K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2011, 13:12   #1
mettekragesand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 2
Styrke: 0
mettekragesand er ny på vejen
Talking mine sygedagpenge er stoppet

Jeg har gået sygemeldt siden januar 2010 med en deprission, som de mente det var dengang.
Jeg har nu gået til nogle test via distriktpsykiatrien på sygehuset og jeg afventer at få den endelige diagnose stillet, men de mener jeg også er psykisk syg, så jeg er ikke i stand til at arbejde.
Jobcenter stopper sygedagpenge d. 28-2 og jeg fik afvide d. 3-2 at der ville gå et par måneder så havde jeg min diagnose..
Men jeg kan ikke få forlænget mine sygedagpenge, da der ingen diagnose er stillet, siger de?? og jeg kan ikke få kontant hjælp da jeg er gift, vi står til at skal sælge hus og bil, hvis jeg ingen penge får...
Hvad skal jeg gøre?
Har søgt om agtindsigt og har klaget pr. telefon...
er tvunget til at starte i arbejde igen p.g.a. det her....og det samme var galt tilbage i 2008....
mettekragesand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 15:02   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mettekragesand Se meddelelser
Jeg har gået sygemeldt siden januar 2010 med en deprission, som de mente det var dengang.
Jeg har nu gået til nogle test via distriktpsykiatrien på sygehuset og jeg afventer at få den endelige diagnose stillet, men de mener jeg også er psykisk syg, så jeg er ikke i stand til at arbejde.
Jobcenter stopper sygedagpenge d. 28-2 og jeg fik afvide d. 3-2 at der ville gå et par måneder så havde jeg min diagnose..
Men jeg kan ikke få forlænget mine sygedagpenge, da der ingen diagnose er stillet, siger de?? og jeg kan ikke få kontant hjælp da jeg er gift, vi står til at skal sælge hus og bil, hvis jeg ingen penge får...
Hvad skal jeg gøre?
Har søgt om agtindsigt og har klaget pr. telefon...
er tvunget til at starte i arbejde igen p.g.a. det her....og det samme var galt tilbage i 2008....

Er du blevet partshørt i sagen, inden afgørelse på stop af sygedagpenge?

Ved du hvilke akter, de har lagt til grund forud for afgørelsen på stop af sygedagpenge? Har de nyeste informationer fra din læge umiddelbart ca. 14 dage før partshøring eller afgørelse? Hvis nej og du mener, der er nye oplysninger om dit helbred, som kommunen ikke kender til, kan du tilføje det til klagen - evt. få fat i journaloplysninger fra speciallæge/læge og aflevere det til dem.

Jeg synes ikke, de bør give stop på ydelsen, bare fordi der ikke er stillet diagnose, det er arbejdsevnen, de bør se på, og om der er behandlingsmuligheder, om hvornår du kan blive rask.. osv.

Håber du har set sygedagpengestoppet i linket på forsiden venstre side. Tjek den med de punkter som betingelse for forlængelse af sygedagpenge..... Hvis der var noget der, du ikke er blevet opmærksom på.

Måske flere der kan give dig nyttige oplysninger.

Ellers afvent kommunens revurdering af din klagesag. De har 4 uger til at se på din klage over stop af sygedagpenge.

Hvis du er i fagforening, kan du kontakte dem og høre, om de vil hjælpe dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 15:42   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis der går et par måneder inden diagnose foreligger så er der den mulighed at du søger førtidspension på forliggende grundlag ...(§ 17 på forliggende grundlag)

Så må de ikke stoppe dine sygedagpenge ... før end afgørelse (men det er jo ikke sikkert at du får pension langt fra )

Du er nok nød til at skrive noget mere hvis der er nogen der skal kunne hjælpe dig ..

Har du en ressourceprofil ?
hvad er konklusionen på den ?
Hvad mener kommunen at du kan ?
hvordan forestiller de sig at du skal komme tilbage på ordinært marked ?
Hvad står der i brevet hvor de varsler stop ?
Har de fulgt §7a
Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
er det endnu en af de der smarte afgørelser hvor kommuner er begyndt at stoppe sygedagpenge med lovning om at genoptage dem hvis det findes berettiget ?

Mange spørgsmål kan du se

Kan du ikke prøve at svare på noget af alt det, så er det meget nemmere at hjælpe dig

og husk at holde det hele i samme tråd
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De har taget mine sygedagpenge wesse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 10-07-2013 22:06
Sygedagpenge stoppet! STOR misforståelse sara7 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 38 06-11-2011 21:42
mine sygedagenge er stoppet Viva Alt det andet 8 31-08-2010 16:23
Sygedagpenge stoppet DorteG Din historie 35 21-11-2009 00:37
Kan de stoppe mine sygedagpenge? Camille De Unge 7 25-06-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension