K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2011, 09:42   #1
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
stop af sygedagpenge

ja jeg troede jo så min sag var ved at være slut men sådan virker det absolut ikke mere, jeg modtog d. 24/1 et brev om at mine sygedagpenge stopper d, 28/1, og har idag modtaget mail om at min sag skal til møde d. 16/2 hvis de der vurderer at min sag nærmer sig den pension de selv er gået efter vil de der forlænge mine sygedagpenge, men indtil videre skal jeg handle ud fra at mine sygedagpenge er lukket, hvordan kan man behandle folk på den måde, de vælger at indstille til pension, men de vil ikke forlænge mig efter stk 4 da det i det mindste giver sikkerhed for flex, så nu havner jeg på kontanthjælp igen og deres mål er selvfølgelig at sætte mig i aktivering, min rp er stadig ikke lavet færdig det står også i mailen jeg modtog idag
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 10:19   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Garfield.

Sikke noget møg.

Du skriver ikke om brevet d. 24.01.11 er en partshøring?

Mener det er helt urimeligt i det hele taget, men varsling m. 4 dage til stop af SDP, helt

Er du i gang m. partshføringsbrev m. klage over procedure og stop af SDP?
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 10:24   #3
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
det brev var ikke en partshøring det var en udsættelse- stop af sygedagpenge
sådan står der i brevet det er derfor jeg er forvirret
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 10:39   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Der bør stå som overskrift f.eks. partshøring i stop af SDP.

Men det virker (uden jeg jo har set deres breve/mail), som om de ikke holder sig til reglerne.

Det er jo mærkværdigt, at de stopper dine SDP lige før de skal tage en afgørelse på en evt. pension, d. 16.02.11.

Hvad står der helt nøjagtig? og ikke mindst hvad begrunder de SDP stoppet med?

Uanset om de ikke selv kalder det en partshøring, er det jo en afgørelse i kraft af de stopper dine SDP, hvorfor jeg ville opponerer imod dette m. de retttigeheder en afgørelse foreskriver iflg. lovgivning. Og selvfølgelig samtidig påtale den manglende partshøring.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 10:41   #5
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
vil bare lige give dig et og sige det gøre mig virkelig ondt at høre.
det er godt nok det her sytem vi er i

hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 10:48   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Send en skrivelse til med det samme, du sender den til øverste chef samt til din sagsbehandler og er oplyser du om at de er ude på en glidebane at de skal overholde gældende lovgivninger bla denne

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
og som du skriver så arbejder de hen mod en pension det vil sige at de erkender at du er syg for syg til ordinært job men at de endnu ikke har besluttet hvad det ender med , og derfor vil de kunne forlænge dig efter denne §

Citat:
!§ 27 4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
Derudover gælder det at man altid skal partshøres inden stop af en ydelse og dette er heller ikke sket ...

Prøv at se om ikke det kan få dem til at skifte mening ...

Du skal kræve at få dit sygedagpenge stop meddelt pr skrift med begrundelse for forlængelse samt ankevejledning ...
  Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 11:02   #7
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
jeg er igang med at samle sammen til en klage jeg har også ringet til min fagforening, for at få dem med han skulle gerne ringe tilbage i løbet af dagen, problemet er jo bare at samtidig med alt det andet skriver hun de stadig kører mod en pension, indtil d. 16/2 så hvis jeg klager inden da ved jeg jo godt hvad der sker, så de næste 2 uger vil jeg sende en masse mail og se om jeg kan få hende til at drukne sig selv lidt mere i de svar hun sender, men **** hvor er jeg tosset lige nu
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 21:29   #8
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
Question positivt brev men fatter minus

tjaa så har jeg intet hørt i en uges tid, og idag kommer posten så med et brev med lægekonsulentens sidste vurdering, der forventes ingen bedring af pågældenes funktionsniveau, her er tale om en svær funktionsbegrænsning, der vurderes ikke at være risiko forbundet med en arbejdsprøvning, dog er der tale om en kompliceret hejbredsmæssig og social problemstilling, og på denne baggrund, kan jeg ikke udelukke at en evt arbejdsprøvning, vil være en stor risiko faktor, for at forværre den samlede helbredsmæssige situation.

ja alt det vidste jeg jo godt, men det er da rart at kommunen nu også har indset det, dog har de stadig lukket mine sygedagpenge, men jeg kan jo håbe at den udmelding overbeviser pensionsnævnet, om at godkende en pension, dog skal jeg have ringet til kommunen i morgen, for jeg var jo nede for at søge kontanthjælp, hvor damen jeg taler med slår mig op på computeren, og siger så, jamen der er jo søgt en ftp til dig, så kan vi jo håbe de svarer hurtigt.

øøhh ja jeg vidste ikke den var søgt, den sidste melding jeg fik var at den skulle til sparring d. 16/2 om den var parat til en indstilling, men hvis den er søgt skal de vel udbetale sdp indtil en afgørelse eller hvad??
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 00:38   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Garfield.

Sikke noget rod i den sag.

I forhold til dit indlæg d. 28 jan. læser jeg det sådan, at du ikke vil klage pga. din bekrymring om indvirkning på din FP-sag. Er det korretk?

Du bør genlæse Hejdiens indlæg samme dato, og følge den eft. min mening.

Så skriver du:
Citat:
men hvis den er søgt skal de vel udbetale sdp indtil en afgørelse eller hvad??
. Det er jo det Hejdien har svaret på d. 28 jan.

Mit råd få en skriftligt udskrift, at din FP-sag er igangsat, også skriv som Hejdien anviser. Og bid mrk. i datoen, dvs. 4 uger for kalge over stop af SDP ellers mister du denne ret, og FP sagbehandlingen, kan jo sagtens tage længere tid.

Lidt bekrymret for om du skyder dig selv i foden pt.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 09:53   #10
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
hej

jeg har skrevet klagen med henvisning til de paragrafer hejdien har henvist til, så jo jeg vil klage, jeg ville blot vente til efter d. 16/2 for at høre udfaldet af det møde inden, så jo jeg er stadig parat til at kæmpe imod dem, men jeg må indrømme at alle de forskellige meldinger de udkommer med, gør mig forvirret,
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension