K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2011, 22:07   #1
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Gladsaxe kommune trækker min sag i landrag

Min sag om ansøgning (05.10.2010) om førtidspension § 18, blev af ankenævnet hjemvist til kommunen, med mange påtegninger om fejl i sagen, i vejledningen og at de ikke har undersøgt nok.Ikke er blevet partshørt, er blevet mis-vejledt i forhold til hvilken pension der er søgt(se min tidligere tråd) Min sagsbehandler har så bedt min psykiater om en special.læge erklæring. Så langt så godt! Nu mener min sagsbehandler efter en snak med lægekonsulenten at denne mener, at der er struktuelle fejl i.

Citat" De strukturelle fejl vedrører opbygningen af dokumentet, som officielt skal foregå efter en ganske bestemt skabelon. Ligeledes forholder Psykiateren sig visse steder ganske kritisk til hvorvidt arbejdsprøvning er meningsfuldt. Dette har han strengt lægefagligt ikke belæg for at gøre vurderer man. Vi skal sådan set bare have den rent lægefaglige vurdering fremhævet, så jeg forestiller mig ikke at det bliver et kvalitativt nyt dokument" ?? Hvad betyder det ? Er det ikke at trække sagen ud pga bagateller??

Nævnet skrev dette:

Det ønskes yderligere specifikt vurderet om det er helbredsmæssigt forsvarligt at sende borger til et arbejdsprøvningsforløb eller om det vil forværre borgers tilstand. Herunder hvilke skånehensyn der eventuelt skulle tages til borgeren”.

Altså De spørger specifikt om psykiateren mener, at en arbejdsprøvning vil forværre min tilstand-og det gør han-det er et skånehensyn at lade være. Han mener at jeg slet ikke kan klare en arbejdsprøvning. Han laver en formel fejl vej at sige at den er nyttesløs.Det må han ikke udtale sig om, men hvad betyder det?-det er jo indlysende at den er nyttesløs hvis jeg ikke kan klare den- De har jo hans faglige mening om dét, de selv har spurgt om.

Ankenævnet giver mig iøvrigt ret i at jeg ikke ses at være vejledt om forskellen på behandling efter § 17 og 18 og at de dermed ikke kan udelukke at fejlen har haft betydning for min sags(retssikkerhedsloven § 10)
Hvad betyder det for mig? Er det evt. sådan at hvis jeg får min pension at den vil være med tilbagevirkende kraft?

Åhhh undskyld det blev lidt langt, men jeg har så meget at Tumle med inde i mit hoved og søger svar på de her ting.
Håber at nogen af jer søde mennesker her på k10 kan hjælpe mig
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 23:59   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad er der søgt efter? Altså hvilken §?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 01:22   #3
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvad er der søgt efter? Altså hvilken §?

VH Popiae
Der er søgt efter en § 18, selvom jeg troede det var en § 17.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 11:09   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ved ikke lige hvilken tråd:

det er bedst at blive i din første tråd, da det bliver for uoverskueligt for mange af os. I hvertfald for mig, jeg skal sidde med oplysningerne foran mig(Tråden) hvis jeg skal kunne give et ordentlig bur.

Kunne du ikke flytte din forespørgesl over til din oprindelig tråd?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 21:08   #5
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
[QUOTE=popiae;155790]Ved ikke lige hvilken tråd:

det er bedst at blive i din første tråd, da det bliver for uoverskueligt for mange af os. I hvertfald for mig, jeg skal sidde med oplysningerne foran mig(Tråden) hvis jeg skal kunne give et ordentlig bur.

Kunne du ikke flytte din forespørgesl over til din oprindelig tråd?

VH Popiae[/QUOTEHej Popiae, så er den flyttet, tænkte bare at det ville blive for meget, hvis jeg fortsatte i den tråd.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
chikane fra gladsaxe kommune shylock Dit og Dat 97 02-02-2013 22:13
Gladsaxe kommune??? samp Spørgsmål ang fleksjob 12 16-03-2012 15:20
herlev kommune kontra gladsaxe kommune basti Alt det andet 5 10-07-2011 19:03
Merudgiftsydelse § 100 i Gladsaxe kommune. Indiansummer Alt det andet 9 27-02-2011 13:48
Gladsaxe kommune vs Gentofte kommune Allstar Alt det andet 0 15-05-2010 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension