K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2011, 10:25   #1
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Udenlandsk kæreste og ftp?

Sagen er den at jeg har mødt en fantastisk mand MEN han er fra australien. Og efter som jeg er tilkendt førtidspension for ganske nyligt tænker jeg om det overhovedet kan lade sig gøre at have en udenlandsk kæreste på førtidspension. Hvad hvis han skulle flytte herop. Det er vel ikke lige sådan til med alle de nye regler. Vel særligt når jeg er på ftp og ikke har mulighed for at forsørge ham indtil han finder job osv?

Hvad hvis jeg flytter derned. Er jeg overhovedet velkommen i australien med ftp. Hvad hvis vi vil giftes. Hvordan bliver min ftp udregnet. Skal den danske stat gennemgå hans skattepapirer for at finde ud af hvor meget jeg er berettiget til.

Hvor finder man information om sådanne ting. Der er så mange praktiske ting at jeg ikke bare tør følge mit hjerte. Hvis det alligevel er praktisk umuligt er der ingen grund til at involvere mig yderligere.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 11:17   #2
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Australien er rimelig strikse hvad angår visum. Jeg vil tro at det bliver meget svært for dig at få en opholdstilladelse (men man ved jo aldrig :-)), der er stor efterspørgsel på sundhedspersonale som kan få et visum uden problemer.

Turistvisum er til gengæld noget nemmere at få, du kan søge fra alt fra en måned til 12 måneder. Men hvis du søger overe seks måneder beder de om en begrundelse for dit ønske om de 12 måneder.

Mit nuværende visum til Australien er et såkaldt E-visitor visum som gælder i et år, men giver mig kun lov til tre måneders ophold ad gangen. En meget god undskyldning til at se meget smukke New Zealand! Visummet kan søges online og du får svar efter et par dage eller tre.
Som sagt er de meget strikse (og ligeså med New Zealand, hvis du tager hertil fra Australien SKAL du have en returbillet!). Til gengæld skal du ikke søge visum til NZ, du får automatisk tre måneders ophold ved indrejse.

Hvad angår modregning i ftp og andre praktiske ting har jeg til gengæld ingen ide om.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 14:27   #3
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jo tak men gælder deres visa regler også hvis man er gift med en fra landet?

Er det mon ambassaden man skal have fat på. Eller vil de ikke give råd i den retning
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 19:29   #4
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
de holder til i Berlin!
man skal igennem diverse helbredsundersøgelser og have en arbejdsevne i behold før man vil kunne få en permanent opholdstilladelse i forbindelse med ægteskab.

Og de danske regler for førtidspensionister og familiesammenføring har jo været strikse i årevis - så der intet nyt der.
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 20:05   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Er det muligt for næsebjørn at tage sin fp med til Australien?

Hvis dette er muligt vil, det måske være lettere at få visum, da du så ikke vil blive en økonomisk "byrde" for Australien.

Bare lige en tanke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 02:23   #6
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Er det muligt for næsebjørn at tage sin fp med til Australien?

Hvis dette er muligt vil, det måske være lettere at få visum, da du så ikke vil blive en økonomisk "byrde" for Australien.

Bare lige en tanke.
Det burde være muligt. Jeg har min med.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 04:04   #7
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Okay så som jeg læser det er det umuligt for mig at blive gift med en fra australien. Både her i dk og i australien når jeg er førtidspensionist. Det er jo lækkert! Endnu en bonus, de vil ingen ende tage når man bliver ramt af sygdom.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
udenlandsk førtidspension - nysgerrig foetsie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 03-10-2013 19:27
Min kæreste ! FrkSilverfox Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 14-03-2011 09:55
Sprg ang FT, flytning til EU og udenlandsk ægtefælle næsebjørn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 13-02-2011 14:14
Efterløn eller udenlandsk arbejdskraft? zuza Det er da strengt ! 2 03-05-2010 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension