K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2011, 17:47   #1
Olliesmor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Olliesmor er ny på vejen
Exclamation Hvor står jeg efter revalideringen?

Hej

Jeg har lige et spørgsmål til alle jer kloge hoveder derude, som (desværre) har været længe i systemet:

Jeg er 35 år og langtidssygemeldt for 3. gang pga. stressrelateret angst. Jeg er pt. i virksomhedspraktik under revalideringsordningen med henblik på fuld tilbagevenden til arbejdsmarkedet, for det mener kommunen godt, at jeg kan, og de vil ikke høre tale om andre muligheder. I løbet af min nuværende sygemelding er jeg desuden blevet ramt af såkaldt "diffuse smerter", som nogle dage gør mig decideret uarbejdsdygtig og desuden har svækket mit immunforsvar.

Ved det sidste opfølgningsmøde gjorde min chef kommunen opmærksom på, at mit fremmøde var blevet mere ustabilt efter de sidst havde sat timeantallet op, og han anbefalede derfor, at jeg enten blev sat ned i tid igen i en periode eller i hvert fald ikke blev sat op i tid.

Kommunens svar var, at det var ikke en mulighed, og at jeg fremover skulle sættes op i tid med 2 timer hver 14. dag, til jeg havde 2 uger på fuld tid, og at jeg derefter var raskmeldt. Det var den besked, hun have fået med "hjemmefra", og sådan var det. Så hvordan praktikken var forløbet var sådan set underordnet...

Mit spørgsmål, som jeg også stillede praktikkonsulenten, er så: Jamen, hvad nu, hvis jeg ikke kan holde til de timer? Som det er nu, får jeg angstanfald flere gange om ugen og må medicineres og sove mig ud af dem. Kommunens holdning er, at det er ikke deres problem. Så hvor står jeg, når jeg er færdig med min praktik d. 9. april? De eneste muligheder, jeg kan se er: Jeg kan raskmelde mig og få dagpenge, men reelt ikke være i stand til at møde til nogen form for aktivering, og derfor blive dømt for "ikke at stå til rådighed for arbejdsmarkedet" og ryge ud af systemet. Eller jeg kan forblive sygemeldt, ryge på kontanthjælp og i begge tilfælde lade både mig selv og mine forældre gå konkurs, da de har garanteret for et lån i forbindelse med min tiltrængte skilsmisse (det er ikke billigt at sælge et hus i krisetider!)...

Har jeg nogle muligheder, jeg bare ikke kender til eller har overset?

Håber, nogle af "de erfarne rotter" derude kan hjælpe mig, for jeg synes godt nok, det ser sort ud...

Ved iøvrigt heller ikke helt om min tråd befinder sig det rette sted, men jeg tager chancen...
Olliesmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 18:07   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
hej jeg har været igennem det samme,
du skal kontakte din læge og skaffe dokumentation fx journaludskrift på , at du er langt ud over din grænse og nu magter du ikke går mere. kan du ikke 37 timer kan du det ikke og ingen redder dig bag efter,

det er kontanthjælp når du bryder din jobplan.


det kommunen siger er en hensigtserklæring, et stort ønske om at du kan presses i timer og raskmeldes dvs ude af deres system. en aktør vil også gerne have at det lykkedes så får de en bonus
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 18:28   #3
Olliesmor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Olliesmor er ny på vejen
Tak for dit indlæg Østerbro

Jeg flyttede til "udkantsdanmark" for et år siden pga. min dejlige kæreste og de billige huslejer. Desværre har man så også et ekstremt lille udvalg af læger at vælge imellem (læs: intet valg) - og ofte er de af den gamle skole. Det er min så også, og hans holdning er, at psykiske problemer bare er et modefænomen. Så hans støtte og opbakning er ikke just en, jeg kan regne med at få...
Olliesmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 18:37   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
det var værre så må du selv i gang
kig her under nyttige link-
Smerte Skema

Dag Skema ved Arbejdsprøvning/Afklaring - PDF

Dag Skema ved Arbejdsprøvning/Afklaring - Word

Uge Skema ved Arbejdsprøvning/Afklaring - PDF

Uge Skema ved Arbejdsprøvning/Afklaring - Word

Samtaleskema til §100 - Word
udfyld skemaerne og aflever til sagsbehandler.
har du notater i kalender siden det begyndte at blive værre så udfyld dem bagud
få virksomhed til at attestere at det er rigtigt( deres indtryk af hvornår og hvordan de flere timer belaster dig)
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 18:39   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du har selv givet alle svar
er helt enig med østerbro
mere læge dokumentation og helst endnu mere
når de bliver ved med at sige du skal tilbage på det ordinære arbejdsmarkedet
så kan dine lægepapir alså ikke være særlig stærke
i forhold til hvad du selv synes at kunne magte
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 18:40   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Olliesmor

Velkommen til k10.
Citat:
og at jeg fremover skulle sættes op i tid med 2 timer hver 14. dag, til jeg havde 2 uger på fuld tid, og at jeg derefter var raskmeldt.
Du bliver fejlinformeret !

Det er sagsbehandlerens pligt at tage udgangspunkt i borgerens situation !
Længere er den IKKE !

Læs Arbejdsevnemetodebogen : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Læs især
5.2 Kvalificering af sagsbehandlerens visitationsvurderinger
på side 58, og
7.2 Understøttelse af korrekte afgørelser
på side 87 og 88.

Bedst er det, hvis du orker at tryne hele bogen igennem.

Det er nødvendigt at tage sagen i egen hånd,
hvis du skal havne på det sted, der er det rigtige for DIG !

Når du har læst bogen (= BIBELEN ),
kan sagsbehandleren ikke længere bilde dig noget ind.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 22:51   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Aller først, skriver jeg ud fra at du ikke er i anden behandling end medicinsk, fordi dit indlæg lyder sådan, er det modsatte tilfældet så ret mig.

Du beskriver din læge af den gamle skole, sådan en gik jeg fra, over til en af knap så gammel, men stadig gammel.

Nu er det sådan at jeg har angt for kommunen, og derfor har partsrepensentant på, dog SKAL man deltage i møder hvis det foregår ved fx ens læge (ell hvor ens krop er en betingelse) en SB´er valgte så totalt at overhøre at jeg bare ikke kan og fik min læge med på den = møde hos læge = jeg SKAL! deltage = angstanfald.

Det endte med at jeg sad med angst ude i bilen, for komme ind kunne jeg ikke (jo bede min gemal bære mig, men jeg mener de (kommunen) har set rigeligt med angstanfald, ud over det faktum at ved at presse SÅ meget på mig selv, vil jeg kun forværre det, og muligvis ende med ikke at kunne tage til læge mere, heller) Efter noget tid kom gemal SB og læge ud, giraffens skulle lige beskues (ja MEGA ubehageligt) med det resultat at jeg siden har haft min læges FULDE opbakning.... hun havde set nok, og var RYSTET nok mener hun, hun har set angst før, men aldrig i DET format, hvad hun har set hid til er barnemad.

Min poiente er at du absolut intet får ud af at stramme dig and, i forhold til din læge, tvært imod.
Der til bør du uanset din læges holdning kontakte din læge, hver evig eneste gang du mærker det mindste, som bare minder om, også selv om at det virker totalt gak, grunden er den at det skal dokumenteres, for uden dok er der INGEN (i systemet) der tror på dig.

Hvis du ikke allerede har bedt din læge om en henvisning til udredning/behandling, så skal du se af at få det gjort, lige meget hvor din læge er fra i landet (måske du bliver overrasket)

Vil din læge ikke har du andre muligheder, end lige din egen læge, næste gang du har en nedtur af lidt større format, så kontakter du psyk-skadestue (læs tag der ind) og der forklarer du så at din egen læge ikke vil hjælpe dig videre til behandling/udredning.
Så vil du få forklart at de vil lave en anbefaling til din læge, en anbefaling lægerne stort set aldrig lader være med at følge. (og følger din læge den ikke så gentager du bare, virker det helller ikke er det i gang med en klage over lægen, idet lægen ikke opfylder sit lægeløfte hvis denne ikke følger anbefalingen.... meeen det gør lægerne nu for det meste)
1 2 3 er du rimelig hurtig i gang med en psykriater = du kan få mere tungtvejende lægelige udtalæelser til din sag. Ja ja når jeg skriver 1 2 3 er det fra din læge sender en henvisning til du er inde, 3-6 måneder alt efter.

Jeg er en smugle forvirret i forhopld til hvilken ydelse du modtager. Får du revalidering eller??

Får du revalideringsydelse, så hedder det KHJ, når/hvis du ikke følger din jobplan, sådan er det "bare" kun hvis du bliver langtidssygemeldt på ny sygdom, er der mulighed for sygedagpenge for fra, men der skal du samtidig have optjent retten til sygedagpenge (det er lidt mere kompliseret end som så)
Du skal vide, at i det man skriver under på en standart reva-plan, skriver man faktisk under på at man efter endt reva, er i stand til at klare sig selv (læs alm ledig altså KHJ) Ud over at man jo skriver under på de love der nu en gang er inden for reva, og en af dem er altså at afbrydes jobplanen hedder det KHJ.
Og klage over at du ikke er blevet vejledt/oplyst korrekt inden du skrev under kommer du ingen steder med, desværre.

Får du sygedagpenge, skal du naturligvis have det, i den tid du har ret til det.

At melde dig ledig, DÅRLIG ide, meget dårlig ide, for så erklærer du dig jo rask, og så er det altså derfra du skal starte din kamp med kommunen (for fra) Der til kan du resikere noget af et smæk, ved at snyde dig til dagpenge, dit snyderri vil blive opdaget, endda ret hurtigt, og så er du ligevidt, bare du så ikke kun skal klare dig på en KHJ, men samtidig lige har et smæk du skal betale af på oven i... så lad være med det, det kommer der bare ikke noget godt ud af.

En ting jeg bider mærke i, er at du ikke er særlig god til at få tingene på skrift, altså nej du får helt sikkkert ikke SB til af sig selv at skrive til dig at du skal op i tid (det mås de nemlig ikke sige) lige som du sten sikkert ikke vil kunne finde det i notaterne, i notaterne er det sten sikkert formuleret så det lyder som om at det er DIG der vil op i tid.
Det skal du ikke finde dig i, slut basta, så i fremtiden tager du en besider med til samtlige møder (det behøver ikke være den samme bare der er en med) og så skriver du efterfølgende et referat af mødet, alla:

Til mødet den bla bla kl det på reva bla (eller hvor det nu er foregået) forstod jeg på dig at du fra højere sted har fået besked på at sige til mig at jeg skal op på 37, på trods af at jeg forklarede at det ikke er muligt for mig idet jeg lider af bla bla bla, jævnfør lægentat bla bla bla (henvis evt til det der ligger i din sag, og vedlæg en kopi)
Er dette korrekt forstået? I så fald, ønsker jeg at modtage lov og § der giver kommunen denne ret til at forlange at jeg skal deltage i flere timer, end min krop magter (eller noget i den dur)

Til slut skriver du at du naturligvis forventer at brevet bliver lagt ind i dine sagsakter.

Nederst kan du vælge at lave en underskrifts plads til din besidder hvor du skriver: Jeg erklærer her med at jeg forstod mødet som det her over er beskrevet.

Så skal du bare se løjer, så begynder SB at blive MEGET varseom med at komme med forbudte udtalelser, specielt når du sørger for at have et vidne med dig, som lige skriver under på at vedkommende altså hørte det samme som dig.

Meningen er IKKE at du skal bruge det til at klage over SB, men til modbevis ved fejl i notatpligten, og modbevis når der bliver skrevet noget usandt i RP´en, der har sammenhæng med det der er foregårt til mødet, ud over meningen naturligvis er at få stoppet det pjat, fordi du ligepludselig ligger inde med ret belastende bevismatriale, som du KAN bruge, hvis det viser sig at de ikke tager dig alvorligt
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor står jeg drivhus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-02-2013 15:36
Hvor står jeg lige nu???..... Zippel Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 22-01-2012 07:20
Hvor står jeg nu :)? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 26 18-01-2012 01:45
Hvor står jeg henne nu?? lunamaria Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 63 02-06-2008 19:48
hvor står jeg majeli Alt det andet 15 12-03-2008 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension