K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2011, 12:51   #1
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
afklaring/jobprøvning

Er det muligt for kommunen at sende mig i afklaring/jobprøvning uden at tage hensyn til min sygdom?
og er der noget sted i lovgivningen, som understøtter et muligt dokument hvori man gør kommunen ansvarlig for at min sygdom ikke forværres via afklaring/jobprøvning

-M
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 13:09   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
for at undgå en afklaring/arbejdsprøvnig, skal en læge skrive til kommunen
at man ikke kan klare en arbejdsprøvning
der skal meget til før de gør det
fordi det skal skade en på sigt og ikke kun mens man er arbejdsprøvning

i en arbejdsprøvnig tager man også hånd om ens sygdom
i form af skånebehov og antal timer
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 13:21   #3
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
for at undgå en afklaring/arbejdsprøvnig, skal en læge skrive til kommunen
at man ikke kan klare en arbejdsprøvning
der skal meget til før de gør det
fordi det skal skade en på sigt og ikke kun mens man er arbejdsprøvning

i en arbejdsprøvnig tager man også hånd om ens sygdom
i form af skånebehov og antal timer

kender godt løsning med lægen, og er på ingen måde interesseret i at undgå afklaring/arbejdsprøvnig mener nu bare stadig det er vigtigt at få afklaret hvem der har ansvaret over for mig INDEN skaden er sket
og er ikke i tvivl omkring, at der vil blive taget hensyn, men derfor er de jo stadig ansvars fri over for mig endnu.
så leder stadig efter en lovgovning der gør dem
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 13:22   #4
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
for at undgå en afklaring/arbejdsprøvnig, skal en læge skrive til kommunen
at man ikke kan klare en arbejdsprøvning
der skal meget til før de gør det
fordi det skal skade en på sigt og ikke kun mens man er arbejdsprøvning

i en arbejdsprøvnig tager man også hånd om ens sygdom
i form af skånebehov og antal timer

kender godt løsning med lægen, og er på ingen måde interesseret i at undgå afklaring/arbejdsprøvnig mener nu bare stadig det er vigtigt at få afklaret hvem der har ansvaret over for mig INDEN skaden er sket
og er ikke i tvivl omkring, at der vil blive taget hensyn, men derfor er de jo stadig ansvars fri over for mig endnu.
så leder stadig efter en lovgivning der gør dem ansvarlige over for det de sætter mig til
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 13:36   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
de har ingen ansvar, så det finder du ikke
blev selv sat i arbejdsprøvning, inden jeg have fået alle mine diagnoser
men må ikke arbejdsprøves mere
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 18:33   #6
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Afklaring af arbejdsevne

Er arbejdsprøvningen for at afklare din arbejdsevne ?

Jeg selv er ude i en arbejdsprøvning mhp afklaring af min arbejdsevne. Jeg er startet blidt op på 6 timer om ugen og er lige kommet op på 8 timer om ugen.

Det hedder sig, at man skal prøves om man kan klarer 37 timer. Du skal stille nogle krav til hvordan du har mulighed for at klarer 37 timer.

Det kan være at du evt har brug for at ligge ned og hvile dig et par gange i løbet af en dag. Det kan være at du har brug for bestemte hjælpemidler. Eks en betemt stol.

Jeg selv har stille krav til min arbejdsprøvning: Stol, hæve/sænke bord, rullermous, ikke ensformig arbejde, ingen tunge løft, mulighed for at gå en tur engang i timen. Så har jeg oplyst at jeg selv nok skal sige fra hvis jeg ikke kan klarer mere, måske bliver jeg nødsaget til at gå hjem pga. smerter osv.

Jeg har fået en mentor, som jeg selv har haft mulighed for at finde, en fysioterapeut som har fulgt mig i den genoptræning som jeg har fået tidligere. Hun kender til alle mine begræsninger og det har jeg glæde af. Jeg bruger også hende til mit vidne til arbejdsprøvningen.

Sidst og ikke mindst så har jeg selv fundet mit arbejdsprøvnings sted. Jeg har selv været meget aktiv iforbindelse med min arbejdsprøvning og derved selv kunne bestemme en del. Ellers gør sagsbehandleren det bare.

Min virksomhedskonsulent er godt klar over at jeg aldrig kommer op på 37 timer, men det skal forsøges iht lovgivningen og arbejdsprøvningen skal være bred. Arbejdsevne metoden. Jeg skal prøves iforhold til flexjob eller pension.

Netop begrebet bredt, er en af mine grunde til jeg selv har fundet et sted. Håber jeg kan nøjes med en arbejdsprøvning. Derfor byder jeg mig også aktivt ind på forskellige opgaver, så jeg igen har kontrol over at jeg bliver prøvet bredt. Er meget opmærksom på at skrive dagbog, hverdag. Både hvordan jeg har det når jeg er afsted, men også hvordan jeg har det når jeg kommer hjem. Mit medicinforbrug, smerter, træthed osv.

Håber du kan bruge lidt af det som jeg har skrevet.
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 18:42   #7
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
pas på! dette siger jeg af bitter erfaring.

da jeg blev arbejdsprøvet på et kompetancecenter, var jeg medicinfri ved starten der. i dag er jeg på morfinplaster. og hvis vi anteger at mit helbred dengang var ground zero- ja så kommer jeg aldrig tilbage til det udgangspunkt. mine diskusprolapser blev forværret på ret kort tid i skæve arbrjdsstillinger og jeg blev slet ikke taget seriøst med mit skånebehov. ej heller om egen læge har skrevet at dete r en nødvendighed.i dag har jeg nervetryk, udsivning af væske samt tryk på rygmarven. det havd ejeg ikke før kompetancecentret.og de nægtede at skrive under på en erstatningsansvars erklæring, som jeg havde udformet, så de skulle tage deres ansvar.

i dag skulle jeg have hugget bremsen i og havd forlangt at jobcenterchefen havde fået det stykke papir, istedet for at min sb hun bare gav den til hendes chef- hvilket jeg i dag ikke tror hun gjorde overhovedet.

pas på dig selv derude- og forlang at dine skånebehov bliver taget hensyn til
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 22:32   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er vigtigt at man lytter til sin krop og siger fra over for de opgaver der vil forvære ens helbred...

Ber om at få opgaverne tilpasset under vejs i afprøvningen og kan de ikke det må man et andet sted hen .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 22:47   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
dasq, du skal selv sørge for, at sige fra før det går galt, det er dig der kommer til at slås med en evt. forværring uanset om der er nogen der tager ansvar eller ej.

Skriv en udførlig dagbog, både over arb.tid og fritid, hele døgnet.
Jeg tror du kan finde nogle gode råd her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Når du er i en arb.prøvning er det vigtigt, at du møder op hver dag, så vidt du overhovedet er i stand til det.
Nu ved jeg ikke hvad du slås med, men hvis du en dag har det skidt, så er det bedre, at møde op og fortælle, at du har det skidt og går hjem igen, end at blive hjemme og ringe og melde syg.

Hvis du, i en arb.prøvning, har meget fravær kan de ikke bedømme din arb.evne og så bliver du forlænget.

Du kan finde rigtig meget om arb.prøvning hvis du bruger sidens søgefunktion.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 20:14   #10
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Tak, for alle jeres svar.. men tænker bare at min sygdom stadig kan blive værre.. os selv om jeg ikk kan mærke det i gerningstidspunket jo. men tænker lidt at man måske kan omtale ved godt den ikk er klokkeklar, men..

§157a i straffeloven
Stk. 2. Overtrædelsen anses for begået ved tortur, hvis den er begået i udøvelsen af dansk, udenlandsk eller international offentlig tjeneste eller hverv ved at tilføje en anden person skade på legeme eller helbred eller stærk fysisk eller psykisk smerte eller lidelse

jeg ved godt at de ikke direkte skader mig, men de skader mig vel indirekte da de truer mig på min økonomiske eksistens.? og tvinger mig ud i arbejdsprøvning
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 4 07-10-2011 11:07
Sygdagpenge & Jobprøvning. Jette91 Alt det andet 9 26-09-2011 23:14
Jobprøvning og hvad så? :-) Jette91 Alt det andet 5 07-09-2011 09:14
Jobprøvning. asse Spørgsmål ang fleksjob 5 02-10-2010 10:19
jobprøvning/pension CHL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 06-09-2009 13:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension