K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Se afstemningsresultater: Ulønnet/lønnet praktik.
Ulønnet praktik. 6 42,86%
Lønnet praktik 8 57,14%
Stemmere: 14. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2011, 23:17   #1
Borger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Borger er ny på vejen
Ulønnet praktik!!!!!

Hej Alle her på K10.

Jeg er ny her og ved ikke om det støder nogen, hvis jeg stiller dette spørgsmål?

Men jeg kunne godt tænke mig at vide om der er mange af Jer herinde der er i praktik, uden at få sygedagpenge, eller andre ydelser for det.

Grunden til jeg spørger, er at jeg er sygemeldt, og fået sygedagpenge i 52 uger. Så langt så godt. Men nu har jeg så gået i 4 måneder uden en "skid" fra kommunen, og nu har de så tilbudt mig at komme i praktik, for at få vurderet min arbejdsevne, men uden mulighed for forlængelse af sygedagpenge. Det er så det jeg mener med Ulønnet praktik.

Mit spørgsmål er følgende:

Hvormange her på K10 er i samme situation som jeg?


Mvh Borger.

Sidst redigeret af Borger; 20-01-2011 kl. 23:26.
Borger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 04:58   #2
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Borger Se meddelelser
Grunden til jeg spørger, er at jeg er sygemeldt, og fået sygedagpenge i 52 uger. Så langt så godt. Men nu har jeg så gået i 4 måneder uden en "skid" fra kommunen, og nu har de så tilbudt mig at komme i praktik, for at få vurderet min arbejdsevne, men uden mulighed for forlængelse af sygedagpenge. Det er så det jeg mener med Ulønnet praktik.
Når du i en periode på 4 måneder ikke har fået en "skid" fra kommunen, så må det jo være fordi du er raskmeldt og kan gå direkte i ordinært arbejde eller på alm. dagpenge ?

Hvis ikke det er tilfældet, så skal du vist lige sikre dig, at du ikke er offer for en ulovlig afgørelse - i så fald håber jeg, at du har anket afgørelsen om at "vippe dig af pinden" efter de 52 uger.

Ulønnet praktik burde ikke have gang på jorden i år 2011 ... alle burde være sikret et eksistensminimum.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 07:51   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Når du i en periode på 4 måneder ikke har fået en "skid" fra kommunen, så må det jo være fordi du er raskmeldt og kan gå direkte i ordinært arbejde eller på alm. dagpenge ?
Eller også har der ikke været forlængelsesmuligheder, så Borger er henvist til kh, som man ikke kan få hvis man har en ægtefælle der tjener over et vist beløb.

Borger, den praktik de har tilbudt dig kan sidestilles med en arb.prøvning, og uden en arb.prøvning kan de ikke tilkende dig fleks eller fp, medmindre du har lægepapirer hvori der står, at afprøvning er kontraindiceret.

Der er ikke ret mange der er tilkendt fleks eller fp uden arb.prøvning, så de fleste af brugerne på K10 har været i min. 1 arb.prøvning.

Man får ikke løn under en arb.prøvning, men hvis man før afprøvningen er på kh eller sdp beholder man den ydelse mens afprøvningen foregår.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 09:56   #4
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Jeg har været i ulønnet praktik i 4 måneder og skal fortsatte i håb om at min flex stilling stadig er der når kommunen har snøvlet sig færdig
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 10:05   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Når du i en periode på 4 måneder ikke har fået en "skid" fra kommunen, så må det jo være fordi du er raskmeldt og kan gå direkte i ordinært arbejde eller på alm. dagpenge ?

Hvis ikke det er tilfældet, så skal du vist lige sikre dig, at du ikke er offer for en ulovlig afgørelse - i så fald håber jeg, at du har anket afgørelsen om at "vippe dig af pinden" efter de 52 uger.

Ulønnet praktik burde ikke have gang på jorden i år 2011 ... alle burde være sikret et eksistensminimum.
det er ikke helt rigtig
har nu gået i et halvt år uden indtægt fra kommunen
jeg kan så ikke arbejdsprøves mere
men hvis jeg kunne, var jeg i samme situation

der er rigtig mange som er i situation, fordi man ikke kan modtage kontanthjælp
men er uafklaret i forhold til revalidering,flex, pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-01-2011 kl. 10:20.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 12:20   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er måske lidt provekernde at spørge ,men nu gør jeg det alligevel.

Hvor stor må et ægtepars indtægt være før den ene part kan få en hel kontant hjælp ?

Er det rådighedsefter de nødvendige/få udgifterer betalt, der er afgørnede ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 12:40   #7
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det er måske lidt provekernde at spørge ,men nu gør jeg det alligevel.

Hvor stor må et ægtepars indtægt være før den ene part kan få en hel kontant hjælp ?

Er det rådighedsefter de nødvendige/få udgifterer betalt, der er afgørnede ?
Som ægtepar må man sammenlagt have, hvad der svarer til 2 x kontanthjælpssatsen (og det kommer jo så an på, om man har børn eller ej, hvad satsen er).

Så hvis den ene part skal have fuld kth., så må den anden ikke tjene mere end, hvad der svarer til netop kth. Og det er før skat.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 14:54   #8
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Den arbejdende ægtefælle må derudover få et beskæftigelses tillæg pr time som ikke skal modregnes. Kender ikke det præcise beløb men tror det omkring 13 kr. Det kan slå op i lov om aktiv social politik. Så der er en lille gevinst ved at den ene arbejder.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 17:30   #9
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er ikke helt rigtig
har nu gået i et halvt år uden indtægt fra kommunen
jeg kan så ikke arbejdsprøves mere
men hvis jeg kunne, var jeg i samme situation

der er rigtig mange som er i situation, fordi man ikke kan modtage kontanthjælp
men er uafklaret i forhold til revalidering,flex, pension
Hvis man 1) er på sygedagpenge, 2) ikke er afklaret og/eller har en varig begrænsning i arbejdsevnen og fortsat ikke er raskmeldt skal myndigheden være endda meget kreativ for at lovliggøre et stop af sygedagpenge - et stop som for nogens vedkommende kan ende med: planken ud imod det "sorte hul".

Læs Helsingørdommen [1] samt tænk: A38 [2] ...

Intentionerne bag den samlede arbejdsmarkedeslovgivning på området, det var netop, at der skal være en helt klar sammenhæng i lovgivningen, så en borger ikke kan tabes midt imellem to stole (fx: "det sorte hul").

Der kan naturligvis være enkeltstående specialtilfælde, der henvises til kontanthjælp henholdsvis "det sorte hul", men det bør mere være undtagelsen end tilfældet og ike af et sådan mangfoldigt omfang som det åbenbart fremgår af indlæg på K10 - i hvert fald ikke på et umiddelbart lovligt grundlag.


Varighdsbegrænsningen i sygedagpengelovgivningen indførtes i hin fordums tid netop for at presse den kommunale myndighed til at afklare borgeren noget hurtigere - ikke for at borgeren skulle tages som økonomisk gidsel imellem stat og kommune i spørgsmålet om at hænge på udgiften (hvilket der øjensynligt er mange hos myndighederne og blandt borgerne, der har "lykkelig" glemt).


Note:
-----

[1] http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

[2]
http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=A-38-02
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 17:41   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
lyder fint på papiret
jeg er i det sorte hul og har været det i et halvt år og 3 år i systemet
er hverken afklaret til revalidering,flex, pension
venter dog svar på sygedagpenge stop med advokat
men har ingen forventning om at få medhold
da jeg får erhvervsevne tab fra to forsikringer kan jeg ikke modtage kontanthjælp
skal dog snart til møde med kommunen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob og ulønnet CVR Laaze Spørgsmål ang fleksjob 11 07-08-2013 20:50
Erfaren politiker søges til ulønnet regeringsledelse Webmaster Politik og Samfund 1 23-05-2013 09:45
Ulønnet arbejde i virksomheder Abraxus Dit og Dat 15 26-01-2013 10:07
Ulønnet arbejde på højskole Sunnydob Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-10-2011 15:09
Frivillig ulønnet arbejde mosehuset Spørgsmål ang fleksjob 5 08-10-2011 01:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension