K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2007, 20:35   #1
helle2440
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2007
Indlæg: 19
Styrke: 17
helle2440 er ny på vejen
Førtidspension og arbejde

Hej! Jeg vil gerne høre om der er nogen der ved hvor mange timer man må arbejde pr. uge som førtidspensionist uden at risikere at blive vurderet "rask nok" til at arbejde igen. Jeg har læst et sted at man højst må have 3 timers lønnet arbejde pr. uge. Kan det passe? Jeg kan nemlig godt arbejde 6-7 timer ugenligt, så er der nogen der ved noget om timeantal?
Hilsen Helle2440
helle2440 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2007, 21:53   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Helle2440

Det med 3 timer kan vist ikke passe, da man må have en indtægt på op til 60.000 kr. pr. år oveni pensionen.

Det er ikke nemt at finde noget om timeantal. Umiddelbart lyder dit timeantal som ok, da det jo ligger under de 12,5 timer pr. uge, som fleksjobordningen giver mulighed for.

Der er en indtægtsgrænse, når man er på pension. Cirka 60.000 og evt. boligstøtte påvirkes.

Du kan selv prøve at lede videre her. Der er også links til love mv.

Det lader til, at det er en individuel vurdering, som kommunen foretager.

Citat:
Løn- og arbejdsvilkår
Løn- og arbejdsvilkår aftales mellem dig og arbejdsgiveren i samarbejde med de faglige organisationer.


Løntilskud
For at få tilskud til skånejob skal jobbet godkendes som rimeligt af kommunen. Det er den kommune, hvor du bor, der skal godkende skånejobbet.


http://borger.dk/portal/page/pr02/bo...skaanejob/info

Håber, du bliver lidt klogere, ellers kan andre på siden måske bidrage med mere.

zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2007, 08:00   #3
helle2440
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2007
Indlæg: 19
Styrke: 17
helle2440 er ny på vejen
Hej Zuza og tak for dit svar. Så har jeg et tillægsspørgsmål. Er det nødvendigt at det er skånejob? Kan det ikke være beskæftigelse der ikke er støttet? Jeg spørger fordi jeg bla. har mulighed for at arbejde med undervisning på en aftenskole og med privat undervisning.
Hilsen Helle2440
helle2440 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2007, 10:18   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question Er det nyt ? eller en brøler ?

På hjemmesiden Socialtengagement fra BM står der noget meget mærkeligt ? Enten har de lavet loven om eller også er det en kæmpebrøler ???

http://www.socialtengagement.dk/sw11...FQgwlAodCVPRbA


Skånejob - Løntilskud til ansættelse af førtidspensioner

Hvor søger man
Tilskuddet søges i jobcenteret, og det er også jobcenteret der udbetaler tilskuddet.
Værd at vide om rekruttering af medarbejdere med

* handicap
* misbrugsproblemer

Skånejob med løntilskud - og fleksjob - skal medvirke til at sikre mennesker, der ikke har den fulde arbejdsevne, en plads på arbejdsmarkedet.
Ordningen giver mulighed for, at førtidspensionister ved at få del i arbejdslivet får en øget livskvalitet, og virksomhederne får mulighed for at få en arbejdskraft, styrke mangfoldigheden på arbejdspladsen og løse en vigtig opgave.

En virksomhed skal typisk tage stilling til spørgsmålet om skånejob i følgende situationer:

* En medarbejder får tilkendt pension og ønsker at blive på eller komme tilbage til virksomheden.
* En jobkonsulent fra jobcenteret har kontaktet virksomheden for at skaffe et skånejob til en person, der bevilget fleksjob, men som er ledig.
* En virksomhed har en række opgaver, man mener kan løses af en person i skånejob, og virksomheden henvender sig derfor til kommunens jobkonsulent for at få henvist en person til jobbet.

Skånejobordningen omfatter mennesker, der har fået pension efter lov om social pension. For at få en social førtidspension skal arbejdsevnen være varigt nedsat. Nedsættelsen skal være af et sådant omfang, at ingen andre støtteordninger, herunder fleksjob, vil hjælpe personen i arbejde.

I og med at der er tale om mennesker med varig nedsættelse af arbejdsevnen, betyder det naturligvis, at der er grænser for, hvad vedkommende kan præstere. Hvilke opgaver og hvor mange timer om ugen, jobbet skal være på , aftales mellem virksomheden og pågældende. Et tilbud skal være rimeligt, og det er kommunen, der vurderer, om det også er tilfældet.

Ordningen administreres af jobcenteret. Dvs., at jobcenteret bevilger tilskud og sørger for blanketter og udbetaling af tilskud. Desuden er det i jobcenteret, der kan hentes vejledning om ordningen og evt. bistand til at finde et skånejob.

I jobcenteregi vil man af og til høre en skånejobber omtalt som en 2.6’er. Dette refererer til den paragraf i beskæftigelsesloven hvor skånejobberne er omtalt - §2 nr. 6.


hEJ HELLE DU MÅ GERNE ARBEJDE OG TJENE OP TIL 60.000 KR OM ÅRET OG DET BEHØVER IKKE VÆRE SKÅNEJOB, MEN FOR AT VÆRE HELT SIKKER SÅ RING TIL PENSIONSKONTORET OG SPØRG...

Sidst redigeret af Stella; 02-08-2007 kl. 10:28.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2007, 13:20   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg ville også sikre mig, hvis jeg var dig.

Måske du selv kan lede videre her:

http://www.ijobnu.dk/sw4113.asp

zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2007, 21:58   #6
helle2440
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2007
Indlæg: 19
Styrke: 17
helle2440 er ny på vejen
Tak for svarene! Hilsen helle2440
helle2440 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og arbejde? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-10-2012 11:47
Førtidspension/arbejde/flex NPH Alt det andet 3 08-08-2011 14:13
Førtidspension og arbejde custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-07-2010 22:31
Arbejde og førtidspension graver Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 13-05-2010 17:57
Førtidspension og arbejde zuza Et godt link! 2 08-05-2009 10:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension