K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2011, 11:54   #1
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
lægekonsulent og behandler?

Hej...

Jeg har nu fået at vide at jeg skal på smerteklinik, fordi kommunens lægekonsulent har sagt dette til min sagsbehandler da han så på min sag. Han vurderer at alle behandlingsmuligheder ikke er udtømte. Jeg lider af fibromyalgi af betydelig sværhedsgrad og har et piskesmæld som er 5 år gammelt.

Det tvivlsomme er her, at lægekonsulenten til dagligt arbejder på den smerteklinik jeg henvises til...han har altså 2 kasketter på

er det lovligt??
Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 12:12   #2
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
nej du kan ikke sendes til behandling i en klinik hvor lægekonsulenten arbejder, jeg læste den anden dag at der er faldet dom omkring dette på et tidligere tidspunkt, der kommer nok flere kloge hoveder frem
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 12:57   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det studser jeg da lidt over.

Det kalder jeg gerne inhabil i forhold til "økonomisk interesse" i at tjene penge, hvis man "sørger" for at henvise patienter til hans egen virksomhed.

Kunne du ikke tage til din egen læge og snakke om det, der sker.?

Husk dog, at det er altid din sagsbehandler, som træffer afgørelser. Lægekonsulenten må kun udtale sig ud fra de lægeoplysninger, der er. Din sagsbehandler bør derfor heller ikke altid rette sig efter, hvad lægekonsulenten mener.

Din sagsbehandler er heller ikke læge, så de bør være varsomme med bare at sende dig til noget, som de ikke kender noget til. Din læge bør med indover her.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 13:06   #4
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Nejjeg synes altså også det er lidt underligt det her...da sagsbehandleren sad og sagde det sidst jeg var deroppe... sagde hun at det var der en del der studsede over, men at det kunne man altså sagtens komme ud for NÅ??

Det er Køge smerteklinik jeg henvises til iøvrigt.

Selvom sagsbehandleren ikke behøver at rette sig efter ham, så tror jeg helt klart hun hopper på hans mindste vink, idet hun er meget i tvivl om, hvad pokker hun skal gøre ved og af mig

Jeg har fibromyalgi i betydelig sværhedsgrad og et 5 år gammelt piskesmæld. Fibroen lader sig jo ikke nemt behandle, har prøvet lidt medicin, men ikke meget, og altså uden virkning. Og piskesmældet er jo for længst erklæret stationært af forsikringen, hvor jeg fik en sølle méngrad på 8%. Orkede ikke at anke, da jeg lige havde været igennem en anden anke på en knust skulder. Men alt andet lige, så forstår jeg ikke, hvorfor de stadig stiller sig op og siger at det piskesmæld kan bedres over en hel del år, ja helt op til 10 år siger nogen jo. Jamen øh...vil man så vente med at afgøre noget så længe da

Selv min egen læge tror sgu ikk på at det kommer til at nytte at proppe mig med medicin mod smerterne..øv altså, er lidt modløs

Knus F
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 13:07   #5
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Garfield, kan du huske hvor du læste det om dommen henne?
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 14:16   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Prøv at kigge på dette link : http://www.patientforsikringen.dk/da...habilitet.aspx
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 14:41   #7
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Bortset fra lovligheden, så er det et rigtig godt råd.
Især når Du ikke har noget medicin, at tage smerterne med.
Du lære en masse om smerter og hvordan Du bedst håndtere dem.
Du bliver ikke bedre arbejdsmæssigt men personligt vil Du have glæde af det.'

Har fibro som dig.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 15:08   #8
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Florken...Alletiders med det link, tusind tak Det vil jeg sende videre til en ven der hjælper mig med at holde bare en smule styr på tingene, min koncentration er meget skidt, så nærmest intet sætter sig fast

Woodpoulsen...Ja jeg ville egentlig også ønske jeg bare kunne slappe af i forhold til smerteklinikken, men har meget svært ved at skulle alt muligt, uden at vide hvad det hele indebærer Min sagsbehandler sagde sidst, at tanken med den tur er at få mig smertebehandlet, så jeg måske vil kunne klare et lignende arbejde, som jeg blev fyret fra i april sidste år. Meget nemt kontor-pasning af tlf ( viderestilling), og lette indtastningsopgaver. Men selv dette 20 timers job magtede jeg bare ikke længere, efter 4½ års kamp for at fastholde min hverdag, hvor sindsygt trættende, opslidende og smerteplaget den end var

Dumt at holde sådan fast uden at søge hjælp for alvor, af bare skræk for at lande i dette system! 4½ år i *******, hvor smerterne blev dulmet minimalt med 800 mg iboprofhen og 2 panodil sammen, og så drikke forskellige energidrikke for at komme ud af døren. Måtte dog kapitulere til sidst og kaste håndklædet i ringen. Selv min elskede fritidsinteresse måtte jeg indstille, trods livslang passion. Den sved!

Nå det var ud af en tangent, sorry...

frygten er som sagt at blive proppet med forskellig slags medicin, som måske ikke virker, koster en formue og lægger mange kilo til min vægt, som i forvejen er steget mindst 10 kg. fordi jeg ikke kan brænde noget af mere.

frygter også at blive tærsket igennem fysisk træning, og at man ikke rigtigt er villig til at lytte på de enorme smerter det vil give. Ikke engang afspænding magter jeg
F
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 21:58   #9
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

har selv været patient på smerteklinik i køge, godt nok nogle år tilbage

men dengang var det sådan at den medicin jeg skaulle have fik jeg fra smerteklinikken ( skulle ikke have penge op af lommen).

men fik også forskellinge redskaber til at håndtere piller, smerte m.m.

har kun godt at sige om det, det var de samme mennesker læge, sygeplejerske der fulgte mig, plus jeg fik tage blodprøver undervejs.

håber på det bliver en god oplevelse for dig
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 22:01   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser

Det tvivlsomme er her, at lægekonsulenten til dagligt arbejder på den smerteklinik jeg henvises til...han har altså 2 kasketter på

er det lovligt??
Fibro
Kan det tænkes, at du godt kan komme på den smerteklinik uden at blive vurderet ell.l. af lægekonsulenten?

Jeg tænker lidt, at de måske har flere ansat med samme kvalifikationer som ham.

Inhabiliteten opstår i det øjeblik, at den læge der har undersøgt dig også skal bedømme om du er berettiget til det ene eller det andet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vurdér din behandler/læge uffeg Et godt link! 1 05-05-2013 14:38
lægekonsulenten som behandler? slavteren Lægekonsulenternes Rolle 5 01-11-2011 02:41
Hvem behandler klagen? Mariepigen Alt det andet 11 09-05-2010 22:09
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31
ER DER FORSKEL PÅ FORMIDER OG BEHANDLER kimmer Dit og Dat 3 12-01-2007 22:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension