K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2011, 14:03   #1
China
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
China er ny på vejen
Har jeg anket for sent

Jeg er 45år og har været selvstændig erhvervsdrivende de sidste 15år. Klaret mig fint - i højt gir.

Så i efteråret 2009 fik jeg det psykisk dårligt og blev sygemeldt. Kort efter fik jeg konstateret ADHD. Jeg røg helt ned i kulkælderen og fik antidepressivt, men kom heldigvis i august 2010 til en psykiater og har nu i denne uge fået en yderligere diagnose Bipolar lidelse.

Jeg har fulgt behandlingsforløb hos psykolog, neurolog og psykiater igennem de sidste henholdvis 8 - 10 måneder og idag er jeg via samtaler og medicin ved at være ganske stabil.

Mine SD ophørte i oktober 2010, da min reserve sagsbehandler, som jeg kun så den ene gang, da min oprindelige sagbehandler var på barsel og han var vikar for hende.
SD ophørte, da vikaren vurderede, at jeg var for "dårlig" til at indgå i et forløb om arbejdsafklaring.
Jeg blev bedt om at leve af min formue og derefter søge kontanthjælp.

Jeg troede at sagsbehandleren havde ret, men kan nu læse i mange indlæg her på K10, at jeg kan finde mindst 2 årsager til at mine SD skulle have været forlænget efter 52 uger.
Jeg ankede min sag d. 4. februar og har nu idag været til møde på Jobcenteret, hvor en ny sagsbehandler desværre havde booket både mig og en anden ind på samme tid????
Sagbehandleren havde derfor ikke haft tid til at gennemlæse min sag og jeg har fået ny tid til tirsdag.

Det jeg gerne vil have hjælp til er:

Kan SD kontoret afvise mig, da min klage/anke er mere en 4 uger gammel?

Den sagsbehandler vikar, der i okt. 2011 stoppede mine SD, har jo ikke overholdt reglerne, da jeg var underbehandling og hvis han mente jeg var for syg til arbejdsafklaring, hvorfor har han så ikke fulgt op på min sag og sendt mig videre i systemet? (dette har jeg læst mig til her på K10)

Håber på jeres hjælp
M.v.h
China er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 14:25   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af China Se meddelelser
Jeg er 45år og har været selvstændig erhvervsdrivende de sidste 15år. Klaret mig fint - i højt gir.

Så i efteråret 2009 fik jeg det psykisk dårligt og blev sygemeldt. Kort efter fik jeg konstateret ADHD. Jeg røg helt ned i kulkælderen og fik antidepressivt, men kom heldigvis i august 2010 til en psykiater og har nu i denne uge fået en yderligere diagnose Bipolar lidelse.

Jeg har fulgt behandlingsforløb hos psykolog, neurolog og psykiater igennem de sidste henholdvis 8 - 10 måneder og idag er jeg via samtaler og medicin ved at være ganske stabil.

Mine SD ophørte i oktober 2010, da min reserve sagsbehandler, som jeg kun så den ene gang, da min oprindelige sagbehandler var på barsel og han var vikar for hende.
SD ophørte, da vikaren vurderede, at jeg var for "dårlig" til at indgå i et forløb om arbejdsafklaring.
Jeg blev bedt om at leve af min formue og derefter søge kontanthjælp.

Jeg troede at sagsbehandleren havde ret, men kan nu læse i mange indlæg her på K10, at jeg kan finde mindst 2 årsager til at mine SD skulle have været forlænget efter 52 uger.
Jeg ankede min sag d. 4. februar og har nu idag været til møde på Jobcenteret, hvor en ny sagsbehandler desværre havde booket både mig og en anden ind på samme tid????
Sagbehandleren havde derfor ikke haft tid til at gennemlæse min sag og jeg har fået ny tid til tirsdag.

Det jeg gerne vil have hjælp til er:

Kan SD kontoret afvise mig, da min klage/anke er mere en 4 uger gammel?

Den sagsbehandler vikar, der i okt. 2011 stoppede mine SD, har jo ikke overholdt reglerne, da jeg var underbehandling og hvis han mente jeg var for syg til arbejdsafklaring, hvorfor har han så ikke fulgt op på min sag og sendt mig videre i systemet? (dette har jeg læst mig til her på K10)

Håber på jeres hjælp
M.v.h
Fik du klagevejledning dengang dine sygedagpenge stoppede?
Blev du informeret om, hvorfor dine sygedagpenge ikke kunne forlænges ift forlængelsesparagrafferne?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 14:47   #3
China
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
China er ny på vejen
Hej

Super tak for hurtig respons.

Jeg fik denne beskrivelse nederst i ressourceprofilen:

På baggrund af pgl. psykisk tilstand, samt den sidste forandring i hendes privatliv, og flytning til ny bolig. Alle disse omstændigheder gør, at hun ikke er parat til at medvirke aktivt for at afklare sin arbejdsevne og hun er dermed ude af stand til at vende tilbage til arbejdsmarkedet på nuværende tidspunkt.
Dags dato stoppes sygedagpenge sag og overdrager den til kontantshjælpsafdelingen mhp. at afklare arbejds evner og forbedre hendes mulighed for tilbagevendende til arbejdsmarkedet i fremtiden.

Jeg havde valgt at blive separeret efter 17års ægteskab, men det var mit eget valg og jeg har ikke haft alvorlig nedtur af det. Så hvorfor han nævner det ved jeg ikke.

M.v.h
China er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 14:48   #4
China
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
China er ny på vejen
Ups glemte lige at skrive, at nej jeg fik ikke klage vejledning
China er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 15:15   #5
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af China Se meddelelser
Ups glemte lige at skrive, at nej jeg fik ikke klage vejledning
Der må lige nogle andre på banen, da min egen hjerne er lidt stegt disse dage pgra min egen kamp. Men jeg er ret sikker på at afgørelsen må betragtes som ugyldig, når der ikke følger en klagevejledning med

Og så mener jeg ikke, der er nogen tidsfrist
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 18:07   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bliv her på DIN tråd....

Kære China

Læs og FORSTÅ.:

Sygedagpengestop.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Har du godkendt DIN Ressourceprofil? S.U. inden du modtog varslet om sygedagpengestop.


Arbejdsevnemetoden.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet


Klagemuligheder.: http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Klagefrist.: http://www.k10.dk/showthread.php?t=16470

som er LOVBUNDEN med enkelte undtagelser. Altid på 4 uger=28 dage på minuttet og må ALDRIG glemmes mere.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 18:49   #7
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
hvis der ikke var medgivet klagevejledning sammen med den skriftlige afgørelse om standsning af sygedagpenge så gælder klagefristen på 4 uger først fra du modtager klagevejledning

du begærer også aktindsigt hvis du ikke allerede har gjort det

Samtidig ville jeg så også bede om at få genoptaget dine sygedagpenge igen fra dags dato.
For jeg går udfra du stadig har dagpengeret i din a kasse og så selvfølgelig begrunde med når kommunen nu mener du er afklaringsklar så kan forlænges med op til 39 uger.

Jeg kan godt følge hvis sygepenge ikke kan forlænges hvis du har været i deres øjne så de ikke mente du kunne afklares nu, men hvor er argumenterne og lægeudtalelserne der udelukkede det dengang i oktober?

Hvis du nu på kontanthjælp klar til afklaring kan jeg ikke se nogen grund til hvorfor du så ikke nu skulle kunne afklares på sygedagpenge.

Hvad synes andre herinde og du selv?

Kunne der være en fornuftig tanke i blot at søge om genoptagelse og så anke det istedet hvis afslag?

Såfremt du evt er mere klar nu er der måske bedre argumenter for genoptagelse.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 23:51   #8
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Hvis du ikke har fået en klagevejledning i forbindelse med afgørelsen kan du som udgangspunkt stadig klage. Som Ladybird skriver gælder 4-ugersfristen fra det tidspunkt hvor du modtager klagefristen.

MEN vær dog opmærksom på at hvis der går for lang tid så kan klagen afslås med henvisning til at der simpelthen er gået for lang tid - uanset at du ikke har fået klagevejledning. Jeg mener dog at der skal gå længere tid end i dit tilfælde - men klag med det samme for at være sikker.

Mht. til selve afslaget er det svært at sige noget konkret om rimeligheden uden at kende sagen i flere detaljer, men der er ingen tvivl om at kommunen kan afslå at forlænge efter § 27, stk. 1, nr. 2 (afklaring) hvis kommunen mener at det på grund af igangværende langvarig behandling ikke er muligt at få dig endeligt afklaret inden for de 39 uger som der kan forlænges med.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 00:42   #9
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Jeg har lige fået undervisning i skolen om det med at klage og er der ikke en frist på før du har fået en ny frist på skrift, du har ikke haft mulighed for at klage når du ikke ved at du kan og hvem den skal henstilles til. derudover er der i landet netop en masse sygedagpengesager der bliver taget op igen da vikarer og anden aktører ikke må tage dise beslutninger læs her
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 00:44   #10
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
hov linket kom ikke med


http://forsiden.3f.dk/article/201102...8/2140/NYHEDER

der er flere af slagsen hvis du søger efter dem

Håber det kan hjælpe.

Mange hilsner fra

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sejr til kræftsyg bliver anket. supersus Politik og Samfund 4 22-01-2012 09:21
Du, som har anket indkøbsordning til Soc. Ankenævn, er du på K10? Carmen Alt det andet 0 02-03-2011 18:56
Hvornår får jeg svar? anket afslag på ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-11-2010 17:50
har nogle anket en fritidsulykkeforsikring og vundet ?? pjuske Dit og Dat 3 28-11-2008 14:11
anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen dorte At søge førtidspension 31 24-08-2007 09:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension