K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2011, 03:17   #1
Stinna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
Stinna er ny på vejen
fra sygedagpenge til kontant

Jeg er smidst på kontant efter 2 arbejdsprøvninger og en revalidering.
Jobcenteret skriver jeg er uden arbejdsmarkedsperspektiv og de ved godt jeg er syg.
Men de skriver samtidigt der ikke er mulighed for forlængelse og at alle muligheder ikke er udtømte.

Jeg har i desperation meldt mig ud af min a-kasse i fredags - men vil i desperation forsøge melde mig ind igen i morgen - eftersom den først ville gå i gang 1 april regner og håber jeg at i morgen kan ændres..trods jeg handlede i affekt fredag - men måske er det for sent og måske er det idiotisk? jeg er jo sendt på kontant nu(som ikke-rask).

Jeg har fået lavet en resourceplan på 30 sider for lang tid siden, husker jeg svagt, men de skriver jo samtidigt, at jeg er uden arbejdsmarkedsperspektiv i deres afgørelse om at jeg skal på kontant - så hvad med den resourceplan? og samtidigt skriver de i brevet at ike alle muligheder er udtømte!!på trods af to arbejdsprøvninger for 5 år siden og en revalidering hvor jeg brød sammen... - og jeg har samtidigt søgt førtidspension og fået det afslået af pensionsteamet...

Jeg har været hængt til tørre i systemet i 9 NI! år. På sygedagpenge!
Og så været i to arbejdsprøvninger for 6 år siden...og en mislykket revalidering igennem en anden aktør i kommunen.

Alle de 127 speciallæger jeg er blevet sent til og min læge gennem 20 år siger jeg nu skal på pension, selvom jeg reelt set - hvis jeg var rask havde måske 20 år på markedet endnu. Det er ikke med min gode vilje men for at være realist at jeg har søgt pension. Desværre.

Men jeg har langtidsstress og er blevet fejldiagnosticeret af flere omgange med bl.a. organfjernelse til følge og stofskiftesygdom...så de år har ingen dans på lagkage været.

Jeg sidder er og er i tvivl om det kan betale sig at klage for 111127 gang og om det er dumt at melde sig ud af sin a-kasse selvom jeg nu er "syg på kontant" - de har forløbigt sagt at de ikke vil kontakte mig før om tre måneder.

Jeg har haft og har sådan set stadig så lidt overskud at jeg nærmest ikke orker mere rent klagemæssigt og flere konfrontationer med kommunen osv...

Jeg går i forvejen til diverse kontroller regelmæssigt på to forskellige hospitaler for diverse.

Jeg ser ung ud af min alder og er relativt veltalende når jeg er udhvilet. Der er gjort regning uden vært hele vejen på det grundlag tror jeg.
Mit hjem er fuldkommen kaos. Det har selv en hjemmehjælpsvisitator sagt og i sammen åndedrag som hun sagde de ikke kunne hjælpe mig for jeg havde jo to arme og to ben...

Jeg er helt målløs og handlingslammet på mange måde.

Er der nogle der kan give mig nogle råd her?
Min psykiater der ikke har givet mig nogle diagnoser siger jeg nok skal komme ovenpå igen og han ved det er råt lige nu.

Jeg taler med ham cirka et par gange om måneden.

På forhånd tak for eventueller råd.
Stinna
Stinna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 08:39   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Først en begrebs forvirring der irritere lille mig lidt *ss* At klage er fx at klage over sagsbehandlingen, at anke er at anke fx et afslag eller en afgørelse.

Du skal da naturligvis anke, ISÆR fordi din ressourceårofil ikke er blevet opdateret som den skal, der ligger flere principafgøreldser på at det bare SKAL! være iorden.
Lige så skal du klart have med at de uden en opdatering af RP´en IKKE kan foretage en §7a vurdering .. og at den ikke er blevet foretaget er en gover en.
Sammen med §7a skal du huske at smide i hiovedet af dem at de IKKE må stille dig uden en fremtidig plan, OG at den SKAL træde i kraft i umidelbar tilknytning til stansningen af din ydelse. (jeg er også stanset uden en §7a... uden en plan, de nægter at foretage den vurdering før jeg møder personligt op på jobcenteret, hvilket jeg holder på de ikke må, i det jeg har en partsrepensentant på min sag. Det og meget meget mere i samme dur har jeg af sted lige nu, og veeeeeenter lige ca 7 måneder endnu)

A-kassen har jeg ikke et hak forstand på så der kan jeg ikke svare dig, men spurte du til fagforening, så var den en anden snak, ikke at jeg har ret meget erfaring med dem, og det lidt jeg har ikke er for det positive, men en fagforening i ryggen i en sygesag, er en klar fordel, fortæller anders erfaringer.

Du skriver du har haft søgt FP, jeg går ud fra at det var en §17 forandliggende (er det rigtigt)
Hvor længe er det siden?
Og hvis ikke er for længe siden, ankede du så med henvisning til dommerkendelsen fra Helsingør? (Det er §70 i lov om pension de bruger der, det stykke der fortæller at man godt kan fleksvisiteres selv om at man endnu ikke er afklaret, dommen kobler det sammen med at man ikke kan være for syg til FP og samtidig for rask til fleks)
Hvis for lang tid siden ankede du? og hvad var resultatet.

Selv om at det virker som en urimelig kamp, er det altså vigtigt at anke ALT hvad man ikke er enig i, at klage over, er en anden snak, på det punkt er det vigtigt at tage sine kanpe med omhug, for ellers kæører man altså træt i det, man skal ikke klage bare fordi man kan, men derimod anke bare fordi man kan, så fremt man er uenig, man kan selv sagt ikke få medhold i noget, hvis man ikke anker afslagene

Ved ikke at anke, så lader du dem vinde, skal de godt nok have liv til det?
Frem med en omgang vrede og kamgejst, og til tastaturet, jeg hepper på dig her fra *ss* hep hep
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 15:14   #3
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Stinna.


Enig i LUMs overvejelser og beskrivelser - her er videre uddybning - i forlængelse af disse overvejelser og beskrivelser:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stinna Se meddelelser
Jeg er smidt på kontant efter 2 arbejdsprøvninger og en revalidering.
Jobcenteret skriver jeg er uden arbejdsmarkedsperspektiv og de ved godt jeg er syg.

Godt de erkender, du er syg.

Men de skriver samtidigt der ikke er mulighed for forlængelse og at alle muligheder ikke er udtømte.

Men så skulle dine sygedagpenge vel forlænges efter § 27 stk. 4 i sygedagpengelov:

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,



Jeg har i desperation meldt mig ud af min a-kasse i fredags - men vil i desperation forsøge melde mig ind igen i morgen - eftersom den først ville gå i gang 1 april regner og håber jeg at i morgen kan ændres..trods jeg handlede i affekt fredag - men måske er det for sent og måske er det idiotisk? jeg er jo sendt på kontant nu(som ikke-rask).

Enig - meld dig ind igen!

Jeg har fået lavet en ressourceplan på 30 sider for lang tid siden, husker jeg svagt, men de skriver jo samtidigt, at jeg er uden arbejdsmarkedsperspektiv i deres afgørelse om at jeg skal på kontant - så hvad med den resourceplan? og samtidigt skriver de i brevet at ike alle muligheder er udtømte!!på trods af to arbejdsprøvninger for 5 år siden og en revalidering hvor jeg brød sammen... - og jeg har samtidigt søgt førtidspension og fået det afslået af pensionsteamet...

Men sygedagpenge må først varsles stoppet på baggrund af en aktuel opdateret ressourceprofil - med alle de nyeste lægefaglige og socialfaglige oplysninger i din sag - og med opsamling sidst i ressourceprofil, hvilken arbejdsmarkedsrettet foranstaltning kommunen videre peger på for dig.

Er det ikke sket i din sag - og er ressourceprofil ikke sendt til partshøring hos dig, om du har opdateringer og ændringer til ressourceprofil - så er afgørelse ikke foregået efter bogen i din sag!

Bestemmelser herom kan læses i § 28 i Lov om Sygedagpengelov og i § 4, 5 og 7a i lov og Retssikkerhed på det sociale område:

Fra Sygedagpengelov:

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Fra Retssikkerhedslov:

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.


Er disse love overholdt i din sag?

Læs mere her:

http://webcache.googleusercontent.co...www.google.com

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=132626

Og læs mere om love på område øverst på K10's forside under "Nyttige links".


Jeg har været hængt til tørre i systemet i 9 NI! år. På sygedagpenge!
Og så været i to arbejdsprøvninger for 6 år siden...og en mislykket revalidering igennem en anden aktør i kommunen.

Alle de 127 speciallæger jeg er blevet sendt til og min læge gennem 20 år siger jeg nu skal på pension, selvom jeg reelt set - hvis jeg var rask havde måske 20 år på markedet endnu. Det er ikke med min gode vilje men for at være realist at jeg har søgt pension. Desværre.

Har du aktindsigt i alle dine udtalelser og erklæringer fra dine læger - er dine lægers erklæringer citeret korrekt i ressourceprofil?

Det er vigtigt, lægeerklæringer er citeret korrekt i ressourceprofil - for en rigtig afgørelse i sag.

Bed om aktindsigt i din ressourceprofil igen - og meddel kommunen rettelser til ressourceprofil - hvor lægeerklæringer ikke er citeret korrekt.


Men jeg har langtidsstress og er blevet fejldiagnosticeret af flere omgange med bl.a. organfjernelse til følge og stofskiftesygdom...så de år har ingen dans på lagkage været.

Meget barskt - beskriv også det over for kommunen.

Jeg sidder er og er i tvivl om det kan betale sig at klage for 111127 gang og om det er dumt at melde sig ud af sin a-kasse selvom jeg nu er "syg på kontant" - de har forløbigt sagt at de ikke vil kontakte mig før om tre måneder.

Jeg har haft og har sådan set stadig så lidt overskud at jeg nærmest ikke orker mere rent klagemæssigt og flere konfrontationer med kommunen osv...

Jeg går i forvejen til diverse kontroller regelmæssigt på to forskellige hospitaler for diverse.

Jeg ser ung ud af min alder og er relativt veltalende når jeg er udhvilet. Der er gjort regning uden vært hele vejen på det grundlag tror jeg.

Mit hjem er fuldkommen kaos. Det har selv en hjemmehjælpsvisitator sagt og i sammen åndedrag som hun sagde de ikke kunne hjælpe mig for jeg havde jo to arme og to ben...

Bed om denne beskrivelse af afgørelse på skrift, så kan du klage over afgørelse.

Jeg er helt målløs og handlingslammet på mange måder.

Er der nogle der kan give mig nogle råd her?
Min psykiater der ikke har givet mig nogle diagnoser siger jeg nok skal komme ovenpå igen og han ved det er råt lige nu.

Jeg taler med ham cirka et par gange om måneden.

Hvad råder psykiater til i nuværende situation?

Bed Psykiater om al mulig støtte - han kan eks. hjælpe med aktindsigt i journalnotat fra din sag hos ham, som du kan have med til din sygedagpengesag i kommune - med nye oplysninger i din sag - så sag skulle genåbnes - på grund af nye lægefaglige oplysninger.

§ 28 i Sygedagpengelov og § 4, 5, 7a i Retssikkerhedslov skal overholdes ved sygedagpengestop.

Læs mere herom i link øverst på K10's forside tv under sygedagpengestop:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop


Disse regler ved sygedagpengestop - at der ikke er noget der hedder for syg til fleksjob og for rask til førtidspension - med resultat visitation til kontanthjælp - er understreget af Helsingørdom og af ymerparagraf - og af videre understreget af beskæftigelsesminister her i januar 2011:

Er regler herom tilgodeset i din sag?


Læs videre herom i disse links:

Om Helsingørdom: http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Om Helsingørdom: http://avisen.dk/syge-danskere-kan-f...ng_117054.aspx

Om Ymer§: SM A-38-02: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=A-38-02 og http://www.k10.dk/showpost.php?p=137621&postcount=6 og http://www.k10.dk/showthread.php?p=137759#post137759

Og her om beskæftigelsesministerens klare stadfæstelse af - hvis ikke fleksjob så førtidspension - ingen mellemvej for syg til fleks men for rask til førtidspension - jan. 2011: http://www.ft.dk/samling/20101/almde...556/948069.pdf

Læs mere i denne tråd om regler forud for sygedagpengestop: http://www.k10.dk/showthread.php?p=146273#post146273

Sidst redigeret af Katharina; 28-02-2011 kl. 18:21.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 16:19   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stinna Se meddelelser
Mit hjem er fuldkommen kaos. Det har selv en hjemmehjælpsvisitator sagt og i sammen åndedrag som hun sagde de ikke kunne hjælpe mig for jeg havde jo to arme og to ben...

Tag kontakt til din sagsbehandler i Socialforvaltningen og fortæl at du ikke kan holde dit hjem. Spørg om der er mulighed for at få en hjemmevejleder/støtte-kontaktperson. Det er IKKE en hjemmehjælper, men en person som kommer fx. et par timer om ugen og STØTTER en i at gøre tingene.

Mit hjem var kaos. Jeg kunne løfte en ting op fra gulvet, stirre håbløst på den og så ende med at lægge den i en anden bunke...
Jeg fik hjemmevejleder for et halvt år siden, og nu er bunkerne væk og jeg formår nogenlunde at holde det.
Hjemmevejlederen kommer nu hver 14. dag i op til to timer alt efter hvor længe der er brug for, og så hjælper hun mig med at få sat vasketøj over, lagt vasketøj på plads, komme til bunds i køkkenet og de andre ting der er sejlet lidt til siden sidst.

Se at få ringet og spurgt til muligheden!

----------------

Og så lige et par fif fra ét ekstremt rodehoved til et andet:

Sørg for kun at have 2 eller tre af hver størrelse tallerken, skål og så videre i køkkenskabet, fx. 3 glas og 3 kopper og fx. 5 af hver slags bestik.
Så bliver man nødt til at vaske op inden køkkenbordet er blevet overlæsset med beskidt service - og det er meget, meget mere overskueligt.

Hav to eller tre vasketøjskurve, så du sorterer vasketøjet i hvidt, kulørt og 60-graders når det lægges til vask. Det gør det lettere at overskue at putte det i vaskemaskinen.

Få dig nogle små kasser (evt. bare slik- eller vinkasser nede fra supermarkedet), og skriv på dem hvad der skal være i dem, bl.a.:

- Kontorting.
- Personlig hygiejne.
- Breve og papirer der bør gemmes (ikke kuverterne).
- Breve, papirer, aviser, reklamer osv. der skal smides ud (hvis du får reklamer og ikke har brug for dem og de bare ligger og flyder, så smut på posthuset og få "Reklamer nej tak". Tilbud kan man tjekke på tilbudonline.dk eller de enkelte butikkers hjemmesider).
- Nipsting (kun det der virkelig betyder noget for dig - resten smider du ud).
- Rengøringsartikler.
- Diverse.

Lav BITTESMÅ mål for dig selv. Ikke noget med at tænke "nu skal jeg altså få ryddet op stuen". Niksen, i stedet siger du til dig selv, at du i dag skal rydde op på fx. spisebordet. Og KUN der. Eller idag skal vaske alle glassene af. Ikke tallerkenerne og bestikket og så videre.

Når du så står og rydder op på bordet, har du en pose ved siden af dig som du smider det i der skal smides ud. Smid ALT ud som du ikke bruger.

Et af mine store problemer var, at jeg ikke kunne finde ud af at smide ting ud som ikke fejlede noget og/eller jeg muligvis og måske engang ville få brug for.
Den går ikke. Det eneste man får ud af det er, at det roder

En ting der hjalp mig var at løfte én ting op, kigge på den, sige højt til mig selv "gemmes eller smides ud?" og svare mig selv, så putte den i affaldsposen eller den kasse den hører til i, og tage den næste ting.
Det kan godt virke ret fjollet, men hvis det er det der skal til, så er det bestemt ikke fjollet.
Det krævede rent faktisk enormt stor koncentration for mig. Sæt et ur til at ringe efter fx. 15 minutter, og hold først pause når det ringer. Eller bestem dig for at du kun skal arbejde til det ringer, og det så er nok for i dag. Det er også helt okay at gøre sådan.

Lad være med at tænke at de og de ting burde være der og der. Skidt med det; bare ned i kasserne med dem. Så kan du tids nok begynde at finde pladser til det når du har fået tingene sorteret og ryddet hylder/skuffer/skabe. Fuldstændig ligegyldigt om det så varer et halvt år.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 17:36   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
annagw det med vasketøjet... jeg vasker mit i en stor pærevælding, bort set fra strik/uld vask, slut overstået, og man kan altså ikke se at det ikke er vasket soteret.

Nej jeg har ikke ret meget hvid vask, hvilket selv sagt er helt bevist.

Og så fylder jeg maskinen med det samme, så giver det helt sig selv, at få den sat i gang når den er fuld (jeg slipper dog ikke for en beskidt kurv, med en mand der vasker selv og 3 børn, så ryger der mindst 1 vask dagligt (faktisk 2 hver anden dag) kun fra mig selv og ungerne, og manden vil gerne vaske også, så, specielt mandag og tirsdag er svære dage mht vasktøjet *suk*

Netop vasketøjet er min HELT stor kæphest, det fungere bare slet ikke for mig, det hjalp meget at jeg gik over til at vaske i en pærevælding, og så bruger jeg kæmpe plastikkasser (Jysk Bilka ol stedder) til det rene, tit står det flere dage i de kasser, men ofte skal jeg så også kun ligge ca halvdelen sammen, for det er forduftet videre i molbysystemet i mellem tiden, fordelen er at når der så kommer nogen, er det super hurtigt lige at sætte ind i et andet rum, og pist borte fra folks å-syn.

Noget andet jeg gør, er IKKE at vaske ved lave temperaturer, igen helt bevist, for vandet skal altså helst op på 65 grader for at de felste uheldige bakterier mikrorganismer osv osv, bliver dræbt, der er sæben ikke den store hjælp, heller ikke sæberne beregnet til lave temperaturer. (og ja det var jeg fuldt ud klar over før man begyndte at oplyse om det i tv)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 19:08   #6
Stinna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
Stinna er ny på vejen
Nærmest grædefærdig af glæde vel at mærke over at blive hørt - og så af så mange men så mange gode råd.
Af hjertet tak for jeres indlevelse, tid mv.

Jeg vil printe ud på mit lokale jobcenter og svare og vende tilbage - lige nu er jeg træt.
Jeg har været på socialkontoret for jeg får først socialhjælp - måske og muligvis om op til 15 dage og skulle så søge til diverse.

Men jeg kan da kort fortælle....

Jobcenteret havde i fredags sendt mig til forkert socialkontor - da jeg har haft en støtteperson ½ år efter en forgiftning mv...for omtrent 1½ år siden - så flyttede voksenteamet til en anden bydel og der kom nye ledere...de gad ikke læse hvad min gamle støtte skrev sort på hvidt( at jeg havde brug for to timer ugentligt) og jeg blev faktisk lodret syltet - imens jeg oven i alt ande sygdom - havde 2 lungebetændelser sidste år samt en medicinforgiftning og andre alvorlige infektioner..

Det er så dem jeg skal tale med igen.... suk

Jeg var for svag til at tage derop hele sidste år, og drønked af at de ikke bare læste hvad min støtteperson i efteråret 2009 have skrevet - men når jeg ikke ville "drikke kaffe" med de nye i voksenteamet, der havde alle papirer og sluterklæring mv fra min forrige støtte - ja - så kunne jeg bare få lov "at passe mig selv".

Jeg var simpelthen for psykologisk svag, og jeg sagde og siden SKREG - et ordret - både til dem og til Mikkel Warming og til ankenævnet..men intet skete. Jeg kunne taste når jeg var mest frisk men ikke så meget andet. Lægge håndledene på laptoppen og skrive...

Jeg havde dog to, tre forskellige sporadisk ganske kort sidste forår helt i starten - efter jeg som sagt havde haft en rigtig god støtte i efteråret 2009, der var der en smule bedring. Men nu ser her værre ud end før jeg havde hende.

Så kom en hjemmehjælpsvisitator forbi omkring midsommer, jeg var som en slatten karklud, men nu optimistisk optimistisk - ja hun kunne da godt se at alt var kaos - og - skrev jeg selv fandt på diagnoser - da jeg læste det røg der en raket med rendyrket sort had imaginært - på tværs af min by i retning hende. Det gjorde mig bare så rasende og ked af det, at det slet slet ikke kan beskrives med ord.

Det man ikke kan se - det er nok ikke noget....
jeg har det med nu, til de flestes store undren! at gå rundt med fotografier på mig - af mig fra min barndom - efter i så mange år, at der er gjort regning uden vært både i hospitalsvæsen og ikke mindst kommunen, så er man i tvivl om man virkelig er sig selv. De smerter jeg har haft og det liv jeg lever det har jeg jo fået at vide jeg ikke lever - selvom lægeerklæringer og postbudet osv siger og ville sige noget andet. Mit postbud har været meget urolig og min lokale bibliotikar - min låsesmed mine naboer mv.

Jeg har måtte bide mig selv i armen. Men ombudsmanden er på det med kommunen nu, jeg cyklede derop med en stak fra af de tusinde papirer - fordi jeg har anket og ikke hørt et pip fra en Hummelsø eller hvad hun hedder i ankenævnet. En af hendes kollegaer tillod sig engang at skrive at at jeg sagde dette: "hun siger, hun har ondt i knæet" det var altså om mig...øh jeg har fået fjernet organ osv har en svulst - senskader fra hovedtraume, kronisk stofskiftesygdom osv...jeg fatter ikke at andre også kan holde det her ud, gad vide hvor mange der er døde helt konkret af denne fornedrende ikke-behandling??. Jeg fatter ikke, at det ikke er gået alvorligt galt i aggression mange steder - endnu. Det er så fornedrende, hvad man oplever. Hvad man som syg i DK kan være så uheldig at komme ud for at opleve..

Hjemmehjælpsvisitatoren skrev også nærmest som hånligt, at her var absolut kaos - men - at jeg ikke kunne få hjemmehjælp, jeg havde jo to arme og to ben... - OG beskrev i slet sarkastisk replik, hvordan jeg bare gik henover høje bunker overalt...

Hvad var logikken? jeg fatter intet. Skulle det være rart at bo sådan på snart tiende år? Mon ikke det er et udtryk for udbrændthed - træthed og magtesløshed i den forbindelse?

Min støtte i efteråret 2009 fik desværre nyt job. Det gik ellers en lille smule fremad - intil jeg blev moset ind i noget revalidering, i det efterår vedhj.a. en anden aktør.. så gik det helt af ******* til igen. Som min daværende gode støtte kunne se og opleve med et kvart øje og beskrev til sin chef.
Jeg gjorde mig umage og røg lige ned 7 skridt tilbage det var status så igen, og jeg fik samtidigt siden medicinforgiftning pga. jeg fik flere infektioner af stress og pist.. - ingen hjælp overhovedet og stadig ikke. Så hidkaldte jeg min gamle støtte, helt groggy og hun kom i december 2010 af sit gode hjerte - og var chokeret og ringede dem op...som de sagde i voksenteamet de nye onde der havde syltet løs.. - de var liiiiige ved at kontakte mig....

Så skulle jeg straks! til møde...straks det var i slutningen af januar - og der ville den nye vejleder være - for dissederet fysisk hjælp - det måtte jeg ikke få. Selvom bunkerne er imponerende Guleroden var den nye, og hun lød sød og rar og fornuftig og kvik - så kom jeg derop, og så hende den nye rare og så hende den uempatiske der havde været med til at sylte mit liv, så at sige, sidste år - ..den nye der var sød - ærvelig bærvelig - det var så ikke lige hende jeg kunne få(hun var kun en gulerod)...så fik jeg en der kom ud til mig og var meget højrøstet, så højrøstet jeg blev helt bange og fik ondt i maven af hende. Hun sagde også, at det kunne kun ikke gøre ved, sådan var hun bare, og i øvrigt vidste hun godt hun ikke kunne være på lige god for med alle sine borgere....
Godnat tænkte jeg bare. God helt nat.

Så blev jeg bange og sagde tak for kaffe og fuldte min intuition. Nej tak, denne dame passer helt sikkert til nogle men ikke til mig - hun er sikkert rar - med andre... så vil jeg hellere gå fuldkommen til, for det var en særdeles ubehagelig oplevelse, og vedkommende sagde også hun have fuldt mig hele tiden på sidelininien i mine mails skrevet til de andre ledere i det nye voksenteam vel at mærke...det gjorde ikke sagen mere behagelig for mig at tænke på, at hun var en af dem, der havde syltet lystigt, imens jeg var sokkesyg og kaos´et i min bolig på hjemmefronten hobede sig op - hele sidste år...det er altså ret lang tid at blive syltet og samtidigt få at vide det første halvår....hjælpen er lige ved at være på vej...lige ved..og så nårh nej ikke alligevel..

Så ville de hidkalde VISO, efter møde i januar - og jeg har skrevet under i januar og INTET hørt fra hverken dem eller voksenteamet - nu vil skæbnen så at det igen er dem jeg er presset til at lade mig konfrontere med, i og med jeg ikke får noget kontanthjælp før sidst i marts, og ikke kan klare mig med det jeg har nu, hvor jeg overgår til kontant fra sygedagpenge. Jeg har ringet så her i dag fra det forkerte socialkontor hvor en rådgiver forbarmede sig efter jeg havde siddet i kø i 1½ time, med en propfuld hob af desperate mennesker i nød, og fantastisk nok har jeg så i det "voksenteam" tilsyneladende fået en spritny sagsbehandler(nummer 1111227) i det team og det er jeg da positiv over - så længe det varer. Men hun er på ferie ......en dag af gangen. I morgen går jeg til borgerrådgiveren, hvor jeg har aftalt møde, jeg ved ikke hvor jeg skal starte, men jeg kan ikke overskue det hele selv - jeg printer alle gode råd ud og svare mere detaljeret senere. Og tager alt med til både borgerrådgiveren og min ombudskontakt - jeg skal muligvis også sende nyt til ankestyrelsen - arbejdsskadenævnet har jeg også fået nyt fra der skal til min læge osv.. - beskæftigelsesankenævnet skal også have up to date breve fra kommunen - og forsikringsankenævnet hvor jeg også har en sag pga min gruppelivsforsikring også har trampet på mig, imens jeg lå allemest ned sidste år og forrige år mv...
Kommunekarrussel flagrende vindmølle og lille robåd uden årer inde i mit hoved.
Forresten trak jeg i nødbremsen i min a-kasse i dag havde ellers meldt mig ud - aner ikke hvordan jeg skal financierer den men jeg har fået at vide at jeg ikke skal være medlem af a-kasse af dem for at få sygedagpenge og jeg har fået det modsatte at vide andetsteds - så jeg tør ikke andet før jeg ved helt præcis hvad der er hvad.

Jeg er sendt på kontant efter mirakuløst mange år på sygedagpenge men når de ikke har fortalt mig hvad jeg så skal når resourceplanen ikke holde i den form de har udformet den - når de selv skriver jeg er uden arbejdsmarkedsperspektiv og har været igennem 2 arbejdsprøvninger og en revalidering hvor jeg brød sammen - hvad i hulen med min øvrige sygehistorie har de så tænkt sig - så må jeg jo endnu engang være udtagelsen der bekræfter reglen og går videre ind i 10 år på sygedagpenge eller ????

jeg er et stort spørgsmåltegn - hvad er det meningen man skal været uddannet til som syg i dette syge samfund? kan vi lære det i skolen ?

Af hjertet tak fordi nogle lytter - det er det bedste jeg har gjort at skrive her.

Min læge og min psykiater er forstående også - det er godt. Min familie er nærmest ude af billedet af mange årsager og vennerne...ja det kræver jo også sin ven at se på sådan en social deroute - jeg er sikker på, at det ligefrem har gjort for ondt på mange at fornemme en gnist af den magtesløshed man bliver offer for, og det også muligvis er derfor, at de glimrer ved deres fravær. Jeg forstår såvel - vi har alle vores udfordringer.

Ja tak for hvis du lyttede - nu jeg så helt piftet af udmattelse. Men også lidt lettet.
Beklager sjuskefejl og gentagelser.
Mvh
S.
Stinna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 19:28   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Noget andet jeg gør, er IKKE at vaske ved lave temperaturer, igen helt bevist, for vandet skal altså helst op på 65 grader for at de felste uheldige bakterier mikrorganismer osv osv, bliver dræbt, der er sæben ikke den store hjælp, heller ikke sæberne beregnet til lave temperaturer. (og ja det var jeg fuldt ud klar over før man begyndte at oplyse om det i tv)
Selv Miljøstyrelsen siger, at man kan vaske ved 30 og 40 grader.
Jeg vasker da (naturligvis) viskestykker og karklude samt for det meste sengetøj og håndklæder ved 60 grader, men konsekvent at vaske ved 65 grader er da både skidt for miljøet, for elregningen og for tøjet.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 19:47   #8
Stinna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
Stinna er ny på vejen
Hej Katharina,

Jeg synes det er helt utroligt så vidende du synes at være - dejligt.
Desværre kan jeg ikke helt overskue alt det paragrafmæssige.

Jeg kludrer det hele rundt som du også kan læse i det jeg har skrevet i nedeste brev her før - jeg er ikke en ørn til så noget tråd noget så jeg troede jeg svarede alle der havde svaret mig.

Jeg har haft aktindsigt og kommenteret på resourceprofil mv og kommunen har siddet alle udtalelser overhørig fra diverse speciallæger...undtagen kommunens egen Mister Bang

som nogen måske har stiftet bekendtskab med?
Min psykiater sagde - lever han endnu? - han er da fuldkommen uegnet i det job.
Når man bare siger nej til ALLE og sidder alle andre lægers erklæringer overhørig - så er man jo ikke konsulent så er man enevældig

Jeg kan ikke få forlænget da jeg har været på sygedagpenge i NI ÅR!
OG
pensionsteamet i socialkontoret afslog ansøgning min pensionsansøgning - på baggrund af hvad der forelå efter et gyseligt møde hvor de dog virkede forstående - men pensionsteamet anbefalede i afslaget - skriftligt - sygedagpengekontoret, at sætte mig til neuropsykolog - hvilket sygedagpengekontoret ikke fandt nødvendigt - men blot afslog alt på det foreliggende grundlag UDEN AT SKELE TIL DIVERSE SPECIALLÆGEERKLÆRINGER....så nu er jeg syg på kontant

PARAGRAF 28 4 5 7....TJA KOMMUNEN SIDDER ALT OVERHØRIG! min læge og min psykiater ser ingen anden udvej end pension nu
og jeg frygter for hvordan min hjerne kan tage skade og have taget skade efter alle disse års stress med mistænkeliggørelse og pres oven i sygdom og fejldiagnosticeringer

min læge og min psykiater og andre specialister på feltet er fuldkommen målløse! over den slette behandling(og ikke-behandling) jeg har modtaget
Kommunen ved præcis hvad jeg har været igennem

"problemet" er bl.a. at jeg ser yngre ud end jeg er og kan virke frisk i al kaos - men det snyder - det ved dem der kender mig ALT om både læger og de få jeg er rigtig tæt på.

de gør regning uden vært de gør regning uden at skele til speciallægeerklæringer mv
jeg har så meget aktindsigt, at det fylder en trepersoners sofa i 1½ meters højde.........
Mvh
S
Stinna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 19:56   #9
Stinna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
Stinna er ny på vejen
tusind tak også til dig LUM

paragraf 7 - vil huske det

det er 5, 6 år siden jeg søgte fleks og så kom det med organ haløj og så stofskifte sygdom henover hele baduljen af forgiftning og fejldiagnosticering og jeg sku bare holde Kxxx for jeg fejlede jo ikk noget men sku bare ha lidt antipsykotisk og sådan ku vi alle ha det.... ho ho fejl på fejl - æv...

en eller to af mine rådgivere dengang sagde helt klart ja til fleks men teamet var imod

det hele er kaos - og det ved de og benytter sig af..
jo jo de mener ikke alle mulighder er udtømte...på trods af to prøvninger i 2004, 5 og en reva hvor jeg brød ned i 2009 vinteren

og førtids ja det blev søgt på det foranliggende materiale - det eksisterende materiale - en kubikmeter papirer INGEN kan overskue



træt nu - vender tilbage

Stinna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 20:04   #10
Stinna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
Stinna er ny på vejen
hej annagw,

mange tak for alle de gode råd
jeg har startet på det 127 gange men har sindsygt svært ved at skile mig af med ting og det er blevet værre

det er som en drug med de ting fordi jeg er blevet bange for at knytte mig til mennesker al den tid jeg er fejldiagnosticeret og fornedret i systemet

jg har ligesom bygget mig en imaginær voldgrav for at holde folk væk sådan ubevidst tror jeg.

Hver gang jeg har været ked at det har jeg klunset ekstra meget - jeg har jo ikke i alle årene vidst hvor noget som helst bar hen og jeg har været tonse-alene med det meste.

Jeg har lånt mange bøger om emnet og de har forputtet sig i bunkerne - ulæste mange af dem

jeg har talt med feng shui konsulenter på messer og læst ryd op i dit rod

men alt sammen kræver også organisatorisk overblik og koncentration - .........

Jeg ved ikke hvor jeg skal hente det overskud - jeg er helt blanket af.
Jeg venter på noget de kalder VISO - som en anden godot i et teaterstykke...
Jeg har ventet i laaaang tid nu på det ene og det andet

Jeg håber det lysner i øst

mvh
s
Stinna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kontant hjælp? elton Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 29-04-2013 14:18
Kontant hjælp? Trex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 19-10-2012 05:40
dr1, kontant og sygedagpengestop østerbro Politik og Samfund 25 01-03-2011 00:02
Kontant Formue mus0025 Alt det andet 14 20-05-2010 21:01
Kontant Maj-Britt Alt det andet 0 26-08-2008 09:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension