K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2011, 11:20   #1
Effy
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2011
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Effy er ny på vejen
Ressourceprofil

Hej

Jeg læser hele tiden at der skal laves en ressourceprofil når kommunen stopper ens sygedagpenge. Gælder det også når , den stoppes pga jeg sendte et brev (opfølgningsbrev) 2 dage forsent?

Jeg prøvede at anke, for jeg lå i sengen efter en fejloperation og kunne ikke gå. Men fik afslag. Alt dette var tilbage i sommer 09. Og fordi jeg ikke har været rask siden er det samme sag som kører og jeg er ikke berettiget til sygedagpenge.
Jeg er lige fyret fra mit job og nu fået kontanthjælp. Jeg har også haft min fagforening ind over, men har ikke fået nogen hjælp derfra.

Men jeg har ikke fået lavet nogen ressourceprofil?

Hilsen Effy.
Effy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 11:39   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Effy,

Hvad mener du med opfølgnings brev ?

Kommunen kan stoppe dine sygedagpenge når varighedsbegrænsningen ophører dvs. efter 52 uger, forinden skal du dog varsles herom. Dette skal ske senest 2 uger før sdp. og kaldes en partshøring. Efter stoppet har du 4 uger til at klage til kommunen og derefter videre til BAN.

Selvfølgelig skal du have modtaget en ressourceprofil senest efter sdp. udløb, har du ikke dette ? Alternativt er det et klart klage pkt. Det er dog for sent at klage for det der skete tilbage i 2009 er jeg bange for.

Nu er du så blevet fyret ?? Var det det samme sted hvor du var i forbindelse med at du røg ud af sdp. i 2009 ? Har du ikke en opsigelses periode ? Du kan nok ikke komme på sdp. igen, da man her skal have været på arb.markedet uafbrudt i 18 mdr. min. 120 timer pr. mdr. Har du evt. en TAE (tab af erhvervsevne forsikring) du kan få til udbetaling via din pensionsordning, så bør du undersøge dette. Hvordan afklares du så videre nu ??


EE

Sidst redigeret af Enteneller; 20-02-2011 kl. 11:48.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 11:50   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du fik afslag på anken ?

Der er andre regler for at stoppe sygedagpenge hvis det er fordi man ikke reagere ,men hvis du har været indlagt og kan dokumentere dette så lyder det på mig sindsygt at de stopper dine sygedagpenge, har du i anken forklaret grundigt hvorfor du ikke mødte op og dokumenteret dette ??

Du skriver at du ikke har nogen ressourceprofil nogen kalder den for en arbejdsevnevudering kan det tænkes at din hedder det ?

Tror det bliver meget svært at få genoptaget sygedagpenge der er stoppet for så længe siden, men har de stoppet dem med den begrundelse du skriver og uden ressourceprofil så ville jeg da klart prøve at gå videre med det...

Jeg fik selv for mange år siden stoppet mine sygedagpenge på ulovligt grundlag og det lykkedes mig aldrig at komme igennem med klager osv .. men nok også fordi jeg i mellem tiden var flyttet til anden kommune ...

Hvad nu hvor du stadig er sygemeldt er kommunen så stadig ikke igang med en ressourceprofil ?

Selv om du er på kontanthjælp så forandre det ikke ved det aspekt at der skal findes ud af noget ...

Så hvis jeg var dig så ville jeg starte med at søge aktindsigt og finde ud af hvad der helt nøjagtigt ligger i din sag både mht stop og afklaring ...

Din fagforening lyder meget ringe ...

Men du må nok skrive lidt mere også om hvorvidt din sygdom er stationær og det er skrevet af læger , har kommunen indhentet papir på dig osv...

Men start med aktindsigt , der ligger en formular til det under nyttige link ..

og husk bliv i den samme tråd, så er det nemmere for andre at hjælpe dig
  Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 12:24   #4
Effy
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2011
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Effy er ny på vejen
Hej

Med opfølgningsbrev mener jeg de breve som de sender når man er syg, om man stadig er syg ( ved ikke hvad de hedder ) oplysnings skemaet!

Jeg kan se her at afgørelsen er truffet eftersygedagpengelovens §21 stk.1 nr 3

Jeg ankede også afgørelsen, men jeg var ikke indlagt, jeg lå hjemme med mange smerter og kunne ikke gå. Jeg fandt først ud af senere at der var sket en fejloperation. så ankede med den begrundelse at jeg var nyoprerert og var sengeliggende og derfor ikke kunne komme til postkassen. Faktisk havde brevet forputtet sig i reklamerne og det var min datter som havde tømt postkassen...er alene med min datter. Men fik afslag.

Jeg har været i samme job lige siden og ikke været til et eneste møde med kommunen. Der er ikke nævnt noget som helst ang. ressourceprofil eller arbejdsevnevurdering.

Jo der er en opsigelses periode men den er udløbet nu.
Det er rigtigt nok at jeg kan få dækket mit tab via min pensionsordning, men det kan man bare kun hvis jeg var på sygedagpenge....ikke på kontanthjælp!

Jeg skal til mit første møde imorgen kl 16 så er spændt, jeg skal være med i et forsøg siger de, hvor jeg bliver fulgt tæt? møde en gang om ugen?? Jeg ved ikke hvad det går ud på!!

Jeg har fået et varigt men på 10% efter operationen, jeg har stadig smerter og har efterfølgende fået 2 nye operationer..

Derudover har jeg problemer med mit stofskifte som giver mig mange gener, bla ledsmerter og dårlig hukommelse.....heheh må hele tiden gå tilbage til jeres brev for at se alle de spørgsmål og kronisk hovedpine og bla bla bla....

håber jeg har svaret på det hele.

Effy.
Effy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 09:19   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder umiddelbart som om, det er et forsøg værd at anke over sygedagpengestop.

Hvor lang tid fik du sygedagpenge?

Og har de forsøgt på anden vis at kontakte dig efter du kom hjem fra sygehuset?

Hvis du har fået mundtlig besked på, at du ikke kan klage, be da om aktindsigt, da dette må fremgå.

Ps du kan anke direkte til statsforvaltningen, med dit afslag, og få dem til at enten behandle sagen, og udbede sig svar fra kommunen, eller hjemvise sagen til behandling i kommunen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 09:51   #6
Effy
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2011
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Effy er ny på vejen
Hej

Jeg var på sygedagpenge i 1 måned.
Nej jeg er overhoved ikke blevet kontaktet siden.
Jeg har anket og fik afslag. Jeg vil bede om aktindsigt idag, så kigger jeg lidt mere på sagen..derefter overvejer en klage??

Tak for jeres svar.
Effy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 18:30   #7
Effy
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2011
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Effy er ny på vejen
Så kom jeg endelig til mit første møde....det gik meget godt. Jeg skal svare på nogle spørgsmål til min ressourceprofil og jeg skal til egen læge og få en general helbredsattest.
Men da jeg bad om akt indsigt i min sag ( kopi herfra ) gik det galt.
Det kan jeg ikke få, sagde hun. Min sag starter idag og alle de gamle parpirer er i en stor bunke i kælderen??
Jeg sagde hun havde 10 dage til det, så må hun jo bede om hjælp?
Men jeg skal ikke regne med at jeg får noget som helst, for hvad skal jeg bruge det til sagde hun?
Jeg sagde at jeg bare vil ha dem så jeg selv kan følge med i sagen, har jo været på reva før osv..

men nu får jeg at se, jeg får nok intet.

hmm
Effy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 19:50   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Effy, du har RET TIL aktindsigt, jævnfør "Fovaltningsloven", § 16.

Anmod om det skriftligt - der er skema på K10's forside under nyttige links.

Aflevér det personligt, medbring extra print til stempel, dato og underskrift, så du kan dokumentere, at det er modtaget.

Du skal have aktindsigten inden for de næste 10 kalenderdage.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 20:02   #9
Effy
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2011
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Effy er ny på vejen
Jeg tog også kopi/skema med herfra siden. Hun skrev ikke under på at hun fik det. Det bliver spændende at se om 10 dage så?
Ellers må jeg sende en klage til borgmesteren.
Effy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 21:48   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Effy Se meddelelser
Jeg tog også kopi/skema med herfra siden. Hun skrev ikke under på at hun fik det. Det bliver spændende at se om 10 dage så?
Ellers må jeg sende en klage til borgmesteren.
Sådan en begæring, og alt andet, som du afleverer på kommunen, skal du aflevere ved skranken og bede om en kvittering på, at de har modtaget den.

Hvis jeg var dig ville jeg glemme alt om den du har afleveret til sb, og så lave en ny, som du afleverer ved skranken o.s.v.

Første gang jeg modtog aktindsigt manglede der lægepapirer, som jeg vidste, at de havde.
Jeg klagede over det, og efter et godt stykke tid dukkede de op.

I mellemtiden havde jeg fået en anden sb, og da jeg fortalte hende, at jeg ikke kunne forstå, at disse lægepapirer ikke var med, for jeg havde jo hørt min tidligere sb nævne dem mens hun sad og kiggede på pc-skærmen, så undrede hun sig, for så gamle papirer lå nede i kælderen.

Så selvom de er langt væk, så er de altså til at finde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension