K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2011, 23:54   #1
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Sygedagpengestop helt ind til benet....

Jeg har læst det om sygedagpengestop på forsiden hvor der bl. a er anført

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Gælder det både ved en alm varighedsbegrænsning og forlængelse?

Og hvad så, hvis de ikke kan lave afgørelsen fordi de mangler papirer af den ene eller anden art....fx fra lægen....så kan jeg læse rundt omkring, at de må udsætte afgørelsen. Men så overholder de jo ikke §7a idet de jo så bare kan undlade at lave afgørelsen indtil man reelt er faldet for varighedsbegrænsingen, ikke?

Og hvis det så alligevel er lovligt, skal de så i det mindste ikke oplyse om det?

Og hvis jo, hvor længe før skal de gøre det? (er der nogen § på det også?)

Sidst redigeret af Håber; 19-02-2011 kl. 00:55.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 22:22   #2
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Der er ikke nogen praksis på området om hvorvidt kommunen er forpligtet til at lave en vurdering inden der træffes afgørelse om stop af § 24, men hvor kommunen samtidig træffer afgørelse om udsættelse af afgørelse efter § 27.

Min holdning er at der ikke kan stilles krav om § 7a vurdering i dette tilfælde før kommunen træffer afgørelse om § 27.

Begrundelsen for at udsætte afgørelse om § 27 er netop at sagen er utilstrækkeligt oplyst, og at det dermed er uafklaret om vedkommende fortsat er berettiget til dagpenge (forlængelse). Dermed savner det mening at sige at kommunen skal være i stand til at lave en detaljeret vurdering af hvilke beskæftigelsesfremmende foranstaltninger det er nødvendigt at iværksætte på det tidspunkt. Sagen er jo netop utilstrækkeligt oplyst til at lave denne vurdering.

Derfor giver det først mening at lave § 7a vurderingen på det tidspunkt hvor sagen er tilstrækkeligt oplsyt til at kommunen kan træffe afgørelse efter § 27 (og afslår at forlænge).

Men som sagt, så er der ingen praksis på området.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jamen - jeg er helt!!!! KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 12 08-06-2012 21:27
Uha.. jeg er helt NY!! Linedk Spørgsmål ang fleksjob 1 21-02-2010 09:34
Helt til grin! Hammershus Politik og Samfund 18 30-04-2009 21:55
Den er helt gal ! Stella Politik og Samfund 0 24-10-2007 10:51
Helt nedtromlet Susanne Jeg er kommet i praktik. 6 06-12-2006 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension