K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2011, 11:20   #1
vikingqueen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
vikingqueen er ny på vejen
Question Kan det så betale sig???

Sps omkring løn, sygedagpenge mm
1. Før sygdom havde jeg gnsn løn på 13000,- mdl., under sygmelding fik jeg 11000, og nu hvor jeg knokler og skulle forestille at være deltidssygemeldt får jeg 10000? Hvordan beregner arbejdsgiver sygepenge?
2. Min løn er forsinket med flere dage hver gang fordi arbejdsgiver ikke får udfyldt papirer, og jeg skal beklage ved alle kreditorer?
3. Arbejdsgiver brokker sig over mgl refusion fra kommunen, og jeg føler mig ramt, er der noget jeg kan gøre?
4. Skal til samtale vedr fleks job, hvordan beregnes løn efter nuværende dvs 10000 eller de "goe gamle dage" 13000?
5. Kan det betale sig at have et fleksjob fremfor at skrue ned for alt og så klare sig selv på deltid?
VQ
vikingqueen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 11:39   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej...

1. Arbejdsgiver får refunderet de timer du er sygemeldt af kommunen, og det er 103.61kr i timen, resten betaler han selv som alm. løn.

4. løn ved et fleksjob, er den løn du selv kan forhandle dig frem til. Den del kommunen refunderer, er kun 1/2 eller 2/3 af grundlønnen.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 16:53   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hvis jeg forstår dig rigtigt - begrunder din arbejdsgiver din manglende løn(altså til tiden) med at h*n ikke har fået refusionen?

Hvis det er rigtigt forstået - såå er det bestemt ikke dit problem!
Og står der i kontrakten at du skal have din løn til den første i mdr - så
skal lønne falde der og ikke 2-5-8 dage senere...

Hvis du overvejer flex i den virksomhed ---- ja, så ville jeg nok overveje at få ALT ned på skrift....hvis du ikke har det...

Noget jeg ikke forstod rigtigt, må du være sød at fortælle mig det
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 15:49   #4
vikingqueen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
vikingqueen er ny på vejen
Unhappy

Ja min arbejdsgiver begrunder mgl løn med at kommunen stadig ikke har fremsendt refusion, så der er ikke råd til min løn?? Skal have løn sidste hver dag i md jvf kontrakt.
vikingqueen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 20:58   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
du skal have en møde på jobcenteret NU. for noget tyder på, at den er helt gal der hvor du er.. du skal jo tænke på at han pluslig stopper betalingen. og så skal du vide hvordan du så griber den an..

og hvis du står i en fagforening så vil jeg forslå du i stede tage kontakt til dem i denne uge.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 21:10   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej VQ,

Som jeg fortolker dit indlæg, forsinker din arbejdsgiver dine almindelige løn udbetalinger, idet kommunens refusionsdagpenge forsinkes ligeså ? Det holder da bare ikke.

Sygedagpenge en hjælpende foranstaltning til at få folk tilbage til arbejdsmarkedet i en eller anden form, det holder så bare ikke hvis det er "institutionerne/arbejdspladserne", der slår fejl, det må du tage fat i "desværre. Fleksjob er meget, meget sværere for dig at gå efter, så søg optimale forhold på det ordinære arbejdsmarked.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 10:03   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vikingqueen Se meddelelser
Sps omkring løn, sygedagpenge mm
1. Før sygdom havde jeg gnsn løn på 13000,- mdl., under sygmelding fik jeg 11000, og nu hvor jeg knokler og skulle forestille at være deltidssygemeldt får jeg 10000? Hvordan beregner arbejdsgiver sygepenge?VQ
Jeg forstår ikke, hvis det kan være lovligt
Da jeg var sygemeldt, i samtlige 9 mdr (eller deromkring) fik jeg min fulde, normale løn. Det var arbejdsgiver, der måtte æde løntabet (og jeg fik uanfægtet 3 gange mere i løn end dig), på trods af at det var en økonomisk trængt virksomhed, som havde flere langtidssygemeldinger at slås med

Jeg prøvede ikke at være deltidssygemeldt, men kan ikke se andet, end det må være de samme forhold, der er gældende

Du skal omgående kontakte din fagforening, for jeg tror vist din arbejdsgiver er lidt kreativ her
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2011, 11:06   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja helt sikkert tag fat i fagforeningen som Tassi skriver, og bed dem straks om at tage fat i din arbejdsgiver om opretholdelse af fuld løn til dig.

Mht. evt. fleksjob der skal du som min. have den overenskomstmæssige mindste løn på dit område. Timer og skånehensyn skal du sammen med kommunen og din arbejdsgiver blive enige om. Det kunne være en mulighed, hvis din arbejdsgiver er villig til at tilbyde dig fleksjob. Deltid på almindeligvis vil jo ikke være til din økonomiske fordel, så kan du få fleksjob hvor du er nu og gerne vil det, er det måske oplagt.

Tassi, jeg håber for din del at du kan få eller får TAE via din pensionsordning, så du ikke taber hele din tidligere indtægt på gulvet i forhold til at komme på offentlig forsørgelse, håber du har det på plads
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det betale sig? Fbr Spørgsmål ang fleksjob 15 30-09-2012 14:07
Kan en §17 betale sig? Lunise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-09-2011 18:17
Vil kommunen betale? Tullepigen90 Den nyttige viden vi alle har 3 18-12-2010 18:26
Betale for lægebesøg? Peppe Politik og Samfund 2 16-10-2010 15:45
Kan det betale sig sysse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-05-2006 22:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension