K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2011, 12:25   #1
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Forlængelse afhænger af psykologen

Mine sdp udløber d. 28/2.

For 2 uger siden var jeg til første møde med en sb siden starten af november. På hende lød det som om det blot var en formalitet at jeg kunne blive forlænget efter §24 stk 2 og hun sagde, at de ville tage det med på mødet i samme uge og jeg ville så få besked først i ugen efter hvilket jeg ikke gjorde.

Jeg har nu rykket da jeg intet hørte og fik at vide, at forlængelsen står og falder med status fra min psykolog som denne først har tid til at lave sidst i næste uge/først i ugen efter(psykologen har først fået anmodningen i mandags)....altså kommer vi lige lovligt tæt på de lovpligtige 2 uger varsling før stop af sdp.

Jeg har stress og jeg dykker helt ned hver gang kommunen begynder at rode rundt. Jeg har på opfordring af min psykolog rykket for at kommunen indhentede en status fra min psykolog siden oktober, min læge har skriftligt bedt dem indhente status fra psykologen ifbm lægens status i november og nu finder de så ud af at de skal have en i 11.time....

Min sb talte meget om, at de ville vide, om det var sandsynligt at jeg kunne blive klar indenfor forlængelsens rammer og det mener min psykolog såfremt kommunen forstår at overholde de retningslinier der er sat fra psykolog og læge (hvilket de jo ikke gør selvfølgelig)

Men spørgsmålet som jeg går og stresser totalt op over er:

Hvad sker der hvis de ikke når at få psykologens status så de kan varsle et stop senest d. 14/2?

Jeg er med på §28 der siger, at de ikke må stoppe uden at henvise til et alternativ og at det ikke må være kh, men jeg er slet ikke tryg ved at det bliver overholdt når min sb stiller det op på den måde: hvis du ikke kan blive rask indenfor forlængelsen kan du ikke forlænges....kan det passe hun også sagde noget med at jeg skulle være stationær?

Hvad skal psykologen skrive for at jeg kan blive forlænget? Ikke fordi jeg vil lægge ord i munden på psykologen eller snyde for at blive forlænget....psykologen er slet ikke i tvivl om, at jeg kan blive raskemeldt på sigt men vil dog gerne se mig i en revalidering da det både vil give mig ro til at hele, tid til at arbejde hos psykologen og forbedre mine muligheder for at blive selvforsørgende da jeg ikke må komme tilbage til nogen af de erhverv jeg har arbejdet indenfor hidtil....

Sidst redigeret af Håber; 02-02-2011 kl. 12:40.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forlængelse af sdp..er det muligt? kenneth c Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 14-08-2013 20:23
Betaler kommunen for psykologen? hboegelund Alt det andet 30 26-02-2012 10:51
Forlængelse af sdp/ nyt team Diablo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 04-09-2011 11:38
Forlængelse...§27, 1 stk 4 jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-07-2011 12:08
oplysninger fra g til psykologen ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 9 15-09-2010 23:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension