K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2007, 09:34   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Notatspligt

Hallo...Hvad er notatspligt...i loven står der at kommunen skal notere alle samtaler med borgeren ?

Er der nogen der har oplevet at deres aktindsigt totalt mangler notater om de samtaler der foregår mellem dig og sagsbehandler ?

Hvad gør kommunerne...optager de samtaler ?

Jeg har undret mig over at samtaler ikke er noteret I aktindsigt.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2007, 17:31   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Stella

Jeg har lagt mærke til i min nylige aktindsigt, at både sagsbehandler og jobkonsulent har noteret samtaler med mig, altså ligesom skrevet et lille resume af samtalen. Jeg har dog også lagt mærke til, at de ikke har gjort det helt konsekvent - altså der er ikke noteret noget ved hver henvendelse...
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2007, 17:46   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jamen det er det jeg mener ...den sidste lange samtale jeg havde med sagsbehandleren står der intet om ...INTET .

jeg har haft en sagsb. som var fantastisk god som skrev alt ind ...men siden står der nærmest intet.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2007, 12:08   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nej, det er skræmmende, at mens det lynhurtigt får konsekvenser for os, hvis vi ikke overholder vores forpligtelser, så forvalter kommunen loven som det passer dem!
Det er da til at blive helt vanvittig af!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2007, 12:28   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja ...hvis man så siger noget om det ...hvilket er helt normalt for en intelligent borger I et demokratisk land så bliver de rasende...fordi man er syg betyder jo ikke man er åndssvag vel...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2007, 00:10   #6
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 17
cl8 er rigtig godt på vej
Uha - min kommunen laver endda falske notater. Der skulle iflg. min journal være foretaget 4 opfølgninger på mig siden februar. De to af dem er med en uges mellemrum - den ene pr tlf og den anden personligt fremmøde..... jeg må være et spøgelse......... har ihvertfald hverken talt i tlf eller været til møde
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2007, 15:17   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Notatpligt
I sager, hvor der vil blive truffet afgørelse af en forvaltningsmyndighed, skal en myndighed, der mundtligt modtager oplysninger vedrørende en sags faktiske omstændigheder, der er af betydning for sagens afgørelse, eller som på anden måde er bekendt med sådanne oplysninger, gøre notat om indholdet af oplysningerne. Det gælder dog ikke, såfremt oplysningerne i øvrigt fremgår af sagens dokumenter.


Kommuner har generelt problemer med at overholde notat pligten, derfor kan det være en god ide at når man snakker med sin sagsbehandler så skriver man selv tid og dato ned samt hvad samtalen handlede om (eller endnu bedre optag samtalen )
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension