K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2011, 21:18   #1
anetteb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
anetteb er ny på vejen
HJÆÆÆÆÆLP

Jeg har startet en anden tråd der hedder "Er sygemeldt i Danmark og bor i Sverige. Hjælp!" Men starter også en her, da det måske kan give flere svar på mine spørgsmål.

Jeg er sygemeldt siden april 2010. Mine sygedagpenge udløber den 31. maj efter reglen om de 52 uger. Fik diagnosen fibromyalgi for lidt over en måned siden. Lige inden det ville kommunen stoppe mine sygedagpenge, men ændrede sig så pga diagnosen. Jeg kan aldrig vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men de agter nu igen at stoppe sygedagpengene, da de ikke kan indstille mig til fleks pga, at man ikke kan få ledighedsydelse når man bor i Sverige, så de kan ikke gøre mere for mig. Har dog kun fået beskeden af min sagsbehandler mundtligt i telefonen i tirsdags. Men der kommer nok meget snart et brev til mig i posten.

Nu til mine spørgsmål:

Jeg har ikke været til møde med min sagsbehandler siden i sommers. Skulle min sagsbehandler egentlig ikke indkaldt mig til et møde for, at ændre min ressourceprofil når der kom ændringer i min sag? (da jeg fik diagnosen og de fik besked om det først fra mig og så fra min læge) Og skal jeg ikke skrive under på den? (Jeg har aldrig skrevet under på nogen ressourceprofil i mit forløb)

Kan kommunen nægte at arbejdsprøve mig, når jeg aldrig kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked og bare stoppe sygedagpengene pga den ene regel om at jeg ikke kan få ledighedsydelse når jeg bor i Sverige? Der er stor risiko for at jeg ikke har nogen arbejdsevne og derfor skulle kunne indstilles til førtidspension.

Min læge har bla foreslået arbejdsprøvning i den sidste statusopdatering (eller hvad det nu hedder). Han ved godt at jeg er meget dårligt fungerende, kan knapt nok klare dagligdagen og netop derfor evt ender ud med førtidspension. Men foreslår selvfølgelig arbejdsprøvning, da det også er den egentlige vej til førtidspension. Han ved ikke noget om den regel omkring ledighedsydelse og har derfor nok ikke været så tydlig omkring min arbejdsevne, da han godt ved, at det jo egentlig er op til kommunen at bedømme den. Min sagsbehandler sagde til mig i telefonen, da jeg nævnte førtidspension, at der overhovedet ikke fremgår af de lægelige papirer, at jeg har så dårlig arbejdsevne.
Jeg skal til min læge på tirsdag og sætte ham ind i sagen. Tror I jeg kan bede ham om at udfylde en LÆ165, er det mon til nogen hjælp? Eller er det bedre at jeg efter besøget hos ham, skriver en mail til min sagsbehandler om, at jeg har været hos lægen? Læste nemlig i en tråd, at hvis jeg gør det, skal sagsbehandleren, anmode min læge om ny status...Nogen der ved om det passer?
Har ikke råd til at bede ham lave en lægeerklæring på min opfordring. For det er vel sådan at man selv skal betale for den, når ikke kommunen har anmodet om en?

Læste lige i en anden tråd, at der er en kommune der er ved at smide en borger af forsørgelse uden en afklaring. Er det også det kommunen er ved at gøre med mig? Hvad går en afklaring egentlig ud på?

Skal sagsbehandleren lave en ressourceprofil med det samme man kommer på sygedagpenge? Skal den opdateres i samarbejde med borgeren hver gang der sker ændringer i sagen? Skal borgeren skrive under på den, når der sker ændringer?

Det blev mange spørgsmål og lidt rodet, men håber der er nogen af I hjælpsomme mennesker herinde der kan hjælpe mig

Sidst redigeret af anetteb; 21-03-2011 kl. 11:59.
anetteb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension