K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2011, 13:38   #1
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 38
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
Question Sygedagpengestop dagen før jeg skulle til psykiater

Hej K10

Jeg har været sygemeldt siden den 14/1-10 pga stress og depression.
Den 4/11-10 blev jeg presset ud i 7 ugers virksomhedspraktisk hvor jeg skulle ende med at komme til at arbejde 37t om ugen.

Jeg ventede samtidig på at komme til psykiater den 3/1-11 da psykolog, alternativ behandling og medicin ikke hjælp.

Min SB ringede så og sagde at hun havde vuderet at jeg skulle raskmeldelse den 2/1-11 da jeg jo kunne arbejde selvom jeg ikke nået op på 37t og på trods af at jeg gerne ville vente til jeg havde været til psykiater.

Jeg har aldrig skevet under på noget fra kommunen om raskmelding og min læge har heller ikke givet tilsagn om at jeg kunne raskmeldes.

Jeg er nu så på dagpenge fra a-kassen da jeg ellers ikke vidste hvad jeg skulle gøre.

Min psykiater sagde at jeg har ADHD + depression så er på optrapning i retalin og er blevet sat op i venlafaxin (antidepressiv)
Jeg skal ned til ham igen den 17/1-11

Hvad skal jeg gøre? Jeg føler stadig ikke at jeg kan arbejde på normale vilkår samtidig med at jeg skal til at finde ud af hvem jeg er efter jeg har fået min diagnose. jeg er gift og har 2 små børn fra 2008 og 2009 og har svært ved at overskue noget overhovedet.

Jeg har fundet et sted hvor jeg fået afklaring både privat, socialt og arbejdsmæssigt når man har adhd som jeg meget gerne vil hen men det kræver bare at kommunen vil betale og jeg aner ikke hvem jeg skal snakke med om det for min sb på sygedagpenge mener ikke at jeg har behov for det for det kan jeg jo klare i fritiden, ja nemlig ja hun skulle prøve at have adhd.

kan jeg genansøge om sygedagpenge på det grundlag?

Sidst redigeret af krizzer85; 12-01-2011 kl. 15:19.
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 15:16   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til......

Kære Krizzer85

Bliv her på DIN tråd.

Søg aktindsigt hos alle, læger, speciallæger og kommunen.
Se under "nyttige link"
Fremover foregår alt på skrift med kommunen.

Læs og forstå:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Sygedagpengestop har du vel på SKRIFT? med en ankemulighed på 4 uger som SKAL overholdes.

Hvis ikke du har sygedagpengestop på skrift skal du omgående klage til sagsbehandleren og afdelingen da de ikke har vejledt dig korrekt.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 15:21   #3
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 38
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
nej intet

Nej jeg har intet fået på skrift overhovedet heller ikke noget om at jeg kan klage

hvordan gør jeg det? jeg er bare lost hvad sådan noget angår

Jeg har snakket med stedet som jeg skrev om og de var sikker på at det ville hjælpe mig rigtig meget.

Jeg har fået en hos min læge den 20/1-11 hvor jeg vil snakke med ham om det med sygedagpenge og omkring det sted jeg har fundet.
Når jeg skal til psykiater den 17/1-11 så vil jeg også snakke med ham om det sted jeg har fundet.
Jeg vil også snakke med socialrådgiveren i min fagforening 3F om det hele.

Sidst redigeret af krizzer85; 12-01-2011 kl. 15:30.
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 16:20   #4
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej Krizzer

Velkommen til....

Jeg har en sag der ligner din, bortset fra, at jeg har stress og depression + mange andre sygdomme. Jeg fik også pludseligt efter et ½ år på sygedagpenge at vide, at jeg ikke mere var syg nok til at få sdp. Jeg fik at vide, at jeg enten kunne raskmelde mig eller gå på kontanthjælp.

Jeg fik at også vide, at hvis jeg raskmeldte mig, fraskrev jeg mig muligheden for at klage og efterfølgende anke min sag, så klart jeg valgte kth, selvom det er hårdt økonomisk.

Du kan læse min sag under: sygedagepenge stop i utide.

Hvis jeg var dig, ville jeg hurtigst muligt kontakte juridisk afd. i dit fagforbund..

Held og lykke.

tlf_dame

Sidst redigeret af tlf_dame; 12-01-2011 kl. 16:24.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 16:31   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af krizzer85 Se meddelelser
Nej jeg har intet fået på skrift overhovedet heller ikke noget om at jeg kan klage

hvordan gør jeg det? jeg er bare lost hvad sådan noget angår

Jeg har snakket med stedet som jeg skrev om og de var sikker på at det ville hjælpe mig rigtig meget.

Jeg har fået en hos min læge den 20/1-11 hvor jeg vil snakke med ham om det med sygedagpenge og omkring det sted jeg har fundet.
Når jeg skal til psykiater den 17/1-11 så vil jeg også snakke med ham om det sted jeg har fundet.
Jeg vil også snakke med socialrådgiveren i min fagforening 3F om det hele.
Du har ret til at få stop af sygedagpenge SKRIFTLIGT ! Så du skal bede om den..... De SKAL begrunde, hvorfor de vil stoppe dine sygedagpenge... Du kan klage over afgørelsen. Så skriv et brev til jobcentret - ikke direkte til sagsbehandleren (hvis sagsbehandler så også et brev til selve jobcentrets reception) og bed om at få den skriftlige stop af sygedagpenge....(stop af ydelsen).

Er du overhovet blevet partshørt før afgørelse? Partshøring er, at du inden stop af ydelse, har ret til at komme med oplysninger til sagens akter (såsom lægeoplysninger og ressourceprofil). Oplysninger som ville gavne sagen til videre behandling... Hvis ikke partshørt, så nævn det til din sagsbehandler...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 19:10   #6
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 38
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
Nej det er jeg ikke for synes slet ikke jeg var afklaret med noget som helst da hun stoppede dagpengene. Hun mente bare at jeg sagtens kunne arbejde samtidig med at jeg gik til psykiater for i hendes øjne var jeg ikke syg.

Tusind tak alle sammen jeg håber at det vil hjælpe for der skal til at ske noget da min mand snart er udbrændt pga at jeg slet ikke har overskud til ret meget.
Så han står stort set for det hele herhjemme og har næsten gjort det siden jeg blev sygemeldt og det er det sidste jeg ønsker for hvordan skal hverdagen så hænge sammen

Sidst redigeret af krizzer85; 12-01-2011 kl. 21:10.
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 22:01   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Du har ret til at få stop af sygedagpenge SKRIFTLIGT ! Så du skal bede om den..... De SKAL begrunde, hvorfor de vil stoppe dine sygedagpenge... Du kan klage over afgørelsen. Så skriv et brev til jobcentret - ikke direkte til sagsbehandleren (hvis sagsbehandler så også et brev til selve jobcentrets reception) og bed om at få den skriftlige stop af sygedagpenge....(stop af ydelsen).
Hvis man ønsker, at det skal lande på jobcenterchefen's bord skal man (udover at adressere den til jobcenterchefen) skrive tydeligt, at det er en KLAGE, da den ellers lander på sagsbehandlerens bord.

Dette var pigen bag skranken så venlig at fortælle mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 23:08   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du bør med det samme sende et brev til jobcenter chefen og en kopi til din sagsbehandler og borgmesteren ...

Her skal du gøre opmærksom på at din sagsbehandler har telefoniks oplyst dig om at du er raskmeldt pr den 2-1-2011 og at det er kommet dig for øre at dette ikke er lovligt , du er ikke blevet partshørt og du er ikke ordentlig udret samt at du stadig er i behandling ...

Du skal bruge denne her

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Du skriver at du nu er på dagpenge og jeg formoder dermed at du er i fagforening ..

For det første er det yderst underligt at fagforeningen /a kassen går med til at du er raskmeldt når du ikke er det , og for det andet så er der mulighed for at få hjælp gennem dem

men i første omgang ville jeg klage over sagsforløbet og det at dine sygedagpenge er stoppet uden at du er vejledt omkring anke og at der ikke er nogen begrundelse desuden kan de slet ikke stoppe dine sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil osv ..
  Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 07:54   #9
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 38
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
Question

Tusind tak Hejdien for dit gode svar

Er der nogen der vil hjælpe mig med at skrive klagen da jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg skal sætte den sammen og hvordan jeg skriver det så det ikke kan misforståes
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 13:08   #10
krizzer85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2011
Alder: 38
Indlæg: 55
Styrke: 14
krizzer85 er ny på vejen
opdate

nu har jeg lige snakket med min nye sagbehandler på jobcenter som jeg har fået i forbindelse med at jeg er blevet raskmeldt og snakket med ham om mine problemer og fortalte ham om det sted jeg havde fundet og det var han da åben overfor da det jo dækker alle aspekter i det afklaringsforløb så jeg skulle finde ud af hvor meget det kostede også skulle jeg ringe til ham på mandag for at aftale et møde med ham så det bliver spændende

men jeg vil stadig klage over min dagpengestop
krizzer85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så kom dagen Mickayish At søge førtidspension 16 13-10-2011 11:22
Så blev det dagen... PiaL Din historie 17 11-03-2011 08:42
Hvordan skulle en uvildig psykiater kunne konkluere endeligt ?? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-07-2010 17:27
TIL LYKKE WEB med dagen ;-) Stella Dit og Dat 24 15-02-2009 02:27
Tillykke med dagen Webmaster Dit og Dat 14 19-12-2008 22:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension