K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2011, 13:04   #1
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Hvad skal der ske nu?

FOR *****, SGU & FOR *******!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Har lige talt med min advokat, dom nu kunne fortælle mig at kommunen har AL mulig grund til at sende mig ud af sygedagpengesystemet, fordi neurospykologen har sagt at der er en reel behandlingsmulighed (selvom den ikke kan forbedre mit fortionsnieveau.
Min advokat har søgt om førtidspension til mig, men eftersom at neurospykologen har krevet dette i min udredning, kan jeg ikke få FTP.

Jeg står nu midt i ingenting åbenbart, fordi smider de mig ud, kan jeg ikke længere få sygedagpenge, men min mand tjener for meget til jeg at jeg kan få kontanthjælp.
Hvilket efterlader os ude i noget ****!! :-/ ØKONOMISK SET.

Jeg er for syg til at kunne komme på arbejdsmarkedet, men samtidig for rask til at kunne få en førtidspension.

Jeg føler mig enormt magtesløs - og jeg ved godt hvad dette ******* gør ved mig :-/
Jeg får det meget værre, får sindsygt mange flere smerter og uvisheden gør det ikke bedre.

Jeg er seriøst ved at opgive det hele nu - hvorfor kæmpe når jeg alligevel ikke kan hjælpes....

Jeg kan ikke se nogle muligheder, og desværre føler jeg ikke lige min advokat er til megen hjælp....
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 13:15   #2
mettekragesand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 2
Styrke: 0
mettekragesand er ny på vejen
din advokat burde da kunne gøre et eller andet??
hvad siger din egen læge?? de har somregel meget at skulle have sagt...
mettekragesand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 13:32   #3
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mettekragesand Se meddelelser
din advokat burde da kunne gøre et eller andet??
hvad siger din egen læge?? de har somregel meget at skulle have sagt...
Min advokat, ved jeg intet om lige nu. Jeg magter ingenting, så får min mand til at kontakte advokaten

Mht min læge så kan jeg ik få fat i hende mere i dag, så venter til imorgen..
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 14:16   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du burde jo være oplagt til en §27 stk 4 hvis der er en erkendelse af at du IKKE kan komme tilbage på det ordinære marked ...

Så gør lige din advokat opmærksom på den her hvis den skulle være glippet
Citat:
§27 stk 4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
Nu har du startet en ny tråd kan kun anbefale at man bliver i gammel tråd så er der meget større mulighed for at finde ud af hvad der foregår og vejlede derefter...

Så jeg aner jo ikke om du er flekser på sygedagpenge eller hvor længe du har været på sygedagpenge og om det du har fået fra neuropsykolog også gør at du ikke ville kunne visiteres til fleks fordi de mener du kan komme helt tilbage på det ordinære marked ..

Derfor bliv altid i samme tråd
  Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 14:40   #5
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Du burde jo være oplagt til en §27 stk 4 hvis der er en erkendelse af at du IKKE kan komme tilbage på det ordinære marked ...

Så gør lige din advokat opmærksom på den her hvis den skulle være glippet


Nu har du startet en ny tråd kan kun anbefale at man bliver i gammel tråd så er der meget større mulighed for at finde ud af hvad der foregår og vejlede derefter...

Så jeg aner jo ikke om du er flekser på sygedagpenge eller hvor længe du har været på sygedagpenge og om det du har fået fra neuropsykolog også gør at du ikke ville kunne visiteres til fleks fordi de mener du kan komme helt tilbage på det ordinære marked ..

Derfor bliv altid i samme tråd
Takker - hiver lige den gamle frem så
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 16:56   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Du burde jo være oplagt til en §27 stk 4 hvis der er en erkendelse af at du IKKE kan komme tilbage på det ordinære marked ...[/B]
HEJDEN --->
Vær sød at skrive hvilken lov du henviser til når du skriver paragraffer.
Det gør det krop umuligt at finde frem til noget når ikke der henvises til den pågældende lov.
Og derudover er det del af i Forumreglerne herinde at man skal linke til sider man citerer...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
hvad mon der nu skal ske. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 10-09-2012 22:35
Hvad skal der til...... MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2011 12:06
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension