K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2007, 22:18   #1
klarkurs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2007
Lokation: Jeg bor i Københavns Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 17
klarkurs er ny på vejen
Dejlig oplevelse!

I dag, i Café Sygemeldt, mødte 12 fantastisk inspirerende og givende sygemeldte og ledige fleksjobbere frem.
Her var oplæg ved "Holistisk kiropraktor" Helle Feddersen, som næsten fik loftet til at løfte sig i begejstring!! - Hvor er det dog berigende at opleve hvordan tilstanden kan ændres fra ensomhed og isolation til nærvær og samhørighed, når mennesker i samme situation samles!

Jeg glæder mig til at opleve at endnu flere sygemeldte og ledige fleksjobbere giver sig selv mulighed for at få fokus på håbet, ønskerne og mulighederne for forandring!
De allerbedste hilsner fra en glad arrangør!
Susanne
klarkurs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2007, 18:05   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Susanne

Det er da dejligt at høre, at 12 mennesker fik det bedre.

Men jeg er bare lidt sortseer, fordi jeg har læst mange triste historier her og på nettet om, at 16.000 arbejdsløse fleksere kastes rundt i systemet.

Mange af de 16.000 var sikkert bedre tjent med at få en førtidspension, få noget ro i sjælen og økonomien.
Mange af de 16.000 lider samtidig af sygdomme, som kommunerne har "kureret" på mystisk vis.

Og så er det, jeg undrer mig over, at man kan få det så godt efter eet besøg i din cafe.

Hvor længe holder denne følelse? Indtil næste møde på kommunen? Eller ved næste møde med jobkonsulenten?

Det nytter ikke meget at have ønske og at se mulighed for en forandring, og man selv gør alt, hvad er er muligt for at komme i beskæftigelse, hvis kommunen så af en eller anden grund er selve forhindringen.

Og kommunale forhindringer er der jo masser af - selv sådan en som manglende refusionsbetaling til arbejdsgiverne er en KÆMPE barriere for fleksjobbere.

Har du et bud på, hvordan man på lang sigt bliver optimist af det?

Og hvad nytter det, at en holistisk kiropraktor skal have mange, mange penge for at hjælpe fattige og syge med sygdomme, som det offentlige ikke anerkender?

Jeg ser kun et resultat:

Det bliver som kunstigt åndedræt - eller som at tisse i bukserne.

Man får det bedre den dag - eller måske i et par dage - for så derefter at ryge endnu længere ned i kulkælderen, når virkeligheden på kommunen og jobmarkedet melder sig - og et eftersyn på bankkontoen efter et besøg hos en alternativ behandler.

Jeg håber, du har et bud på ovenstående.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2007, 01:33   #3
klarkurs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2007
Lokation: Jeg bor i Københavns Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 17
klarkurs er ny på vejen
Om at få det bedre!

Hej Zuza!
Tak for din respons!
Jeg er fuldstændig enig med dig i at situationen ser rigtig svær ud for et uacceptabelt antal mennesker, hvad enten de er på den ene eller anden offentlige ydelse!
At jeg laver arrangementer for sygemeldte og ledige fleksjobbere gør hverken lovgivningen eller situationen bedre generelt set.
- Men at være med til at give folk en god oplevelse, midt i alt det der er frygteligt svært - det er en fantastisk glæde for mig! - Hvad enten det er en tur i tivoli eller andre oplevelser, som giver et lille lys i mørket, så synes jeg det er berigende at det overhovedet kan ske!
Min erfaring, bl.a. i arbejdet med sygemeldte og ledige fleksjobbere gennem flere år er at det har stor betydning for éns tilstand når man er sammen med andre i samme situation. Oplevelsen af samhørighed, anerkendelse af sin situation, trygheden og fornemmelsen af at kunne bidrage med hvad man kommer med bevirker faktisk, at man kan glemme (bare et øjeblik, eller et par timer) at livet er hård, svært og pinefuldt. - Det kan give en smule overskud til at komme videre og flere sygemeldte har fundet sammen og støtter hinanden.
Jeg har flere eksempler på, at Café Sygemeldt - og også mine torsdagsarrangementer, har bragt folk sammen og skabt nye venskaber. Uanset hvem der har været oplægsholder! - Og det varmer mit hjerte.
Det er min hensigt med at lave dét jeg gør.
Håber det var et svar du kan bruge.
De bedste hilsner fra
Susanne
klarkurs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2007, 23:05   #4
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
God når det lykkes...

Selvom et arrangement ikke ændrer alt - vil jeg give en hånd og et klap på skulderen til alle de initiativer der er med til at holde modet oppe. K10 ændrer ikke heller alt men (for mig i hvertfald) er det rart at finde ud af, at jeg ikke er den eneste uden et job. Når man alle steder kan læse, at arbejdsmarkedet skriger på arbejdskraft, og de fleste familie, venner, naboer osv har gode job. Ja så kan det godt være ensomt at få afslag...Held og lykke til alle - og hold modet oppe!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2007, 13:34   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak for svaret, Susanne.

Ja, du har ret i, at man har brug for positive oplevelser - også selvom det kun er en time.

Og ja, Susanne og Ida, det er rart at vide, at man ikke står alene med problemerne.

Men jeg savner desværre noget mere langsigtet og ikke bare "et plaster på såret".

Jeg har for mange gange oplevet at håbe på, at NU sker der snart noget godt, for så at ryge endnu længere ned.

Håbet bliver sværere og sværere at holde sig oppe på, som årene går.
Ja, jeg skrev ÅR.

Og jeg er IKKE sikker på, at fremtiden ser lysere ud med den debat, der føres i medierne om dræbersnegle, skattenedsættelser osv.

Mennesket er ikke i centrum mere. KUN PENGE!!!
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
æv oplevelse med kollega DaisyBoo Accept fra vores omgivelser 17 01-11-2009 21:05
Dejlig besked Sommerfugl Spørgsmål ang fleksjob 3 05-07-2009 21:59
Trænger til oplevelse Klund Alt det andet 4 15-01-2009 11:36
En dejlig dag! MadWoman Dit og Dat 21 31-07-2008 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension