K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2011, 21:14   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Kan jeg få ekstra hjælp?

Hej derude

Jeg har et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på nogen andre steder, så jeg tænkte jeg ville spørge herinde.

Kæresten og Jeg er gået fra hinanden, men jeg har et kæmpe problem, for jeg har ikke råd til at sidde selv i en lejlighed..
Jeg er på sygedagpenge og jeg tænkte om der er mulighed for at man kan få et tillæg eller noget andet?
Jeg ved man kan få boligstøtte, men det tror jeg desværre ikke er nok, lige nu når jeg ligger budget så har jeg råd til mine regninger/husleje og så er der faktisk ikke en krone til mad eller andet, hverken til mig eller mine to katte.

På forhånd tak for hjælpen og god weekend
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 23:51   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
øv for den... ja nu er der jo heller ikke særligt billigt derinde af hvor du bor..

jeg har ingen gode ideer, andet end at spørge din sagbehandler om hjælp og støtte..

og så må du prøve på borger.dk at udregne hvad og om du kan få boligstøtte.
held og lykke med det.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 09:32   #3
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Der findes §34 i Lov om Aktiv Socialpolitik. Den kan du måske bruge. Lovteksten er lang og du kan læse den her:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127244

Men her er en lille "teaser" og det var den jeg læste og den, der giver mig det indtryk, at du kan komme ind under denne lov:

Bekendtgørelse om særlig støtte efter § 34 i lov om aktiv socialpolitik

I medfør af § 34, stk. 5, og § 92, stk. 3, i lov om aktiv socialpolitik, jf. lovbekendtgørelse nr. 1460 af 12. december 2007, fastsættes:

Kapitel 1

Personkreds

§ 1. Der kan ydes støtte til personer, som har været ude for en ændring af deres forhold, og som er særligt vanskeligt stillede på grund af høje boligudgifter eller stor forsørgerbyrde. Støtten ydes særskilt eller som supplement til udbetaling af kontanthjælp eller starthjælp efter lovens § 25.


Hvis det ikke lykkes, vil jeg mene, at kommunen skal finde dig en billigere lejlighed! Men det optimale ville selvfølgelig være, om du kan blive boende i din nuværende bolig.

Mange hilsener fra

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 11:31   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
JA Nabokonen..

må da håbe hun kan hente hjælp via den.. men jeg ved systemet er stramt så det bliver nok kun en midlertidig periode.. og så vil kommunen henvise hende til at søge en lejlighed på 65kvm. vil jeg tro..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 16:47   #5
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg har ikke mulighed for at bo i den nuværende lejlighed og jeg har ærlig talt heller ikke lyst, da det er en lejlighed min exkæreste og jeg fandt sammen og har boet i sammen.

Jeg skal flytte til Hedehusene, og der koster en toværelses 6000 kr og der ligger kvm på nogle og 60 - så det er ikke engang fordi den er så voldsom stor, men de er bare enormt dyre og det er sådan nogle boligblokke fra 70'erne.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 17:29   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
hvordan udregner kommunen dit behov for økonomisk hjælp?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nabokone Se meddelelser

Hvis det ikke lykkes, vil jeg mene, at kommunen skal finde dig en billigere lejlighed! Men det optimale ville selvfølgelig være, om du kan blive boende i din nuværende bolig.
Mange hilsener fra
Nabokone
Desværre utopi og fortid - kommunen SKAL ikke længere finde bolig til folk.

Du kommer ind under en 'Social begivenhed' vil jeg mene, og skal straks i morgen gå til dit nærmeste socialcenter - google på det - og melde dig 'under fanerne, som hjælptrængende.

Spørg i skranken, om ansøgningsskema til ENKELTYDELSE og en tid hos en sagsbehandler, eller få i skranken vejledning.
Gå ikke før du 100% forstår hvad de beder dig om at gøre og føler dig ordentligt hjulpet.

Og tro mig - du har IKKE noget vigtigere at skulle - medmindre du skal i dialyse, kemo, til genoptræning eller på operationsbordet!

Der er megen hjælp der først udbetales FRA DEN DAG MAN HENVENDER SIG - og altså ikke fra den dag man på papiret kan bevise man har haft for få penge.

Så få kvittering på at du har henvendt dig og på alt hvad du herefter har med kommunen at gøre - det er grundregel nr.1.


Udgifter der skal medtages af forvaltningen, når de beregner om du har ret til øko-hjælp (dvs. mindre en kr. 3920 pr.md. - i Kbh.Komm.- til husholdning, når alt er betalt. Og under ALT hører kun de udgifter kommunen har pligt til at medtage - altså ikke din pokerklub, Sushi-konto, dræberhundeturneringsafgift osv, som alle henregnes under hobbieezzz, og ikke 'nødvendige for din månedlige overlevelse' ):

- Husleje
- varme
- vand
- el
- gas
- ejendomsskatter
- forsikring på både bolig og dig selv
- licens
- telefon/internet-abonnement (max 200 kr.)
- børnepasning
- transport til og fra arbejde
- A-kasse/fagforening

- evt. afdrag på BOLIGlån (KUN boliglån! - ikke Finax, Ikano, LG-bank og alle de andre ågerkarle, samt diverse forbrugslån i banker - det rager kommunen en papand.)

Vær forberedt på, at skulle kunne dokumentere SAMTLIGE udgifter du påfører skemaet.
ER du checket, har du dem med derop, så de betaler for kopieringen, så udfylder du skemaet på stedet, får kopi af dette og kvitt. for indlevering af ansøgning, og kan så gå hjem og vente.

Men KUN en uge!

Så ringer du derop, og spørger hvor i systemet din sag befinder sig.
Bare såd'n lige for en sikkerheds skyld.

Da staklerne kun har lovpligtige 3 uger til at behandle din ansøgning, og GIVE DIG SKRIFTLIGT SVAR, skulle den nødigt være gledet ned mellem de 283.000 andre i stakken - vel?

God fornøjelse med papirnusseriet.
Selvom du ikke har lyst til at bo der, skal situationen jo under kontrol, indtil du flytter.

Sidst redigeret af L.S.; 13-02-2011 kl. 17:41.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 18:28   #7
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S.;149420
Spørg i skranken, om ansøgningsskema til ENKELTYDELSE og en tid hos en sagsbehandler, eller få i skranken vejledning.
[I
Gå ikke før du 100% forstår hvad de beder dig om at gøre og føler dig ordentligt hjulpet.[/I]
Men særlig støtte (§34 i Lov om Aktiv Socialpolitik) er da ikke en enkeltydelse?

Masser af hilsener fra

Nabokone, der fik sig et godt grin under læsningen af dit indlæg, L.S.
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 18:41   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
@Nabokone:

Jeg har selv trods et uønsket nært forhold til Forvaltningen siden '06, af og til måtte opfinde den dybe tallerken én (læs hundrede) gang til, og søge om enkeltydelse, til noget jeg før havde fået løbende....desuden er der ved gud på ENKELTydelsesansøgningsskemaet en rubrik, hvor man kan krydse af, om ydelsen er en éngangsforetéelse.....eller om den skal 'udbetales LØBENDE'.....need I say more?

Så jeg foreslår Gigipi (og andre) at starte processen omkring at have et (sikkert ganske uønsket men af og til nødvendigt - SUK) forhold til Systemet med en enkeltydelsesansøgning - fordi det er dét stykke papir der er størst chance for at blive kigget på hurtigt, fremfor at starte en 'sag' op - get my drift?

Og uanset hvilken paragraf de vælger at tildele hjælp udfra, sker det oftest på omtalte skema - hvis man ikke er fast kunde i butikken, og selv dér kan de finde på at bede om det.

Sidst redigeret af L.S.; 13-02-2011 kl. 19:05.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 19:54   #9
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
;-) Jeg forstår, hvad du mener - men jeg synes at huske fra min egen tid som modtager af Særlig Støtte jf. §34 i Lov om Aktiv Socialpolitik, at netop denne støtte skal søges i Ydelsesservice og ikke på socialkontoret. Så jeg tror, det er Ydelsesservice der skal rettes henvendelse til.
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 20:48   #10
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
I aner ikke hvor meget I har reddet min dag
Jeg skal dog bo i denne lejlighed 3 mdr endnu, hvor exkæresten selvfølgelig er med til at betale udgifterne og derfor har jeg "råd" til at sidde i denne en tid endnu, men derfter står jeg på egne ben og det er dér, hvor økonomien simpelthen ikke kan hænge sammen.

Det er ikke i flere år at jeg mangler ekstra støtte, jeg skal på revalidering og starte uddannelse i september og den uddannelse tager så 8 mdr, og derfter skulle jeg MEGET GERNE, hvis alt går godt med ryggen (jeg har fået indopereret en diskusprotese i lænderyggen) få et fuldtidsarbejde.. Så det er jo kun midlertidigt at jeg har brug for hjælp, så jeg kan stå på egne ben, om ikke så forfærdelig lang tid.

Det er bare så skønt at man altid kan komme herind og finde hjælp til alle de spørgsmål der findes når man sidder i en sag som vi (K10 brugere) gør.

Endnu engang, tusind tak for hjælpen!
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ekstra skattefradrag carinae Spørgsmål ang fleksjob 2 23-02-2013 19:28
Paragraf 34 hjælp til ekstra høje boligudgifter Birkes-musen Alt det andet 8 14-02-2012 22:58
Ekstra indtjening benteh Spørgsmål ang fleksjob 21 27-01-2007 18:57
Ekstra job elsemohr Spørgsmål ang fleksjob 6 30-11-2005 23:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension