K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2011, 11:09   #1
Frk. Amager
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Frk. Amager er ny på vejen
Gammelt medlem men første indlæg

Hej

Jeg har været medlem herinde i snart et år men har aldrig skrevet før.

Om det er fordi jeg ikke turde eller fordi jeg ikke kunne formulere noget ved jeg ikke men jeg har læst med på sidelinien.

Mit forløb er alenlangt! har været sygemeldt siden 2001 Kom så lidt igang fra 2002 - 2003 og sygemeldt igen 2004. Herefter konstant sygemelding til hvor vi er nu.

Har været på revalidering og har har nu siden 2006 været på kontanthjælp.

"De" har talt om pension siden 2008 ca, men jeg har ikke været klar til den store belastning det medfører og var samtidigt igang med behandling for social fobi og depression. Sidstnævnte er så godt som væk, førstnævnte er desværre ikke meget bedre

For et år siden sagde jeg så ja til at vi kunne søge pension. Jeg er på ingen måde inde i §§ eller lignende men min sagsbehandler har søgt, profilen er lavet og alle oplysninger samt specielæge erklæring fra psykiater og psykolog er lavet. Jobcenterets lægekonsulent har godkendt mig og der søges på at jeg ikke skal arbejdsprøves pga. den sociale fobi (hader den sygdom )

Nu afventer jeg øjensynligt en indkaldelse fra dem som skal rejse pensionen fordi (som min sagsbehandler siger) jeg skal svare på yderligere spørgsmål ift. ressourceprofilen og at det sikkert er pga. jeg ikke skal arbejdsprøves! Jeg er ikke helt sikker her, for jeg husker ikke ordret hvad hun sagde.

Som jeg læser i dette forum er pension virkelig svært at få og københavn skulle nærmest være umulig og det er så her jeg bor. Jeg frygter den der indkaldelse for at blive udspurgt (igen igen igen igen) for her går den sociale fobi jo netop ind og blokere

Det er faktisk ikke fordi jeg har nogle spørgsmål men vil præsentere mig fordi jeg endeligt har fået mod til at være med.

Jo, jeg kunne måske spørge om nogen har været inde og svare på nogle ting ift. den profil som ikke skulle arbejdsprøves og hvad det så gik ud på?

Vil måske også gerne høre fra nogen der ikke er arbejdsprøvet og har fået tilkendt pension, for min egen sagsbehandler siger det i sig selv godt kan være sværere men bestemt ikke umuligt.

Det skal siges, jeg har ikke været i arbejde siden 98 men jeg har været studerende da jeg fik revalidering for at se om det kunne gøre mig selvforsørgende. Det er så snart 13 år jeg har sidst har arbejdet og det viser desværre nok lidt om hvordan mit forløb har været

Jeg er derudover enlig mor til en snart skoledreng.

Frk. A
Frk. Amager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 11:51   #2
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hej F.A

Jeg bor på amager,og var ikke i arbejdsprøvning,inden jeg fik tilkendt fp her den 1 april.

Jeg var i noget praktik for ca.9 år siden,hvor jeg fik flexbevilling...har jobbet i flex siden,men er gået ned fra 25 t,19 t,og endte med 12 t,som jeg heller ikke kunne klare desværre.


Det tog ca.2 år fra jeg søgte til jeg fik fp.

Jeg har en arbejdsskade i armen,fibromyalgi,hybermobil,slidgigt...og sikkert mere,men kan sgu aldrig huske det hele Det er alt for deprimerende at huske alligevel

Jeg er 44 år ung.

Mvh
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 12:12   #3
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg har ikke erfaring med ftp uden arbejdsprøvning, men har lige lidt andet.

Jeg har også været uden arbejde i mange år. Ikke siden 1995, tror jeg. Var på højskole i 95/96, og prøvede noget udd. af i 97/98. Siden 1999 har jeg været på kontanthjælp, og de sidste 6 år som sygemeldt.

Først i 2008 kom jeg under "udredning", og var bla. igennem et længere forløb hos en psykolog. Jeg har bla. socialangst + en del andet.
Fra maj-august 2010 var jeg i arbejdsprøvning under meget skånsomme forhold, som der står i mine papirer. Alligevel blev mine timer løbende sat ned, og alle var enige i, at det nok ville ende med en ftp.

Der blev indhentet div. papirer, og min SB indstillede mig til ftp i november 2010, og jeg fik den tilkendt en uge efter.

Læs evt. min tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=12923
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Første indlæg forsvandt...;-( Mortil3børn Hjælp til Forum Brug 2 19-09-2013 14:59
hjælp til mit første møde med en socialrådgiver for første gang i mit liv hc1966 Alt det andet 14 29-04-2011 06:55
Mit første indlæg. Hjælp!!! depo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-01-2010 00:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension