K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2011, 17:39   #1
Samiam
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Samiam er ny på vejen
Kan Man tage et lån når man er på SDP?

NU har jeg ledt og ledt også igennem "SØG" efter et spørgsmål som jeg nu vil stille her.

Kan man tage et lån "et mindre et" i banken hvis man er på sygdagpenge?

tak på forhånd
Samiam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 18:05   #2
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
det er helt op til den enkelt bank at kredit vurdere dig ift dit rådighedsbeløb

det er ikke forbudt i hvertfald eller udelukket men en vurderings sag
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 21:24   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
hvis de siger nej til et lån. som mange gør i dag. så hør om du kan få en kassekredit ordning på det ønskede beløb.. på den måde kan du betale det ud langt hurtigere. og der vil komme svingninger på kontoen. når du får udbetalt og hæver af beløbet...
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 22:50   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har kunnet låne penge i banken mens jeg var på kh, og nu hvor jeg er på fp, så jeg kan ikke se, at det skulle være et problem at du er på sdp.

Det kommer mere an på hele din økonomi, om banken mener du er i stand til at betale pengene tilbage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 02:05   #5
Samiam
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Samiam er ny på vejen
Okay vurderingsag

Jeg vil prøve mig frem i systemet, ellers må jeg skifte til Nordea, har hørt de forære penge ud til folk..

Tak for det.
Samiam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 09:32   #6
kirsa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
kirsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Samiam Se meddelelser
NU har jeg ledt og ledt også igennem "SØG" efter et spørgsmål som jeg nu vil stille her.

Kan man tage et lån "et mindre et" i banken hvis man er på sygdagpenge?

tak på forhånd
Hej. Jeg tror godt du kan få et lån det kræver blot at du er kreditværdig.Der er en der foreslår en kassekredit , det vil jeg dog fraråde dig , da renten på et sådan er meget høj.Det bedste er altid ikke at låne , men det er jo ikke altid så nemt at undgå. Held og lykke
kirsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 14:06   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kirsa Se meddelelser
Hej. Jeg tror godt du kan få et lån det kræver blot at du er kreditværdig.Der er en der foreslår en kassekredit , det vil jeg dog fraråde dig , da renten på et sådan er meget høj.Det bedste er altid ikke at låne , men det er jo ikke altid så nemt at undgå. Held og lykke
det passer godt nok ikke.. vi har set på det i danske bank. da jeg så det mere overskueligt at få et lån i stedet.. men renten var lidt laver på på en kassekredit ud fra den konto jeg havde..

så det var et fejlagtigt svar.. og jeg havde aldrig skrevet det hvis jeg ikke kendte til det..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 15:01   #8
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
det passer godt nok ikke.. vi har set på det i danske bank. da jeg så det mere overskueligt at få et lån i stedet.. men renten var lidt laver på på en kassekredit ud fra den konto jeg havde..

så det var et fejlagtigt svar.. og jeg havde aldrig skrevet det hvis jeg ikke kendte til det..
Jeg tror ikke det var et fejlagtigt svar. Man skal huske og se på de Årlige Omkostninger i Procent (ÅOP). Det er den reelle pris på dit lån eller kassekredit. Banken kan godt have en lavere nominel rente på en kassekredit, men hvis man sammenligner ÅOP (som banken SKAL oplyse) stiller sagen sig anderledes dyrere.
/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må man tage fag på VUC? Mama Spørgsmål ang fleksjob 2 20-06-2013 07:33
Kan de tage min FP fra mig Tullepigen90 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 12-09-2012 16:35
Tage på ferie når man er på KH. Camille Alt det andet 65 11-05-2012 22:12
kan jeg tage en udd.? Chin Spørgsmål ang fleksjob 2 08-03-2011 13:58
Kan de tage flexen fra mig? Chin Spørgsmål ang fleksjob 7 26-10-2010 16:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension