal slappe af i dag

Jeg fandt selv spørgsmålet desværre er siden med svaret ikke til at se (siden kan ikke finde , hvorfor mon )

men her er spørgsmålet

Til beskæftigelsesministeren (Claus Hjort Frederiksen). (20/7 07) af:
Per Clausen (EL).

Når det af afbureaukratiseringsprojektet på beskæftigelsesområdet forslag 2.11 fremgår, at sagsbehandlere med tiden vil kunne give meddelelser til den ledige via »min side«, vil ministeren da redegøre for årsagen til, at den ledige ikke kan svare retur, men i stedet må kontakte sagsbehandleren telefonisk?


linket til spørgsmålet (og svaret hvis siden kommer op) er
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...0807/index.htm
  Besvar med citat
Gammel 09-08-2007, 18:12   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, mystisk, at det ikke virker...

Det virker stadigvæk ikke.

Det er forresten MEGET interessant, fordi fra januar næste år får de ledige EEN DAG til at svare på tilbud om job.

Det er godt nok stramme betingelser.

Tænk, hvis TDC IKKE har tid til at lave telefonen, så mister man sin kontanthjælp eller understøttelse.

Det er fan... flot.

Og med stigende arbejdsløshed fra nu af, som helt sikkert kommer, så bliver det jo lidt svært, når kommunens telefoner stadig ikke virker, og hvis de endelig gør, så har man EEN TIME til at komme igennem.

Og kommer man igennem, er sagsbehandleren sikkert syg, på ferie, til møde, optaget af anden samtale osv. osv.

Tju-hej, hvor det bare går godt i lille Danmark.

Og skulle man få et job, så kører hverken bus eller tog, så hvad nytter hele det cirkus?

For der er jo INGEN JOB TIL ALLE!!!!

zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2007, 20:42   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Så dukkede det op...

Læs her:

Citat:
Spørgsmål nr. S 5423:

”Når det af afbureaukratiseringsprojektet på beskæftigelsesområdets område 2.11 fremgår, at sagsbehandlere med tiden vil kunne give meddelelser til den ledige via ”Min side”, vil ministeren da redegøre for årsagen til, at den ledige ikke kan svare retur, men i stedet må kontakte sagsbehandleren telefonisk?”

Endeligt svar:

”Min side” er et skridt i retning af at lette sagsgangene både for sagsbehandleren og den enkelte ledige og vil efter den initiale lancering løbende blive optimeret.

En sådan trinvis fremgangsmåde er nødvendig i et projekt af denne størrelse. Det planlægges således efter implementeringen af ”Min side” at igangsætte forbedringer, der vil resultere i, at det bliver muligt for den ledige at aftale mødetider elektronisk.

I forbindelse med en sådan optimering vil det være naturligt at undersøge muligheden for, at den ledige ligeledes kan svare elektronisk tilbage til sagsbehandleren.


Med venlig hilsen

Claus Hjort Frederiksen
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2007, 22:13   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
NÅÅÅ det vil sige at det også er til rådighed for borgerne om 3-4 år ..
ja ja hvordan skulle vi dog have klaret os uden alle de kommune sammenlægninger

Utroligt at alt skal gå så hurtigt, hvorfor ikke vente med at lancere sådan noget til man ved om det virker og alt er i orden ...
  Besvar med citat
Gammel 16-08-2007, 22:40   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det gavner da telefonselskaberne, at de ledige får nogle ENORME telefonregninger, når de skal lytte til MUZAK i ventetiden.

Gad vide, hvor mange gange en starthjælpmodtager har råd til at ringe til kommunen?

Knus
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension