K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2007, 00:08   #1
putte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2007
Indlæg: 12
Styrke: 17
putte er ny på vejen
syntes det er langt ude nu

palle alene i verden. har været sygemeldt i over 2 år. har været igennem en lang arbejdsprøvning for at vurdere min arbejdsevne, og sagen gøres klar til pension. i de to år har jeg haft tre sagsbehandlere. alle forsvinder bare, selv jobkonsulenten. kommunesammenlægning. ny dame som beslutter: en sagsbehandler.
ingen pension, næææ revalidering og længerevarende arbejdsoptræning som jeg bestemt ikek magter med det helbred jeg har.
min sagsbehandler siger arbejdsministeren siger man ikek kan få pension når man ikke bruger hjemmehjælper. men jeg bor sammen med min kæreste som hjælper mig. og så sagde min sagsbehandler at dem der fik en pension kun kan fåd et for to år af genen, sådan er regelerne nu.

det er mere end jeg magter at beskæftige mig med. jeg er kørt meget træt.

men mon det er en løgn hun siger for at høre min reaktion?

føj hvor føler man sig lille i sådan et system og man skal igennem den ene ydmygelse i forlængelse af den anden, jeg føler jeg snart braser totalt sammen ,mere end jeg har gjort i forvejen. måtte bare have luft, måske hjælper det hvis man ved nogen læser dette vilde i dagens danmark om et sygt menneke uden resourcer som skal pines endnu mere. og tænk sig den arbejdsprøvning, hvem tror i der er blevet hørt? jobkonsulenten og ingen andre, hverken arbejdsgiveren eller jeg bliver hørt. han er bare skredet og nu er der så kommet nye jobkonsulenter, men han har da nået at skrive at han mener at 3 mdr er for lidt til at kunne vurdere min arbejdsevne, samtidig med at kommeunen skriver at jeg slet ikke er berettiget til en arbejdsprøvning efter jeg har gennemlevet den, over levet den, så lader de bare som om den ikke eksisterer og så starter vi forfra i et nyt system i en ny tid med ny sagsbehandler og hun skal først lære mig at kende.
suk skrig hjælp og hvad skal jeg dog gøre. såre trist. vanvittigt. jeg er også vred, men mest afmægtig og magter ikke at styre rundt med alt dette. nogen der har nogle gode råd? ved jeg ikke magter et flexjob elle skånejob. hilsen putte
putte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2007, 00:26   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af putte Se meddelelser
palle alene i verden. har været sygemeldt i over 2 år. har været igennem en lang arbejdsprøvning for at vurdere min arbejdsevne, og sagen gøres klar til pension. i de to år har jeg haft tre sagsbehandlere. alle forsvinder bare, selv jobkonsulenten. kommunesammenlægning. ny dame som beslutter: en sagsbehandler.
ingen pension, næææ revalidering og længerevarende arbejdsoptræning som jeg bestemt ikek magter med det helbred jeg har.
min sagsbehandler siger arbejdsministeren siger man ikek kan få pension når man ikke bruger hjemmehjælper. men jeg bor sammen med min kæreste som hjælper mig. og så sagde min sagsbehandler at dem der fik en pension kun kan fåd et for to år af genen, sådan er regelerne nu.

hej Putte

Nej sådan er reglerne ikke og din sagsbehandler siger lige meget hvad !!!


det er mere end jeg magter at beskæftige mig med. jeg er kørt meget træt.

men mon det er en løgn hun siger for at høre min reaktion?

Ja det er det.

føj hvor føler man sig lille i sådan et system og man skal igennem den ene ydmygelse i forlængelse af den anden, jeg føler jeg snart braser totalt sammen ,mere end jeg har gjort i forvejen. måtte bare have luft, måske hjælper det hvis man ved nogen læser dette vilde i dagens danmark om et sygt menneke uden resourcer som skal pines endnu mere. og tænk sig den arbejdsprøvning, hvem tror i der er blevet hørt? jobkonsulenten og ingen andre, hverken arbejdsgiveren eller jeg bliver hørt. han er bare skredet og nu er der så kommet nye jobkonsulenter, men han har da nået at skrive at han mener at 3 mdr er for lidt til at kunne vurdere min arbejdsevne, samtidig med at kommeunen skriver at jeg slet ikke er berettiget til en arbejdsprøvning efter jeg har gennemlevet den, over levet den, så lader de bare som om den ikke eksisterer og så starter vi forfra i et nyt system i en ny tid med ny sagsbehandler og hun skal først lære mig at kende.
suk skrig hjælp og hvad skal jeg dog gøre. såre trist. vanvittigt. jeg er også vred, men mest afmægtig og magter ikke at styre rundt med alt dette. nogen der har nogle gode råd? ved jeg ikke magter et flexjob elle skånejob. hilsen putte

Hvad kom der ud af din arbejdsprøvning ? hvor mange timer om dagen kunne du klare ? det er vigtigt ?
mit råd vil være at du eventuelt selv søger pension §17 og ser hvad der sker når hun ikke vil indstille dig...du har ret til selv at søge pension men vent lige til der kommer andre svar til dig...jeg forstår dig SÅ godt ...det er forfærdeligt at gå igennem og det virker som om de vil køre dig rundt i manegen , men du skal selv være med til at bestemme noget .

Vent lige lidt med at gøre noget til der kommer nogle andre svar
.

og læs loven om førtidspension her.

http://www.socialjura.dk/index.php?id=1187

Sidst redigeret af Stella; 26-07-2007 kl. 00:32.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2007, 10:46   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Putte.

Sikke da en historie, din sagsbehandler ÆVLER om.

Lovgivningen er IKKE ændret - endnu.

Jeg synes, du skal søge hjemmehjælp i kommunen, så du kan passe din arbejdsprøvning, revalidering eller hvad kommunen ellers tvinger dig til - for at spare penge.

Så må du sige, at din kæreste snart bliver sygemeldt, fordi han ikke kan passe både et stresset job OG hjælpe dig.

"Arbejdsministeren" siger jo, at der SKRIGES på arbejdskraft, så ønsker kommunen vel ikke ansvaret for, at endnu en bliver sygemeldt.

Og ellers er jeg enig i det, Stella skriver.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2007, 13:35   #4
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Føler med dig...

Jeg har aldrig hørt eller læst at et kriterie for at få pension er hjemmehjælp,
det lyder vildt. Min mand og børn hjælper jo også mig herhjemme...
Skal alle os i samme situation så til at søge hjemmehjælp, jamen det vil da virkelig også gavne samfundet, vi har jo også så mange ledige sosu'er.

Jeg sender dig mine bedste tanker og håber vejen frem dukker op.

K.h

Maj
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2007, 17:59   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Putte

Du skriver

Citat:
min sagsbehandler siger arbejdsministeren siger man ikek kan få pension når man ikke bruger hjemmehjælper.
Det er da den værste gang pladder jeg til dato har hørt og tro mig jeg har hørt meget...

Hvis jeg var dig så satte jeg mig ned den dag i morgen og skrev til min sagsbehandler.

Kære (navn)

Du oplyste mig (skriv dato ) at jeg ikke kunne søge pension en sige komme i betragtning da beskæftigelseministeren havde sagt at man skulle have hjemmehjælp for at komme i betragtning.

Nu har jeg forhørt mig om det forskellige steder og alle steder møder jeg den besked SIKKE EN GANG PLADDER.

Da det er din påstand beder jeg dig om at oplyse mig om hvor i loven dette står omtalt..

MVH
(dit navn adresse og cpr nummer )


Samtidig lægger ud en ansøgning med omkring aktindsigt du finder den under nyttige links oppe i navigations baren men du kan også bare trykke på dette link http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Citat:
men mon det er en løgn hun siger for at høre min reaktion?
nej ikke for at se din reaktion men for at forhindre dig i at få din ret .

Citat:
føj hvor føler man sig lille i sådan et system og man skal igennem den ene ydmygelse i forlængelse af den anden, jeg føler jeg snart braser totalt sammen ,mere end jeg har gjort i forvejen. måtte bare have luft, måske hjælper det hvis man ved nogen læser dette vilde i dagens danmark om et sygt menneske uden ressourcer som skal pines endnu mere. og tænk sig den arbejdsprøvning, hvem tror i der er blevet hørt? jobkonsulenten og ingen andre, hverken arbejdsgiveren eller jeg bliver hørt. han er bare skredet og nu er der så kommet nye jobkonsulenter, men han har da nået at skrive at han mener at 3 mdr er for lidt til at kunne vurdere min arbejdsevne, samtidig med at kommeunen skriver at jeg slet ikke er berettiget til en arbejdsprøvning efter jeg har gennemlevet den, over levet den, så lader de bare som om den ikke eksisterer og så starter vi forfra i et nyt system i en ny tid med ny sagsbehandler og hun skal først lære mig at kende.
Alt dette kan du få afklaring på ved at søge aktindsigt , så kan du se hvad de har skrevet om dig hvornår de har skrevet om dig og ikke mindst kan du sørger for at indhente papir der mangler selv.
Det er ikke dit arbejde og det er knald hårdt benarbejde, men desværre ser det ud til at vi har fået et system i danmark hvor kun de stærkeste og dem som kender deres rettigheder overlever

Har du fået lavet en ressourceprofil, har du dine lægeundersøgelser i orden og har du mod på at starte med at få orden i dine ting, det er som sagt hårdt , men intet er hårde end det vakuum du render i nu, du skal ikke lade et dårligt system sparke til dig og din familie , du skal tage kampen op.

Citat:
suk skrig hjælp og hvad skal jeg dog gøre. såre trist. vanvittigt. jeg er også vred, men mest afmægtig og magter ikke at styre rundt med alt dette. nogen der har nogle gode råd? ved jeg ikke magter et flexjob elle skånejob. hilsen putte
Putte du skal gøre som jeg skrev ovenfor , med aktindsigt og brev til din sagsbehandler, allerede der viser du din sagsbehandler at der skal ske noget, er du i fagforening for så er der også hjælp at hente der, hvis ikke du mager at blive ved at forklare, så print evt det her ud sammen med dit eget indlæg det forklare mere end 1000 ord.

Jeg håber at du klare den.

Med venlig hilsen og op med humøret
Hejdien.

PS min kæreste fik i marts førtidspension han ville elske at have en hjemmehjælper
  Besvar med citat
Gammel 26-07-2007, 20:00   #6
putte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2007
Indlæg: 12
Styrke: 17
putte er ny på vejen
tak

tusind tak for jeres styrkende ord. det er tilfældigt jeg faldt over denne side man kan komme i kontakt med omverdenen på. tror det hjælper at blive mere bevidst omkring det hele.
jeg var i arbejdsprøvning i hele 3 mdr og stod det igennem. jeg skulle selv om jeg ikke kunne gennemføre 3 timer om dagen. kunne klare mellem 5 og 8 timer om ugen og havde ingen liv imens. det har været svært at gennemleve den tid. 3 hele måneder uden en eneste samtale med en jobkonsulent. og ingen opfølgning på arbejdsprøvningen. men en sagsbehandler som skal indhente lægelige oplysninger og gøre sagen klar til pension fordi jeg bestemt ikke kan klare et flexjob. men så stopper den sagsbehandler også. så finder jeg selv ud af at jeg har fået en ny.
hun skal redde 99 bistandsklienter og har ikek tid til mig og sender sagen videre til en kobnsulent som skal afgøre hvad der skal ske.
det går det nok 10 uger med. så får jeg et afgørende brev. at der har været en helt forkert sagsbehandling i mit tilfælde og at jeg slet ikke er berettiget til en arbejdsprøvning, som om jeg slet ikke har været i en sådan.
så står der at kommunen har bestemt denne drejning og at jeg snarest vil blive kontaktet af jobkonsulenterne. ham der var konsulent i mit tilfælde er nu stoppet også. de har mange undskyldninger altid. det er den hårde regering siger de. og ved i hvem kommunen er? det er i egen høje person min egen sagsbehandler som jeg aldrig har haft et møde med endnu. en sagsbehandler har fået al magt i den slags besemmelser.
at tænke sig at have haft tre sagsbehandlere nu og en bortløbet jobkonsulent, kommunesammenlægningen, edb problemer. sagsbehandlere som lover at gøre noget de ikke gør og så er de smuttet. men jeg har nok at se til for at have en dag med alle de piller jeg er nød til at spise hver dag og recepterne skal fornyes, og alle bivirkninger kræver flere og flere piller.
diagnoser er der nok af. jeg forsøger at få mit lille liv til at hænge sammen. venter på min kæreste støvsuger og vasker gulv, det e rikke nemt at få ham til det når jeg syntes det er tiden. livet er at vente. syntes det hjælper at skrive om det her og at vide nogen hører mig, også selv om det ikke er den hårde regering.
syntes bare de fralægger sig ansvaret ved at tale om den hårde regering.
har forsøgt at ville søge om min pension, men det frarådede de mig, holder mig kun hen, og nu har de så fundet på dette nye fantastiske...revalidering. jeg er ikke i stand til at læse til noget som helst. de er komplet urealistiske. og mine sygdomme kan ikke kureres, kun kan jeg dopes af smertestillende piller.
det hele kan gå an ved at jeg bliver hjemme, men alting går galt når jeg skal præstere noget jeg bestemt ikke har kræfter til. nå, nok for nu, men 5-8 timer om ugen kunne jeg klare og jeg havde kun min seng i al min fritid i de tre måneder og masser af smerter. lorteland. det er hårdt at have over hovedet sådan noget.
jeg har fået en bisidder i min fagforening, han burde have hørt min sagsbehandler i telefonen da hun sagde sådan til mig. det er nok klogt ikke at handle på egen hånd, min bisidder har ferie, har lige fået ham, håber det kan være en hjælper på en eller anden måde. har dog overvejet en advokat, men taber man sagen skal man jo selv betale, og pengene er bestemt små for medicin er meget dyrt og jeg betaler også fagforeningen. tak for alle gode råd.
putte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2007, 21:05   #7
putte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2007
Indlæg: 12
Styrke: 17
putte er ny på vejen
imponeret

tusind tak for de gode tanker, jeg er meget imponeret, det hjælper mig meget, for jeg er sikker på jeg på et tidspunkt tager det hele i anvendelse, for jeg er træt af denne mølle. lige de rette ting i min situation. der skal nok komme skub i tingene så.

min tidligere jobkonsulent sagde at hvis jeg selv søgte pension ville det blive et afslag, men hvis de søgte den for mig vill ejeg få den, men nu er de begge to skredet, og den nye starter så bare forfra som om ingenting er hændt, selv om jeg har været syg i 2½ år. og jeg kan heller ikke se forskellen om man selv søger eller om de søger for en, mine sygdomme og skavanker er da lige præcis de samme, for mig er det ganske ulogisk. men det er måske med mystik man pasifiserer folk i dette system med så lang en sagsbehandling.

håber ikke i mener jeg jamrer for det er jeg ikke ude på, men jeg har bare ikke kræfter til endnu en arbejdsprøvning. tak for al god hjælp her. tænkte faktisk på at kontakte selveste arbejdsministeren, så kan jeg jo høre hvad han siger til det, om det virkelig er noget han mener. gu ved hvordan jeg finder og træffer ham? hilsen putte
putte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2007, 22:33   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Putte du skriver bare løs her alt du lyster, og nej vi syntes ikke at du jammer dig vi har alle været hvor du er nu og mange på siden er der stadig.

At skrive til ministeren kan aldrig skade jeg ville gøre det samme som dig, vi har faktisk en side her med alle adresser til alle relevante politikere du finder den her
http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...=mail+adresser

Hvis du bestemmer dig for at skrive , så kan du jo bruge de adresser og du er mere end velkommen til også at sætte emailen ind her på siden og skrive til samtlige politikkere at du har gjort det, læg evt link til tråden i emailen, samtidig gør du opmærksom på at alle andre relevante politikkere har fået emailen , det er altid så spændene om de gider at svare og hvem der gider at svare

Så bestemmer du dig for at gøre det, så føl dig fri til at oprette en tråd vi støtter gerne op om folk der ikke finder sig i at blive trådt på
  Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 23:08   #9
putte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2007
Indlæg: 12
Styrke: 17
putte er ny på vejen
sagen i egen hånd

det hjalp at jeg selv fulgte op på min arbejdsprøvning fordi kommunen ikke gjiorde det. jeg henvendte mig på stedet og bad om en udtalelse på min arbejdsprøvning, den udtalelse gav jeg min sagsbehandler og det hjalp ed at se hvilken vej det hele nu skal gå. så det med at vi selv har et ansvar i sagsbehandlingen er rigtigt og meget meget vigtigt, og det er skønt man kan få gode råd ved at få nogle svar herinde fra andre,d et kan være en øjenåbner. hilsen putte
putte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis ens læge bare syntes ens alder er en hindring ligemeget hvad du fejler FibroMcs Alt det andet 84 09-07-2013 18:28
Så er jeg kommet så langt Dakota Dit og Dat 8 29-07-2010 21:20
Hvor langt må de gå? Peppe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 14-06-2010 15:19
I syv sind (langt) Gunell Alt det andet 9 07-01-2010 01:16
hvor langt er man Fodfolket Alt det andet 13 21-12-2009 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension