K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2011, 19:55   #1
simon1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
simon1 er ny på vejen
er der nogle der kan hjælpe stop af sygedagpenge ?

Hej alle sammen
Jeg er ny her, håber i vil hjælpe mig
Jeg har været sygemeldt siden 6.10.2009. opereret 3 gange i 2010 sidste gang 01.11.2010 fik jeg stiv gjort noget af ryggen. kommunen stoppet mine sygedagpenge den 10.11.2010. jeg har været til samtale 1 gang på kommunen 3 uger efter jeg blev sygemeldt.Hørte ikke fra dem før jeg ringede til dem i 2010 de sagde de havde glemt mig. skulle svare på nogle spørgsmål. hørte ikke fra dem inden min fagforening kontaktet dem august 2010 vedr. fald for varighed samt klager over at der ikke sker noger. kommunen sender mig papir den 27 sept.2010 vedr.meddelse om generel helbredsundersøgelse
d.29sept. skulle jeg opereders igen så jeg kunne ikke nå at få den lavet og
min læge var ikke tilstede. kommunen skrev at det var ingen problem da det var en arb. skade så sygedagpengen ville fortsætte til sagen var klar lagt. den 01.11.2010 blev jeg operederet igen. den 10.11. 2010 stoppet mine sygedagpenge.den 13.11.2010 kommunen kom hjem da jeg ikke måtte køre i bil. de skulle lave en opfølgning samt ressurceprofil, men de havde ikke nye oplysninger fra de sidste 2 operationer. de kunne godt se at det ikke var godt. men der var/er lukket. nu har de skrevet til sygehuset for at få oplysninger. kommunen ringede til mig i går, at lægen havde skrevet før anden operation at jeg skullle nok ha en stivgørende operation,den ville gøre at der er sansynlighed for at kan komme til at arb. igen. kommunen sagde til mig i tlf. at hvis han kan sige at det kan lade sig gøre, og han kan skrive en dato hvornår jeg kan begynde,får jeg sygedapenge igen. det er den samme læge som har operederet mig alle gange. kommunen har rykket ham, men han er lige kommet tilbage fra ferie. Jeg har aftalt med sekretæren at han ringer sidst på ugen til mig. jeg troer ikke han vil skrive det. min egen læge skrev til kommunen engang at han heller ikke kunne sige noget om min situation inden om et halv år. hvad skal jeg gøre håber i kan hjælpe, man skal være stærk for at være syg, hvad jeg heldig vis er. hej fra mig
simon1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 21:15   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære Simon1

Bliv her på DIN tråd fremover.

Lav afsnit i dine indlæg.

Læs følgende og FORSTÅ alt, så dukker der spørgsmål op
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Læs og FORSTÅ.:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Hvor bor du? Øst Vest? Kommune?

På vej ud af døren, der skal nok komme flere råd.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 17:38   #3
simon1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
simon1 er ny på vejen
midstet sygedag

Hej Peter

Tusinde tak for dit hurtige svar.

Ja jeg kan godt se der skulle være afstand
imellem.

Nu skal jeg ha læst det igennem. Syntes det er svært både at være syg samtid med at man hele tiden skal være på forkant med kommunen, samt
arbejdskade sagen og lægerne.

Jeg bor i Videbæk kommune. Har meget svært
ved at få økonomien til at slå til. har en hjemmeboende
søn.

Hej fra Annette,
Simon 1
simon1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 18:33   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, let er det ikke....

Kære Simon1.

Men det er jo også derfor K10 findes. Alle der råder dig er almindelige mennesker som du selv. Vi er er ret gode....... især når der foregår ulovligheder.

Men tag det nu roligt. Læs det igennem og husk der findes ingen dumme spørgsmål her........ kun dumme svar.

Foreløbig gør du følgende, som er ret vigtigt.

Søg aktindsigt i ALT, læger, speciallæger, hospitaler, Arbejdsskadestyrelsen og kommunen. Du laver 2 mapper 1 for Arbejdsskade, 1 for din sag i kommunen.

Læger:
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.:
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Begge fundet under "Nyttige Link" Øv dig også at bruge vores søgefunktion.

Husk at fremover taler du ikke med kommunen, alt foregår på skrift.

Ca hvor gammel er din søn?
Er du alene eller gift?
Kan se du er i fagforening!
Er du færdigudredt fra hospitalet?
Har du modtaget skriftlig genoptræningsplan fra hospitalet?
Er du tilknyttet kommunal fysioterapi pt.?
Modtager du nogen for for hjælp...hjemmehjælp etc?
Hvilken smertebehandling modtager du?
Har du været til speciallæge og har den eller de på noget tidspunkt skrevet en STATUSRAPPORT eller en SPECIALLÆGEERKLÆRING?

Kan du bekræfte at du har en SKRIFTLIG bekræftet anerkendelse på at din arbejdsskader er accepteret fra ASK Arbejdsskadestyrelsen?

Hvis JA, så brug lidt tid på søgning af "Skade2006" og læs lidt om, hvilke spørgsmål og svar Skade2006 har modtaget i deres diverse indlæg.

Sygedagpengestop:
Her skal du skrive til din sagsbehandler om vedkommende har følgende regnskab med i sine overvejelser om sygedagpenge.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop hvor der nævnes og kræves:

"Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus."

Vi ved godt hvor svært det er at sætte sig ind i al den lovgivning, men desværre nødvendigt. Men et skridt ad gangen, så går det.

Læs lidt her.: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Som du kan se kommer du ikke til at kede dig i week-enden.
Men husk at ethvert rør har en lys udgang.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-01-2011 kl. 18:58.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 05:58   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Er der blevet klaget over det sygedagpengestop ??

Det ser da bestemt ud til at kommunen har lavet en fejl da de stoppede dine penge og det burde du have klaget over...

Det er rigtigt at det kan være rigtigt svært at sætte sig ind i alle disse ting....men som Peter skriver...så er det desværre nødvendigt...

Derfor er det godt at K10 findes....for så kan du spørge efter hjælp til de ting som du ikke selv lige kan finde rundt i...

Der vil som regel altid være andre herinde der enten har prøvet det samme eller stået i ligende situation som en selv...

En ret vigtig ting som Peter også skriver....det er at man helst skal lade alt forgå skriftligt...og man skal helst undgå at tale i telefon med dem...

Det samme når man aflevere breve, papirer osv....der ska man huske at få kvitteringer på det man aflevere....så man altid kan dokumentere at man har afleveret tingene...

Hvis man hellere vil gøre tingene over nettet...så kan man bruge www.borger.dk

Der kan man oprette en mailboks så man kan sende sikker post til sin kommune...du kan læse om det her https://www.borger.dk/Nyheder/Sider/...ital-post.aspx

Det er også en god ide at optage de møder man skal til på kommunen...

Dette kan gøres på en mobil telefon eller en mp3 afspiller/optager/diktafon

Det er fuldstændigt lovligt ifølge straffeloven at optage møder man selv deltager i...og man behøver ikke fortælle at man gør det...
Hvis man fortæller det...så risikere man at de vil nægte en at optage det....eller de vil nægte at holde mødet...

Husk også at bede om aktindsigt....evt løbende aktindsigt....så du ved hvad de har liggende af papirer på dig i din sag...

Vi har lavet en side med nyttige links som er rar at have ved hånden....du kan finde siden her http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 23:24   #6
simon1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
simon1 er ny på vejen
Kære Peter
ja du har givet mig noget læse stof tak skal du ha.

Min søn er lige blevet 17 år

Vi bor hos min kærste Men jeg betaler husleje, kost mm

ja jeg er i fagforeningen, har også hjælp fra dem. Men føler
ikke jeg får den hjælp jeg skal ha. det er mig som skal kontakte
dem og komme med det jeg syntes der bør tages hånd om

Ja det har jeg, Jeg begyndte i torsdags hos fys. på hospitalet men hun siger
det ikke ser godt ud.

Jeg har ikke kunnet få hjemmehjælp. Min søn hjælper med alt det huslige
samt min far hjælper med rengøringen

Mandolgin 50mg 2 kapsler x4 dgl. pinex 2 tbl. 4 gange dgl.
OxyContin 30 mg 1-2 gange dgl.

Min egen læge har skrevet en speciallægeerklæring til kommunen. Lægen som har operederet mig 3 gange har sendt noget til kommunen efter deres
fore spørgelse dette modtager de mandag

Nej det kan jeg ikke den blev lukket i 2005. Den bliver forhåbentlig lukket op
igen nu.
kan ikke forstå at fagforeningen ikke har sørget for det. ???

Har du kendskab med at nogle benytter en advokat, Har snakket med en som mente at fagforeningen var lige så go, han syntes ikke det kunne betale sig
at bruge penge på det hvad siger du til dette???

Mange tak for hjælpen, jeg er godt igang med at læse

hilsen simon 1
simon1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 00:30   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi skal nok vende tilbage.....

Kære Simon1

Læs lige denne tråd til information, stille og roligt.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=16151

Har du bil...køremulighed?
Hvor i landet bor du ca?

Hvilke forventninger eller ønsker har du for fremtiden? Pension, flexjob eller ?

Bekræft en gang til, at du har en SKRIFTLIG bekræftelse fra ASK, Arbejdsskadestyrelse at din skade er anerkendt, som en arbejdsskade.

Web spørger: er der klaget over sygedagpengestop som du har modtaget skriftlig med 14 dages frist?

Advokat.... jeg vender tilbage, har lige fået min godnat sprøjte så jeg kan ikke finde tasthdjkkblllh zzzzzzzzzz

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 23:23   #8
simon1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
simon1 er ny på vejen
Hej

Nej der er ikke blevet klaget over sygedapenge stop. Fagforeningen mente ikke der var noget at klage over. Da lægen skrev at han føst kunne sige noget om et halvt år. jeg mente også hun skulle anke det men det ville hun ikke inden der var truffet en afgørelse. Da de bl.a. ikke var nemme at snakke med.

Du skriver at jeg kan optage samtalerne, gør kommunen også det uden af vi får besked ??

Jeg må desvære stoppe for i dag
er ikke ok.
Mange tak for hjælpen

venlig hilsen
Simon 1
Annette
simon1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 23:50   #9
simon1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
simon1 er ny på vejen
phhmw

Hej

Ja jeg har køremulighed

Jeg bor i midtjylland (omkring Herning )

Jeg håber selvfølgelig at få et flexjob men det ser ikke for godt ud. Men må jo nok være glad hvis jeg kan få det så jeg nogen lunde kan passe hjemmet. Men håber selvfølgelig på flexjob.

Jeg kom til skade i 2005 fik jeg men grad på 5% derefter lukket.
Fagforeningen har skrevet til arbejdsskadestyresen at sagen skal åbnes igen. 04.12.2009.

Men den er ikke blevet inu. Arbejdsskadestyrelsen har sendt mig til Neurologisk Speciallægeerklæring. Det var jeg den 5 jan 2011.
Foa mener at vi ikke må rykke da det vil gå ud over sagen, da de har stoppet mine sygepenge

mange tak for hjælpen
hilsen fra simon 1
Annette
simon1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 18:10   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Er du stadig med os.....

Kære Simon1

Jeg tror jeg har smutten din sag pga travlhed, så din tråd er gledet ud.

Er du her stadig? Hvordan går det?

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogle der kan hjælpe. Zqnder Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 6 10-06-2013 23:45
Nogle der kan hjælpe l-kold Alt det andet 4 23-07-2011 10:01
Håber at nogle kan / vil hjælpe mig molin1966 Alt det andet 2 02-08-2010 22:32
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31
nogle der kan hjælpe. ang pensionens størrelse forviret Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-07-2009 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension